[C62A 1.5] Problem z odpaleniem po SWAP'ie |
Autor |
Wiadomość |
Mietek
Forumowicz

Auto: cs9w, ea5a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Wrz 2012 Posty: 101 Skąd: Owsiska
|
Wysłany: 09-01-2015, 21:38 [C62A 1.5] Problem z odpaleniem po SWAP'ie
|
|
|
Zmieniłem w swoim lancerze silnik z 1.3 na 1.5 z wiązką kabli i ECU.
Silnik startuje, ale po chwili gaśnie. Zmieniłem chyba regulator ciśnienia z silnika 1.3, bo wężyk nie pasował od powrotu. Czy to przez regulator czy muszę jeszcze zmienić pompę paliwa z 1.5 ? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 09-01-2015, 21:48
|
|
|
Jak odpala na chwile i gaśnie to wygląda jakby go Immo blokowało, sprawdź ECU czy nei zapisuje jakiegoś błedu |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Mietek
Forumowicz

Auto: cs9w, ea5a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Wrz 2012 Posty: 101 Skąd: Owsiska
|
Wysłany: 10-01-2015, 15:31
|
|
|
Problem rozwiązany. Nie łączyła kostka od przepływomierza. Auto ożyło i SWAP uważam za udany, chociaż nie było to takie proste jak mogłoby się wydawać. Pozdrawiam i dzięki za pomoc!
A jednak nie do końca. Po nocy samochód znowu nie chciał zapalić. Udało się po kręceniu przez chyba dwie minuty. Nie chciał się wkręcić na obroty. Trochę się rozgrzał i chodził normalnie. Zrobiłem z 10km i po powrocie okazało się, że kolektor wydechowy rozgrzał się do czerwoności! Kod błedu 21. Cóż to może być? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 10-01-2015, 18:34
|
|
|
21 to zwyczajowo czujnik cieczy chłodzacej, po objawie można sądzić że masz problem z zapłonem, wypoadałoby sprawdzić czy rozrząd dobrze zsynchronizowany oraz jak ustawiony zapłon |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Mietek
Forumowicz

Auto: cs9w, ea5a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Wrz 2012 Posty: 101 Skąd: Owsiska
|
Wysłany: 10-01-2015, 21:20
|
|
|
robertdg napisał/a: | 21 to zwyczajowo czujnik cieczy chłodzacej, po objawie można sądzić że masz problem z zapłonem, wypoadałoby sprawdzić czy rozrząd dobrze zsynchronizowany oraz jak ustawiony zapłon |
Kodu się pozbyłem, kolejne niedopatrzenie - wtyczka koło aparatu zapłonowego.
Silnik ostudziłem i przed chwilą próbowałem odpalić. Nic z tego...
Fakt, zapłon ustawiony "na oko". Sugerowałem się ustawieniem jak w drugim takim silniku. A jak sprawdzić ustawienie rozrządu? Nic nie było dłubane przy nim a silnik wcześniej naprawdę chodził jak żyleta. Strona Krzyżaka nie działa :/ Spróbuję jeszcze z zapłonem pokombinować. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 10-01-2015, 22:52
|
|
|
Na kołach rozrządu sa markery i mają sie pokrywac, w aparacie zapłonowym tez jest marker zerowy, zapłon ustawia sie na rozgrzanym silniku przy zmasowanym łaczu i sutalonym biegu jałowym |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Mietek
Forumowicz

Auto: cs9w, ea5a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Wrz 2012 Posty: 101 Skąd: Owsiska
|
Wysłany: 11-01-2015, 18:54
|
|
|
Okazało się, że niedomagała pompka paliwa. Jednak zapłon ustawiony jest na oko i będę musiał podjechać do mechanika. ECU nie wyświetla żadnych błędów. Na razie spokój. Dzięki za pomoc! |
|
|
|
 |
KsiadzRobak
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 1029 Skąd: ecki
|
Wysłany: 12-01-2015, 08:46
|
|
|
zapłon się ustawia po podłączeniu złącza zapłonu do masy - inaczej będzie źle
normalnie powinien być pośrodku fasolki regulacyjnej na aparacie |
|
|
|
 |
|