Carisma - Ogólne - [Carisma] Kilka pytań do właścicieli Carism
adziopak - 16-12-2014, 06:33 Temat postu: [Carisma] Kilka pytań do właścicieli Carism Witam serdecznie.
Powoli przymierzam się do zakupu pierwszego auta i najbardziej skłaniam się do Carismy II (konkretnie wersji Dynamics, która bardzo mi się podoba). I mam kilka pytań do wlascicieli, bo szukam od 2 dni i nie znalazłem odpowiedzi.
(silnik GDI)
1. Jaka jest głośność silnika we wnętrzu auta? Czy wygłuszenie jest dobre i jest w miarę cicho?
2. Jaka jest jakość nagłośnienia fabrycznego w aucie?
3. Czy fotele są wygodne nawet na dłuższe tripy?
4. W wersji Dynamics jest utwardzone zawieszenie - czy jest problem z pozyskaniem części do tego nietypowego zawieszenia?
5. Silnik GDI jest jak najbardziej wystarczający do tego auta pod względem mocy, tak?
6. Czy są jakieś mankamenty związane z ogrzewaniem auta, słabej jakości klimatyzacja czy cuś...
I chyba to wszystko, jak coś to będę dopytywał.
Z góry dzięki koledzy i koleżanki
plecho1 - 16-12-2014, 06:55
Ja bym się w GDI osobiście nie pchał. Zadbane i niewyjeżdżone modele może i pozwolą na w miarę bezproblemowe użytkowanie ale jak wiadomo kupno auta to loteria. Lepiej kupić trochę mniej dynamiczne 1.6 a na pewno odwdzięczy się większą niezawodnością. Nawet z naprawami GDI jest ciężko bo niewielu mechaników ogarnia te silniki a ci co się nie znają mogą więcej popsuć niż pomóc i dodatkowo naciągnąć na niemałe koszt.
robertdg - 16-12-2014, 07:23
Zacznijmy od tego że GDI to silnik benzynowy na bezpośrednim wtrysku benzyny i rózni się od klasycznych MPI
Dane techniczne beda o wiele bardziejk wiarygodne niż odczucia użytkowników http://www.helpfindmea.co...ions-17358.aspx (Noise level 72dB - możesz porównac z innymi autami)
Problemów z pozyskaniem częsci nie ma, kazde auto ma jakieś mankamenty model GDI po lifcie odnośnie mechaniki - może zdarzyc się awaria przepustncy, oraz wiele innych proszę sobie przewertować http://forum.mitsumaniaki.pl/viewforum.php?f=46 albo na dole strony w prawym dolnym rogu wpisac w wyszukiwarke "GDI"
piwomojepaliwo - 16-12-2014, 10:57
GDI wymiata jesli chodzi o moc. Jest zabawa! A wyprzedzanie na 3 to radocha (idzie do 140).
apg2312 - 16-12-2014, 11:07
piwomojepaliwo napisał/a: | GDI wymiata jesli chodzi o moc. Jest zabawa! A wyprzedzanie na 3 to radocha (idzie do 140). |
Ciut przesadzasz...co to jest 125 (lub 122 po lifcie) KM ?? Wsiądź w auto, które ma ponad 150 lub lepiej ponad 200 KM
plecho1 - 16-12-2014, 12:55
Tak jak napisał apg2312, rewelacji nie ma ale całkiem źle też nie jest ale raczej różnica do 1.6 nie warta nerwów jak zacznie się sypać. Może gdyby to był nowy samochód i jakby paliwo miało rozsądniejszą cenę bo sytuacja jest jak z obecnymi dieslami.
To auto nie jest może i złe dla przeciwników LPG oraz dodatkowo dla tych co będą je w większości sami naprawiać.
robert78 - 16-12-2014, 18:20
plecho1, kolega sie pyta o pewne kwestie wiec nie odradzamy kazdemu tego silnika po pierwsze wersia dynamic jest tylko z gdi wiec dziekujemy milosnikom gaziu i 1.6(z masakryczna skrzynia hehe )
ja jezdze gdi juz dluuugo i wyciszenie mogloby bys lepsze
naglosnienie mysle ze jest wporzo
fotele w miare wygodne ale szybko siadaja niestety
ogrzewanie super klima tez
o zawieszeniu nie wiem nic niestety mam wersje avance (samemu utwardzalem i obnizalem)
adziopak - 16-12-2014, 19:16
Ja na LPG w ogóle się nie nastawiam, najbardziej by mi pasował 140 KM 1.8 (bodajże MSX), ale niestety, w polifcie nie ma tego wariantu.
