To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - [I 2.0] Terkotanie podczas ruszania

Dagonet - 13-01-2015, 17:03
Temat postu: [I 2.0] Terkotanie podczas ruszania
Witam wszystkich, jestem posiadaczem out'ka 2.0 benz.+gaz 4x4 2004 rok. Od jakiegoś czasu podczas ruszania pod górkę pojawiło się terkotanie jakby od sprzęgła dźwięk ten pojawia się podczas ruszania na półsprzęgle na jedynce bądź na wstecznym niekiedy słychać to również na dwójce, niby nic nie szarpie nic się nie ślizga tylko ten hałas... Posiadam ten samochód od pół roku i jest to moje pierwsze autko z napędem 4x4, pokazywałem to już kilku mechanikom i każdy inaczej diagnozował(jeden że to sprzegło drugi że skrzynia a trzeci że to "coś" przy dyfrze), szukałem też podobnego tematu na forum ale nie znalazłem. Jeśli ktoś miał podobny problem prosze o pomoc... Z góry dzięki
Georg - 13-01-2015, 21:37
Temat postu: Re: Terkotanie podczas ruszania
Dagonet napisał/a:
(...) dźwięk ten (terkotanie) pojawia się podczas ruszania na półsprzęgle (...)


Jeżeli terkotanie pojawia się tylko podczas jazdy na tzw. półsprzęgle - najpewniej pochodzi od sprzęgła.

- Pozdrawiam

Dagonet - 14-01-2015, 07:19

OKi dzięki za pomoc kolego..
Odnośnie tego mam jeszcze 2 pytania:
1. Jak długo w/g was można jeździć z takim sprzęgłem, bo puki co oprócz tego hałasu nic się nie dzieje.....?
2. Jakie sprzęgło kupić(nie drogie a dobre) i ile może kosztować sama wymiana...?

elektryk - 14-01-2015, 11:51

Trudno orzec na podstawie takich objawów, może to być skrzynia, sprzęgło, przekładnia albo nawet przegub półosi. A ile to wytrzyma to tym bardziej trudno odgadnąć.
Dagonet - 14-01-2015, 17:35

Może powiem tak... po odpaleniu auta cisza... słychać tylko cicho silnik... (kiedyś miałem Seata Toledo i siadała mi tam skrzynia i pamiętam że było słychać jak skrzynia hałasuje i dopiero po wciśnięciu sprzegła cichła) problem pojawia się dopiero podczas wrzucania jedynki czy wstecznego, czasem dwójki i puszczaniu pedału sprzęgła, z reguły jak samochód stoi po górkę czyli przy większym obciążeniu sprzęgła, gdy jest na tak zwanym półsprzęgle, po puszczeniu sprzęgła jest oki, nigdy nic mi nie hałasowało w trakcie jazdy nie zauważyłem też tego przy wyższych biegach, nie jest to hałas metaliczny.... bardziej jakby metal ocierał się o zapadkę plastkową i jest to dosyć głośne, większość mechaników którym to pokazywałem stawiała na sprzęgło ale nie na 100%....... a samochód tak mi testowali że urwał linkę od ręcznego jeden..
niunius2006 - 18-01-2015, 20:59

wygląda jak by skrzynia ci siadała
Dagonet - 19-01-2015, 16:09

Hmmm widzisz i tu jest właśnie problem.... każdy obstawia co innego, miałem w tygodniu chwile wolnego i podjechałem do poleconego przez kolegę mechanika i znowu on obstawia napęd przedni, kazał poczekać aż to się bardziej uwidoczni i wtedy przyjechać... mam tylko nadzieje że się to nie uwidoczni jak będę 200 km od domu... hehehe, apropo skrzyni to mówił że hałasowała by dużo głośniej i cały czas...
MarcinGdy - 21-01-2015, 09:31

U mnie też ostatnio pojawiło się terkotanie, ale lokalizuje je bardziej przy prawym przednim kole. Nie ma znaczenia czy jadę na biegu czy nie, na wstecznym jak puszczę go luzem to jest jakby głośniejsze niż na jedynce, narasta wraz z prędkością obrotową koła.

