Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[C62A 1.5] Problem z odpaleniem po SWAP'ie
Autor Wiadomość
Mietek 
Forumowicz


Auto: cs9w, ea5a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 101
Skąd: Owsiska
  Wysłany: 09-01-2015, 21:38   [C62A 1.5] Problem z odpaleniem po SWAP'ie

Zmieniłem w swoim lancerze silnik z 1.3 na 1.5 z wiązką kabli i ECU.
Silnik startuje, ale po chwili gaśnie. Zmieniłem chyba regulator ciśnienia z silnika 1.3, bo wężyk nie pasował od powrotu. Czy to przez regulator czy muszę jeszcze zmienić pompę paliwa z 1.5 ?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 09-01-2015, 21:48   

Jak odpala na chwile i gaśnie to wygląda jakby go Immo blokowało, sprawdź ECU czy nei zapisuje jakiegoś błedu
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Mietek 
Forumowicz


Auto: cs9w, ea5a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 101
Skąd: Owsiska
Wysłany: 10-01-2015, 15:31   

Problem rozwiązany. Nie łączyła kostka od przepływomierza. Auto ożyło i SWAP uważam za udany, chociaż nie było to takie proste jak mogłoby się wydawać. Pozdrawiam i dzięki za pomoc!

A jednak nie do końca. Po nocy samochód znowu nie chciał zapalić. Udało się po kręceniu przez chyba dwie minuty. Nie chciał się wkręcić na obroty. Trochę się rozgrzał i chodził normalnie. Zrobiłem z 10km i po powrocie okazało się, że kolektor wydechowy rozgrzał się do czerwoności! Kod błedu 21. Cóż to może być?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 10-01-2015, 18:34   

21 to zwyczajowo czujnik cieczy chłodzacej, po objawie można sądzić że masz problem z zapłonem, wypoadałoby sprawdzić czy rozrząd dobrze zsynchronizowany oraz jak ustawiony zapłon
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Mietek 
Forumowicz


Auto: cs9w, ea5a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 101
Skąd: Owsiska
Wysłany: 10-01-2015, 21:20   

robertdg napisał/a:
21 to zwyczajowo czujnik cieczy chłodzacej, po objawie można sądzić że masz problem z zapłonem, wypoadałoby sprawdzić czy rozrząd dobrze zsynchronizowany oraz jak ustawiony zapłon


Kodu się pozbyłem, kolejne niedopatrzenie - wtyczka koło aparatu zapłonowego.
Silnik ostudziłem i przed chwilą próbowałem odpalić. Nic z tego...

Fakt, zapłon ustawiony "na oko". Sugerowałem się ustawieniem jak w drugim takim silniku. A jak sprawdzić ustawienie rozrządu? Nic nie było dłubane przy nim a silnik wcześniej naprawdę chodził jak żyleta. Strona Krzyżaka nie działa :/ Spróbuję jeszcze z zapłonem pokombinować.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 10-01-2015, 22:52   

Na kołach rozrządu sa markery i mają sie pokrywac, w aparacie zapłonowym tez jest marker zerowy, zapłon ustawia sie na rozgrzanym silniku przy zmasowanym łaczu i sutalonym biegu jałowym
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Mietek 
Forumowicz


Auto: cs9w, ea5a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 101
Skąd: Owsiska
Wysłany: 11-01-2015, 18:54   

Okazało się, że niedomagała pompka paliwa. Jednak zapłon ustawiony jest na oko i będę musiał podjechać do mechanika. ECU nie wyświetla żadnych błędów. Na razie spokój. Dzięki za pomoc!
 
 
KsiadzRobak 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 1029
Skąd: ecki
Wysłany: 12-01-2015, 08:46   

zapłon się ustawia po podłączeniu złącza zapłonu do masy - inaczej będzie źle
normalnie powinien być pośrodku fasolki regulacyjnej na aparacie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.