[97-04]Galant EAxA/W - nie odpala-nie działają wtryski
mar1561 - 14-11-2014, 19:11 Temat postu: nie odpala-nie działają wtryski Witam wszystkich
Podczas przełączania się na gaz zgasł mi silnik (2.0 16V 4G63) po sprawdzeniu okazało się
że dwa wtryskiwacze nie podają benzyny, po przełączeniu wtyczki z działających wtryskiwaczy działały. Wydaje mi się że już wszystko sprawdziłem, podłączyłem też inny ECU (MD340456) a autko dalej nie pali.
Proszę o wszelkie pomysły co może być tego przyczyną. Pozdrawiam.
robertdg - 14-11-2014, 20:05
Nie działają tylko 2 wtryski, do sprawdzenia wiązka i ECU, na innym ECU nie będzie smigac chyba ze jest to komplet z immo
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=86821
mar1561 - 14-11-2014, 20:15
Dzięki za szybką odpowiedź.
Mam pytanie - czy immo odcina wszystkie wtryskiwacze i cewki?
PS. Nie wiem czy w moim samochodzie jest immobiliser - jak to sprawdzić?
West - 14-11-2014, 20:38
W komputerze nie ma immo. Ja mam 2000 r kolega 98 sedany różnią się kolorem i możemy się zamieniać kompami. Wielu ludzi mówi ze to niemożliwe... A jednak... Spróbuj jeszcze z innym kompem z auta które jeździ jak masz możliwość.
robertdg - 14-11-2014, 20:39
Odcina sygnał wtryskiwaczy, poczytaj powyższy temat
mar1561 - 15-11-2014, 14:45
witam
Niestety nie mam możliwości wziąć komputera z jeżdżącego galanta. Po raz kolejny sprawdziłem przewody, również po odpięciu centralki gazu, a na obydwóch komputerach wtryskiwacze zachowują się tak samo. Czy może to być problem z rozrządem - czujnikiem położenia wału?
pozdrawiam
milo - 15-11-2014, 15:16
Sprawdz przy samym ecu czy wychodzi sygnał - napięcie bo może jest uszkodzona wiązka
mar1561 napisał/a: | Czy może to być problem z rozrządem - czujnikiem położenia wału? |
Check engine pali się wymrugaj błędy
mar1561 - 15-11-2014, 17:20
witam
Sprawdzałem sygnał na wtryskiwacze przy samym komputerze. Przewód idący do jednego z zepsutych wtryskiwaczy obciąłem przy komputerze i też nie ma sygnału. Na dwóch sprawnych jest ok. Stąd moje pytanie czy to zepsute końcówki w komputerze ( we dwóch te same?), czy to może jakiś czujnik nie pozwala na działanie tych dwóch wtryskiwaczy?
Po zwarciu pinów 1 i 4 lampki abs i check engine mrugają doliczyłem do 250.
pozdrawiam
Bizi78 - 15-11-2014, 17:29
mar1561 napisał/a: | Po zwarciu pinów 1 i 4 lampki abs i check engine mrugają doliczyłem do 250.
|
Tutaj masz opis jak odczytać nr. błędów.
http://forum.mitsumaniaki...?t=1981&start=0
Ewentualnie nagraj filmik i wrzuć na YouTuba.
mar1561 - 15-11-2014, 18:28
Ile trzeba kręcić rozrusznikiem aby komputer złapał te błędy?
Bo rozumiem że po wypięciu go z samochodu zresetował się.
szawel - 19-11-2014, 18:59
mar1561 napisał/a: | Ile trzeba kręcić rozrusznikiem aby komputer złapał te błędy?
Bo rozumiem że po wypięciu go z samochodu zresetował się. |
Nie kręcisz rozrusznikiem , spinasz 1 i 4 pin w złączu serwisowym odpalasz zapłon i kontrolka check engine wyświetla kod błędu
milo - 19-11-2014, 20:32
mar1561 napisał/a: | Ile trzeba kręcić rozrusznikiem aby komputer złapał te błędy?
Bo rozumiem że po wypięciu go z samochodu zresetował się. |
Jeżeli z ecu odłączyłeś wtyczki to na pewno zrobiłeś reset
Najlepiej sprawdz po kolei poszczególne czujniki rezystancja i napięcia opis jest manual 13 pdf
KsiadzRobak - 20-11-2014, 08:18
mar1561 napisał/a: | Ile trzeba kręcić rozrusznikiem aby komputer złapał te błędy? | Po 5 sek. złapie błąd czujnika wału, innych nie (pozostałe tylko podczas jazdy).
mar1561 - 20-11-2014, 20:22
Dziękuje wszystkim za porady - sprawa właśnie została rozwiązana urwany okazał się pasek balansowy - przy okazji wymieniłem rozrząd. Po rolce prowadzącej ten pasek widać że zerwał się dużo wcześniej? Czy to możliwe i jaki to ma związek z niedziałaniem dwóch wtrysków? Ważne że jest ok.
Pozdrawiam
|
|
|