To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Lancer C6x i starsze - [C62A 1.5] Problem z odpaleniem po SWAP'ie

Mietek - 09-01-2015, 21:38
Temat postu: [C62A 1.5] Problem z odpaleniem po SWAP'ie
Zmieniłem w swoim lancerze silnik z 1.3 na 1.5 z wiązką kabli i ECU.
Silnik startuje, ale po chwili gaśnie. Zmieniłem chyba regulator ciśnienia z silnika 1.3, bo wężyk nie pasował od powrotu. Czy to przez regulator czy muszę jeszcze zmienić pompę paliwa z 1.5 ?

robertdg - 09-01-2015, 21:48

Jak odpala na chwile i gaśnie to wygląda jakby go Immo blokowało, sprawdź ECU czy nei zapisuje jakiegoś błedu
Mietek - 10-01-2015, 15:31

Problem rozwiązany. Nie łączyła kostka od przepływomierza. Auto ożyło i SWAP uważam za udany, chociaż nie było to takie proste jak mogłoby się wydawać. Pozdrawiam i dzięki za pomoc!

A jednak nie do końca. Po nocy samochód znowu nie chciał zapalić. Udało się po kręceniu przez chyba dwie minuty. Nie chciał się wkręcić na obroty. Trochę się rozgrzał i chodził normalnie. Zrobiłem z 10km i po powrocie okazało się, że kolektor wydechowy rozgrzał się do czerwoności! Kod błedu 21. Cóż to może być?

robertdg - 10-01-2015, 18:34

21 to zwyczajowo czujnik cieczy chłodzacej, po objawie można sądzić że masz problem z zapłonem, wypoadałoby sprawdzić czy rozrząd dobrze zsynchronizowany oraz jak ustawiony zapłon
Mietek - 10-01-2015, 21:20

robertdg napisał/a:
21 to zwyczajowo czujnik cieczy chłodzacej, po objawie można sądzić że masz problem z zapłonem, wypoadałoby sprawdzić czy rozrząd dobrze zsynchronizowany oraz jak ustawiony zapłon


Kodu się pozbyłem, kolejne niedopatrzenie - wtyczka koło aparatu zapłonowego.
Silnik ostudziłem i przed chwilą próbowałem odpalić. Nic z tego...

Fakt, zapłon ustawiony "na oko". Sugerowałem się ustawieniem jak w drugim takim silniku. A jak sprawdzić ustawienie rozrządu? Nic nie było dłubane przy nim a silnik wcześniej naprawdę chodził jak żyleta. Strona Krzyżaka nie działa :/ Spróbuję jeszcze z zapłonem pokombinować.

robertdg - 10-01-2015, 22:52

Na kołach rozrządu sa markery i mają sie pokrywac, w aparacie zapłonowym tez jest marker zerowy, zapłon ustawia sie na rozgrzanym silniku przy zmasowanym łaczu i sutalonym biegu jałowym
Mietek - 11-01-2015, 18:54

Okazało się, że niedomagała pompka paliwa. Jednak zapłon ustawiony jest na oko i będę musiał podjechać do mechanika. ECU nie wyświetla żadnych błędów. Na razie spokój. Dzięki za pomoc!
KsiadzRobak - 12-01-2015, 08:46

zapłon się ustawia po podłączeniu złącza zapłonu do masy - inaczej będzie źle
normalnie powinien być pośrodku fasolki regulacyjnej na aparacie



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group