Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] 2 cylindrowa Carisma...
Autor Wiadomość
screamer17 
Nowy Forumowicz
Motoryzator

Auto: Carisma 1.6 4G92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 8
Skąd: Olsztyn
  Wysłany: 12-11-2014, 15:52   [Cari 1.6] 2 cylindrowa Carisma...

Witam!
Moja Carisma 1.6 (4g92 SOHC) chodzi obecnie tylko na 2 cylindrach (2 i 4 licząc od lewej)...
Wtryskiwacze działają (wszystkie mają tyle samo Ohm były wyjęte/wyczyszczone)
Iskra z cewki jest (organoleptycznie Mocna ^^) świece dość świeże.
Sygnał na wtryskiwacze przychodzi , w sensie napięcie niestety multimetrem chyba tego nie zmierze za bardzo ale na wszystkich pokazywało to samo.
Czujnik położenia wału działa (chyba) sprawdzałem z Workshop manualem jedyne co to po przekręceniu kluczyka (bez odpalania) napięcie zamiast być stałe 4.8-5V skacze czasem i spada na 2,0-2,8-4,0V.
Po podaniu na krótko sygnału z cylindra 2 na wtrysk 1 wtrysk zaczyna podawać benzyne.
Niewiem czy związane z tym problemem ,ale utraciłem też możliwość komunikacji z ECU za pomocą Evoscana.
W moim mniemaniu padło coś w ECU lub w instalacji ECU>WTRYSKI ma ktoś jakiś inny pomysł?
Może ktoś miał podobny problem?
Wielkie dzięki z góry za odpowiedź.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 12-11-2014, 16:56   

Regulowałeś w niej kiedyś zawory, jeśli to autko starsze niż 2001 to ma regulację zaworów na śrubę i może trzeba ustawić luz bądź naprawić głowicę. Najłatwiej sprawdzić kompresję. Ale że to razem 2 cylindry to jednak trochę dziwne.
 
 
screamer17 
Nowy Forumowicz
Motoryzator

Auto: Carisma 1.6 4G92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 8
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 12-11-2014, 17:00   

Luzy regulowane wcześniej jakiś miesiąc temu.
Ciśnienia nie sprawdzałem, dźwiękowo ciśnienie jest.
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 12-11-2014, 19:04   

Rozumiem ze cari na dwoch cewkach nie na aparacie? Iskra jest na kazdym cylindrze?
Wtryskiwacze najlepiej sprawdzic żaroweczka 12v, wepnij ja we wtyczke wtryskiwacza i sprawdz czy mruga po przekreceniu stacyjki na rozruch.

Jesli dalej wtryskiwacze nie dzialaja, nalezalo by przejzec wiazke a jesli to nie to to wina lezy w ecu.
_________________

 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 12-11-2014, 21:00   

Zamiast żarówki lepiej użyć diody led na 12 V lub zwykłej z rezystorem około 1kohm.
 
 
screamer17 
Nowy Forumowicz
Motoryzator

Auto: Carisma 1.6 4G92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 8
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 12-11-2014, 22:22   

Napięcia sprawdzałem multimetrem na każdym było tyle samo około 2.6V
Amperomierzem też sprawdzałem ale nie pamiętam ile było (było równo na każdym cylindrze).
Silnik jest na 2 cewkach i akurat niedziłają te cylindry które są na tych dodatkowych przewodach a nie na fajkocewce(były również zamieniane miejscami0). Choć może to tylko zbieg okoliczności.
Iskra jest na wszystkich (przynajmniej z cewki do przewodu WN).
Sprawdze jutro świece jeśli bede miał jakieś obiekcje od razu kupie nowe, nieduże pieniądze to nie ma co kombinować.
Nurtuje mnie tylko ten brak połączenia z ECU silnika porzez ten kabel VAG-KKL.

[ Dodano: 20-11-2014, 18:11 ]
Więc troche posprawdzałem:
-świece wymieniłem na denso k20tt
-przejżałem kable idące do wtryskiwaczy ,wszystko w porządku
-pomierzyłem tą żarówką sygnał na wtryski żarnik robił sie pomarańczowy ale zarówka się nie "świeciła" zdaje mi sie że to przez zbyt krótkie impulsy jakie mają wtryskiwacze
-przejżałem kable idące do cewek też wszystko w porządku

Nie działają mi te cylindry na które przychodzi oddzielny kabel z cewki, czy możliwe że gubie iskrę na tej rurce która nakłada się na świecę? Bo kable obmacałem i mnie nie kopnęło nawet jak je "poszarpałem".
Cewki posprawdzałem metodą bateryjkową i moduł działa tylko mam na cewce więcej Ohmów niż jest to napisane w FAQ (chyba że mi miernik nawala).
Na zewnątrz jak wycięgne świece i fajki to iskrę mam ale to nieznaczy że tam na "dole" też ona jest.
Ma ktoś jakieś propozycje?

[ Dodano: 20-11-2014, 18:35 ]
Zauważyłem też że mam jakieś chrobotania z prawej strony silnika okolice czujnika położenia wałka rozrządu. Możliwe że to jest mój problem? po odłączeniu go wywala mi check engine ale praca silnika wogóle się nie zmienia...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.