[Cari 1.8] Zapalanie na trzy razy |
Autor |
Wiadomość |
BLACK60
Forumowicz
Auto: carisma 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Paź 2013 Posty: 85 Skąd: Kanzas
|
Wysłany: 09-12-2014, 23:08 [Cari 1.8] Zapalanie na trzy razy
|
|
|
Witajcie.
Mam taką zagwostkę. Od momentu zakupu carismy. Zawsze zapalała trochę dłużej, czy to na benzynie (nawet jak gaz był odpięty), czy na gazie.
Już, przy kupnie tak było, ale mówię: bierę i tak mam już drugi rok.
W pierwszą zimę się obawiałem, ale bez problemu 10cio letnia centra futura przekładana z kolejnych samochodów daje radę.
Mechanizm odpalania wygląda tak:
pokręcę trochę, stop, znów trochę, stop i zawsze za trzecim zagada.
Myślałem, że to może zawór w listwie podciśnienia. Zrobiłem więc tak: kilkakrotnie stacyjka na zapłon i wyłączenie żeby pompa popracowała. Niestety znów było na trzy.
W nysce było słychać pompę, tutaj cisza.
Macie jakieś sugestie?
Jeżeli był taki temat proszę o linka i skasowanie tego.
Pozdro |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2309 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 09-12-2014, 23:13
|
|
|
W sumie u mnie jest dokładnie tak samo, no, może czasami nie na trzy razy, tylko na dwa W temperaturach dodatnich pali od strzału, tak samo już na rozgrzanym silniku..
Z tego co wyczytałem, pompa paliwa jest sterowana przez komputer, i przękręcanie stacyjki jej nie uruchamia.
Sam byłbym ciekawy, co może być przyczyną. IMHO powinien być jakiś zawór zwrotny, żeby paliwo nie cofało się do baku ? |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 09-12-2014, 23:14
|
|
|
Tutaj pompa załacza sie w momencie rozruchu i podczas pracy silnika, wypadałoby sprawdzić czy utrzymywane jest ciśnienie paliwa w układzie |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 10-12-2014, 06:39
|
|
|
Mimo, że mam 1.6 to czasem też auto tak mi odpala czyli albo trochę dłużej normalnie (4 - 5 obrotów silnika) albo za drugim razem od strzała. Też myślałem, że to wina cofającego się paliwa więc założyłem dodatkowo przekaźnik czasowy aby pompa paliwa włączała się po włączeniu na zapłon i ustawiłem czas na 4 sekundy ale niestety, nic to nie dało. |
|
|
|
 |
BLACK60
Forumowicz
Auto: carisma 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Paź 2013 Posty: 85 Skąd: Kanzas
|
Wysłany: 10-12-2014, 15:05
|
|
|
Tylko, że na gazie od razu jest tak samo (II gen)
Z tym na trzy to po to żebym bardzo nie obciążał rozrusznika i aku. Za jednym razem też by zagadała, ale po dłuuugim kręceniu.
Jak by był zawór to jak to sprawdzić/wyeliminować?
Podać plusa na pompę w zbiorniku, niech napompuje i później próbować odpalić? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 10-12-2014, 15:30
|
|
|
Tak możesz sprawdzić jeśli zaraz po zgaszeniu odpala od strzała. Mi nie chciało się z tym bawić bo w sumie nie jest uciążliwe i nie wymaga jakoś dużo kręcenia. |
|
|
|
 |
BLACK60
Forumowicz
Auto: carisma 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Paź 2013 Posty: 85 Skąd: Kanzas
|
Wysłany: 10-12-2014, 15:38
|
|
|
plecho1, tak, pali od strzała.
Czyli jakby to było to, to można by sobie "poklicić" drugi przewód na stałe do przełącznika i zawsze wstępnie podpompować. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 10-12-2014, 16:03
|
|
|
Ja tak zrobiłem za pomocą takiego przekaźnika czasowego http://www.ase.hoste.pl/2tp.html i u mnie nie pomogło ale ja mam inny silnik i być może problem a może tak u mnie ma być |
|
|
|
 |
BLACK60
Forumowicz
Auto: carisma 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Paź 2013 Posty: 85 Skąd: Kanzas
|
Wysłany: 10-12-2014, 16:34
|
|
|
plecho1, a do czego go podpiąłeś? Zewnętrzne zasilanie dałeś? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 10-12-2014, 17:40
|
|
|
W komorze silnika jest kostka diagnostyczna pompy paliwa, wystarczy podpiąc do niej plusa i sprawdzić jak odpala po napompowaniu paliwa
Pobierz Manual w pliku 13.pdf strona 95 jest zdjecie poglądowe http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3448 |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
ross
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 309 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 10-12-2014, 17:41
|
|
|
Moje GDI pali od pierwszego strzału. |
_________________ Ross |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 10-12-2014, 20:07
|
|
|
Podłączałem przy oryginalnym przekaźniku pompy paliwa i skorzystałem z jego zasilenia dodatkowo podłączając masę z karoserii bo cewka oryginalnego przekaźnika jest zasilana + ze stacyjki i minusem z komputera silnika który komputer podaje dopiero podczas kręcenia rozrusznikiem i oczywiście kiedy silnik pracuje. |
Ostatnio zmieniony przez plecho1 11-12-2014, 06:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
BLACK60
Forumowicz
Auto: carisma 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Paź 2013 Posty: 85 Skąd: Kanzas
|
Wysłany: 10-12-2014, 22:33
|
|
|
ross napisał/a: | Moje GDI pali od pierwszego strzału. |
a bo Ty masz GDI a one się "psujom"
robertdg, thx za linka już wsysam.
Czyli to będzie fuel pump check connector?
Na razie buduję ładowarkę do aku do moto, bo mi dziady zmienili zasilanie w garażu na 24V. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 11-12-2014, 06:58
|
|
|
Fuel pump drive terminal |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
ross
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 309 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 12-12-2014, 20:07
|
|
|
Black 60 cyt." Ty masz GDI a one się "psujom" :" Pocieszę Cię że moje GDI nie ''psuje się''Wesołych Świąt Bożego Narodzenia życzę |
_________________ Ross |
|
|
|
 |
|