A nad czym najbardziej się skupić podczas oględzin auta?
plecho1 - 16-12-2014, 19:18
Skrzynia w GDI też ma mankamenty i nie wiem czy nie bardziej kosztowne.
Ja tylko przestrzegam, miłośnikiem gazu też wcale nie jestem, jestem raczej realistą i auto traktuję jako narzędzie do przemieszczania się a nie jako gadget więc jeśli da się oszczędzić na paliwie to czemu przepłacać. Wybór i tak należy do autora tematu więc warto aby poznał i te dobre i niestety też złe strony tego silnika.
[ Dodano: 16-12-2014, 19:26 ]
Warto sprawdzić czy nie klepią zawory więc najlepiej aby odpalić zimne auto.
Zapytać się jaki olej jest zalany do silnika i najlepiej aby to był syntetyk 5w40 lub 5w30.
Wsłuchać się w dźwięk pracy silnika a dokładniej czy nie słychać charakterystycznego rzęzienia ze skrzyni biegów, jeśli jest coś takiego i ustępuje po wciśnięciu sprzęgła, to łożyska w skrzyni do wymiany.
Dobrze aby auto podłączyć pod Evoscan w celu sprawdzenia podstawowych parametrów tego silnika czyli chociażby ciśnienia na listwie wtryskowej. Popytaj na regionalnym czy ktoś w Twojej okolicy dobrze zna ten program i ma interfejs, jeśli znajdzie się taka osoba to na pewno będzie dokładnie wiedziała co sprawdzić.
Można też zdemontować fajkocewki w celu sprawdzenia czy w kanałach świec nie ma oleju bo jeśli jest to wymiana uszczelki wiąże się z poważną rozbiórką silnika a nie jak w tradycyjnych, ze zdjęciem tylko pokrywy zaworów.
Tu masz tematy odnośnie diagnostyki http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
oraz o problemach z ciśnieniem paliwa http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213
Poczytaj jako przestrogę też ten temat mimo że to dość ekstremalny przypadek http://forum.mitsumaniaki...1362173#1362173
adziopak - 16-12-2014, 22:21
Generalnie jak patrzę na te wersje dynamics to nowszych roczników od 2001 nie widzę. Jak jest z wyposażeniem tej wersji? Jest stałe dla tej wersji czy kazdy sobie modyfikował przy zakupie?
rasiak1980 - 17-12-2014, 03:34
1. Jak w każdym aucie tej klasy nie urywa ale głośno też nie jest.
2. Jest całkiem nieźle jak na fabryczny sprzęt szczególnie w wersji z głośnikami wysokotonowymi, niemniej upgrade na porządne radio i głośniki i czuć przepaść po między customem.
3. 19 razy robiłem trasę z birmingham do Gdańska- i w piątek jadę po raz 20 dają radę twarde dobrze trzymają wygodne ale o super komforcie nie ma mowy bo to auto segmentu D
4. Różni się jedynie sprezynami z tego co mi wiadomo i chyba mocowanie sprężyny w przednich kolumnach jest lekko przekrecone.
5. Jest wiec j niż wystarczający nie rozumiem innych co porównują do auta 200 konnego dla mnie ten silnik to super konstrukcja przy takim spalaniu z takimi osiągami jedyne co trzeba to mechanika który ogarnia i pilnować świec rozrzadu. De fakto miałem carisme po lifcie w gdi teraz mam did i z ciekawostek paliła mi tyle samo w mieście co did. W gdi zapomnij o instalacjach lpg.
6 . Ogrzewanie daje radę Klima też brakuje jednak klimatronika, ale idzie optymalnie ustawić.
plecho1 - 17-12-2014, 06:41
Tu masz o plusach i minusach Carismy http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1741
piwomojepaliwo - 17-12-2014, 20:29
apg2312 napisał/a: | piwomojepaliwo napisał/a: | GDI wymiata jesli chodzi o moc. Jest zabawa! A wyprzedzanie na 3 to radocha (idzie do 140). |
Ciut przesadzasz...co to jest 125 (lub 122 po lifcie) KM ?? Wsiądź w auto, które ma ponad 150 lub lepiej ponad 200 KM |
125KM mam i jak na ten rok produkcji, pojemność to silnik jest naprawdę zrywny. A zdarzyło mi się przejechać i 300 konnym autem osobowym (benzyna bez turbo).
|
|
|