Jeszcze nie zgłębiłem co to może być :-X

edit : u mnie skończyło się dobrze, winny był zwisający przewód od lambdy :D
jego osłona termiczna waliła o krzyżak na wale :lol:

przemo76 - 12-02-2015, 06:45

u mnie było tak samo, wymieniłem sprzeęgło i nic to nie dało,dalej terkotało
najgorzej że ciężko to dokładnie zdiagnozować
strasznie mnie to wkurzało i nie idąc w dalsze koszta sprzedałem ten samochód

Dagonet - 19-03-2015, 20:00

Dziś mechanik w moim outlanderze odłączył wał i terkotania nie było.... stawia że na 90% jest to reduktor przy skrzyni biegów, mam pytanie czy kupywać używkę(bo nowy z serwisu to pewnie kosmos cena) czy też taki reduktor daje się do regeneracji a jeśli używkę to na co patrzeć przy zakupie, bo są reduktory za 700zł i za 1700 zł i każdy jest w stanie idealnym w/g sprzedającego....
nytsug - 19-03-2015, 20:18

Na forum jest użytkownik o nazwie japaneze. Na Allegro i innych mediach także ma taką nazwę. On regeneruje - tzn. rozbiera, podmienia na lepsze części i składa:) Jak mu wyślesz swój stary to Ci opuści z ceny. Po kupnie u niego masz gwarancję, że będzie to dobrze działać ale zapłacisz trochę drożej.
Ja u siebie też wymieniałem reduktor/przystawkę/transfer i kupowałem na Allegro.
Ogólnie jak pewny sprzedający to można brać.

Sprawdź dwie rzeczy po wyjęciu swojego i przed kupnem drugiego:
- ilość zębów na wieloklinie - od strony skrzyni
- sposób chłodzenia reduktora (czy ma przewody do płynu chłodniczego)

Od 2.4 też pasuje:)
Z resztą pisałem gdzieś na forum już o tym.

miron - 19-03-2015, 20:54

U mnie jest tarcza 23 zęby 240 średnica ciągnięte. Dajcie namiary na takie sprzęgło.
Dagonet - 22-03-2015, 13:27

Na forum wyczytałem że outlander ma nast. napęd : jest skrzynia biegów, rozdzielacz napędu(reduktor) wał i tylni most... a czy w tym układzie znajduję się jakieś sprzęgło wiskotyczne???????
nytsug - 22-03-2015, 21:09

Nie ma sprzęgła wiskotycznego w tym układzie na zewnątrz. W transferze jest pewien układ przeniesienia co niby rozdziela napęd no i poczytaj na forum o tym więcej jeszcze. Generalnie chodzi o to, że nie masz czegoś w rodzaju blokady dyferencjału, czy też podziału napędu więc w terenie przy pochyleniu może być problem z wyjechaniem - układ daje napęd na najmniej obciążone koło i to koło musi stać na podłożu żeby auto wyjechało.

Jak chcesz jechać w teren to kup Pajero z blokadą:) a jak chcesz mniej ślizgać się w zimie i mieć trochę wyższy, ładny samochód to weź Outka.

qlka2 - 27-03-2015, 11:29

Ja od siebie dodam tylko tyle że miałem identyczne terkotanie w tych samych warunkach tj. głównie na wstecznym pod obciążeniem i na jedynce też. Oprócz tego łożyska wydawały odgłosy jak mały bombowiec. Wydaje mi się że jeżeli szumy znikają po wciśnięciu sprzęgła to hałas pochodzi od łożyska sprzęgła. U mnie jak się zjeżdżało z górki z wrzuconym biegiem i ciśniętym sprzęgłem dalej szurało. dopiero zrzucenie skrzyni na luz powodowało ciszę.
Skończyło się na wymianie całej skrzyni i efekt jest taki że nie ma terkotania i podczas jazdy w końcu słychać silnik a nie hałasująca skrzynię.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group