Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8] Zapalanie na trzy razy
Autor Wiadomość
BLACK60 
Forumowicz

Auto: carisma 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Paź 2013
Posty: 85
Skąd: Kanzas
Wysłany: 09-12-2014, 23:08   [Cari 1.8] Zapalanie na trzy razy

Witajcie.
Mam taką zagwostkę. Od momentu zakupu carismy. Zawsze zapalała trochę dłużej, czy to na benzynie (nawet jak gaz był odpięty), czy na gazie.
Już, przy kupnie tak było, ale mówię: bierę i tak mam już drugi rok.
W pierwszą zimę się obawiałem, ale bez problemu 10cio letnia centra futura przekładana z kolejnych samochodów daje radę.
Mechanizm odpalania wygląda tak:
pokręcę trochę, stop, znów trochę, stop i zawsze za trzecim zagada.
Myślałem, że to może zawór w listwie podciśnienia. Zrobiłem więc tak: kilkakrotnie stacyjka na zapłon i wyłączenie żeby pompa popracowała. Niestety znów było na trzy.
W nysce było słychać pompę, tutaj cisza.
Macie jakieś sugestie?
Jeżeli był taki temat proszę o linka i skasowanie tego.
Pozdro
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2309
Skąd: Chorzów
Wysłany: 09-12-2014, 23:13   

W sumie u mnie jest dokładnie tak samo, no, może czasami nie na trzy razy, tylko na dwa ;) W temperaturach dodatnich pali od strzału, tak samo już na rozgrzanym silniku..
Z tego co wyczytałem, pompa paliwa jest sterowana przez komputer, i przękręcanie stacyjki jej nie uruchamia.
Sam byłbym ciekawy, co może być przyczyną. IMHO powinien być jakiś zawór zwrotny, żeby paliwo nie cofało się do baku ?
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 09-12-2014, 23:14   

Tutaj pompa załacza sie w momencie rozruchu i podczas pracy silnika, wypadałoby sprawdzić czy utrzymywane jest ciśnienie paliwa w układzie
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 10-12-2014, 06:39   

Mimo, że mam 1.6 to czasem też auto tak mi odpala czyli albo trochę dłużej normalnie (4 - 5 obrotów silnika) albo za drugim razem od strzała. Też myślałem, że to wina cofającego się paliwa więc założyłem dodatkowo przekaźnik czasowy aby pompa paliwa włączała się po włączeniu na zapłon i ustawiłem czas na 4 sekundy ale niestety, nic to nie dało.
 
 
BLACK60 
Forumowicz

Auto: carisma 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Paź 2013
Posty: 85
Skąd: Kanzas
Wysłany: 10-12-2014, 15:05   

Tylko, że na gazie od razu jest tak samo (II gen)
Z tym na trzy to po to żebym bardzo nie obciążał rozrusznika i aku. Za jednym razem też by zagadała, ale po dłuuugim kręceniu.
Jak by był zawór to jak to sprawdzić/wyeliminować?
Podać plusa na pompę w zbiorniku, niech napompuje i później próbować odpalić?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 10-12-2014, 15:30   

Tak możesz sprawdzić jeśli zaraz po zgaszeniu odpala od strzała. Mi nie chciało się z tym bawić bo w sumie nie jest uciążliwe i nie wymaga jakoś dużo kręcenia.
 
 
BLACK60 
Forumowicz

Auto: carisma 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Paź 2013
Posty: 85
Skąd: Kanzas
Wysłany: 10-12-2014, 15:38   

plecho1, tak, pali od strzała.
Czyli jakby to było to, to można by sobie "poklicić" drugi przewód na stałe do przełącznika i zawsze wstępnie podpompować.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 10-12-2014, 16:03   

Ja tak zrobiłem za pomocą takiego przekaźnika czasowego http://www.ase.hoste.pl/2tp.html i u mnie nie pomogło ale ja mam inny silnik i być może problem a może tak u mnie ma być :)
 
 
BLACK60 
Forumowicz

Auto: carisma 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Paź 2013
Posty: 85
Skąd: Kanzas
Wysłany: 10-12-2014, 16:34   

plecho1, a do czego go podpiąłeś? Zewnętrzne zasilanie dałeś?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 10-12-2014, 17:40   

W komorze silnika jest kostka diagnostyczna pompy paliwa, wystarczy podpiąc do niej plusa i sprawdzić jak odpala po napompowaniu paliwa

Pobierz Manual w pliku 13.pdf strona 95 jest zdjecie poglądowe http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3448
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
ross 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 309
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 10-12-2014, 17:41   

Moje GDI pali od pierwszego strzału.
_________________
Ross
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 10-12-2014, 20:07   

Podłączałem przy oryginalnym przekaźniku pompy paliwa i skorzystałem z jego zasilenia dodatkowo podłączając masę z karoserii bo cewka oryginalnego przekaźnika jest zasilana + ze stacyjki i minusem z komputera silnika który komputer podaje dopiero podczas kręcenia rozrusznikiem i oczywiście kiedy silnik pracuje.
Ostatnio zmieniony przez plecho1 11-12-2014, 06:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
BLACK60 
Forumowicz

Auto: carisma 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Paź 2013
Posty: 85
Skąd: Kanzas
Wysłany: 10-12-2014, 22:33   

ross napisał/a:
Moje GDI pali od pierwszego strzału.

a bo Ty masz GDI a one się "psujom" :wink:
robertdg, thx za linka już wsysam.
Czyli to będzie fuel pump check connector?

Na razie buduję ładowarkę do aku do moto, bo mi dziady zmienili zasilanie w garażu na 24V.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 11-12-2014, 06:58   

Fuel pump drive terminal
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
ross 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 309
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 12-12-2014, 20:07   

Black 60 cyt." Ty masz GDI a one się "psujom" :" Pocieszę Cię że moje GDI nie ''psuje się''Wesołych Świąt Bożego Narodzenia życzę
_________________
Ross
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.