Carisma - Techniczne - [Cari 1.8] Zapalanie na trzy razy
BLACK60 - 09-12-2014, 23:08 Temat postu: [Cari 1.8] Zapalanie na trzy razy Witajcie.
Mam taką zagwostkę. Od momentu zakupu carismy. Zawsze zapalała trochę dłużej, czy to na benzynie (nawet jak gaz był odpięty), czy na gazie.
Już, przy kupnie tak było, ale mówię: bierę i tak mam już drugi rok.
W pierwszą zimę się obawiałem, ale bez problemu 10cio letnia centra futura przekładana z kolejnych samochodów daje radę.
Mechanizm odpalania wygląda tak:
pokręcę trochę, stop, znów trochę, stop i zawsze za trzecim zagada.
Myślałem, że to może zawór w listwie podciśnienia. Zrobiłem więc tak: kilkakrotnie stacyjka na zapłon i wyłączenie żeby pompa popracowała. Niestety znów było na trzy.
W nysce było słychać pompę, tutaj cisza.
Macie jakieś sugestie?
Jeżeli był taki temat proszę o linka i skasowanie tego.
Pozdro
apg2312 - 09-12-2014, 23:13
W sumie u mnie jest dokładnie tak samo, no, może czasami nie na trzy razy, tylko na dwa W temperaturach dodatnich pali od strzału, tak samo już na rozgrzanym silniku..
Z tego co wyczytałem, pompa paliwa jest sterowana przez komputer, i przękręcanie stacyjki jej nie uruchamia.
Sam byłbym ciekawy, co może być przyczyną. IMHO powinien być jakiś zawór zwrotny, żeby paliwo nie cofało się do baku ?
robertdg - 09-12-2014, 23:14
Tutaj pompa załacza sie w momencie rozruchu i podczas pracy silnika, wypadałoby sprawdzić czy utrzymywane jest ciśnienie paliwa w układzie
plecho1 - 10-12-2014, 06:39
Mimo, że mam 1.6 to czasem też auto tak mi odpala czyli albo trochę dłużej normalnie (4 - 5 obrotów silnika) albo za drugim razem od strzała. Też myślałem, że to wina cofającego się paliwa więc założyłem dodatkowo przekaźnik czasowy aby pompa paliwa włączała się po włączeniu na zapłon i ustawiłem czas na 4 sekundy ale niestety, nic to nie dało.
BLACK60 - 10-12-2014, 15:05
Tylko, że na gazie od razu jest tak samo (II gen)
Z tym na trzy to po to żebym bardzo nie obciążał rozrusznika i aku. Za jednym razem też by zagadała, ale po dłuuugim kręceniu.
Jak by był zawór to jak to sprawdzić/wyeliminować?
Podać plusa na pompę w zbiorniku, niech napompuje i później próbować odpalić?
plecho1 - 10-12-2014, 15:30
Tak możesz sprawdzić jeśli zaraz po zgaszeniu odpala od strzała. Mi nie chciało się z tym bawić bo w sumie nie jest uciążliwe i nie wymaga jakoś dużo kręcenia.
BLACK60 - 10-12-2014, 15:38
plecho1, tak, pali od strzała.
Czyli jakby to było to, to można by sobie "poklicić" drugi przewód na stałe do przełącznika i zawsze wstępnie podpompować.
plecho1 - 10-12-2014, 16:03
Ja tak zrobiłem za pomocą takiego przekaźnika czasowego http://www.ase.hoste.pl/2tp.html i u mnie nie pomogło ale ja mam inny silnik i być może problem a może tak u mnie ma być
BLACK60 - 10-12-2014, 16:34
plecho1, a do czego go podpiąłeś? Zewnętrzne zasilanie dałeś?
robertdg - 10-12-2014, 17:40
W komorze silnika jest kostka diagnostyczna pompy paliwa, wystarczy podpiąc do niej plusa i sprawdzić jak odpala po napompowaniu paliwa
Pobierz Manual w pliku 13.pdf strona 95 jest zdjecie poglądowe http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3448
ross - 10-12-2014, 17:41
Moje GDI pali od pierwszego strzału.
plecho1 - 10-12-2014, 20:07
Podłączałem przy oryginalnym przekaźniku pompy paliwa i skorzystałem z jego zasilenia dodatkowo podłączając masę z karoserii bo cewka oryginalnego przekaźnika jest zasilana + ze stacyjki i minusem z komputera silnika który komputer podaje dopiero podczas kręcenia rozrusznikiem i oczywiście kiedy silnik pracuje.
BLACK60 - 10-12-2014, 22:33
ross napisał/a: | Moje GDI pali od pierwszego strzału. |
a bo Ty masz GDI a one się "psujom"
robertdg, thx za linka już wsysam.
Czyli to będzie fuel pump check connector?
Na razie buduję ładowarkę do aku do moto, bo mi dziady zmienili zasilanie w garażu na 24V.
robertdg - 11-12-2014, 06:58
Fuel pump drive terminal
ross - 12-12-2014, 20:07
Black 60 cyt." Ty masz GDI a one się "psujom" :" Pocieszę Cię że moje GDI nie ''psuje się''Wesołych Świąt Bożego Narodzenia życzę
|
|
|