Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:56
[I 2.0] Terkotanie podczas ruszania
Autor Wiadomość
Dagonet 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishhi Outlander I 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2015
Posty: 10
Skąd: Szczytno
Wysłany: 13-01-2015, 17:03   [I 2.0] Terkotanie podczas ruszania

Witam wszystkich, jestem posiadaczem out'ka 2.0 benz.+gaz 4x4 2004 rok. Od jakiegoś czasu podczas ruszania pod górkę pojawiło się terkotanie jakby od sprzęgła dźwięk ten pojawia się podczas ruszania na półsprzęgle na jedynce bądź na wstecznym niekiedy słychać to również na dwójce, niby nic nie szarpie nic się nie ślizga tylko ten hałas... Posiadam ten samochód od pół roku i jest to moje pierwsze autko z napędem 4x4, pokazywałem to już kilku mechanikom i każdy inaczej diagnozował(jeden że to sprzegło drugi że skrzynia a trzeci że to "coś" przy dyfrze), szukałem też podobnego tematu na forum ale nie znalazłem. Jeśli ktoś miał podobny problem prosze o pomoc... Z góry dzięki
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 13-01-2015, 21:37   Re: Terkotanie podczas ruszania

Dagonet napisał/a:
(...) dźwięk ten (terkotanie) pojawia się podczas ruszania na półsprzęgle (...)


Jeżeli terkotanie pojawia się tylko podczas jazdy na tzw. półsprzęgle - najpewniej pochodzi od sprzęgła.

- Pozdrawiam
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
Dagonet 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishhi Outlander I 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2015
Posty: 10
Skąd: Szczytno
Wysłany: 14-01-2015, 07:19   

OKi dzięki za pomoc kolego..
Odnośnie tego mam jeszcze 2 pytania:
1. Jak długo w/g was można jeździć z takim sprzęgłem, bo puki co oprócz tego hałasu nic się nie dzieje.....?
2. Jakie sprzęgło kupić(nie drogie a dobre) i ile może kosztować sama wymiana...?
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 14-01-2015, 11:51   

Trudno orzec na podstawie takich objawów, może to być skrzynia, sprzęgło, przekładnia albo nawet przegub półosi. A ile to wytrzyma to tym bardziej trudno odgadnąć.
 
 
Dagonet 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishhi Outlander I 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2015
Posty: 10
Skąd: Szczytno
Wysłany: 14-01-2015, 17:35   

Może powiem tak... po odpaleniu auta cisza... słychać tylko cicho silnik... (kiedyś miałem Seata Toledo i siadała mi tam skrzynia i pamiętam że było słychać jak skrzynia hałasuje i dopiero po wciśnięciu sprzegła cichła) problem pojawia się dopiero podczas wrzucania jedynki czy wstecznego, czasem dwójki i puszczaniu pedału sprzęgła, z reguły jak samochód stoi po górkę czyli przy większym obciążeniu sprzęgła, gdy jest na tak zwanym półsprzęgle, po puszczeniu sprzęgła jest oki, nigdy nic mi nie hałasowało w trakcie jazdy nie zauważyłem też tego przy wyższych biegach, nie jest to hałas metaliczny.... bardziej jakby metal ocierał się o zapadkę plastkową i jest to dosyć głośne, większość mechaników którym to pokazywałem stawiała na sprzęgło ale nie na 100%....... a samochód tak mi testowali że urwał linkę od ręcznego jeden..
 
 
niunius2006 
Nowy Forumowicz

Auto: OUTLANDER I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Paź 2013
Posty: 19
Skąd: Złocieniec
Wysłany: 18-01-2015, 20:59   

wygląda jak by skrzynia ci siadała
 
 
Dagonet 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishhi Outlander I 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2015
Posty: 10
Skąd: Szczytno
Wysłany: 19-01-2015, 16:09   

Hmmm widzisz i tu jest właśnie problem.... każdy obstawia co innego, miałem w tygodniu chwile wolnego i podjechałem do poleconego przez kolegę mechanika i znowu on obstawia napęd przedni, kazał poczekać aż to się bardziej uwidoczni i wtedy przyjechać... mam tylko nadzieje że się to nie uwidoczni jak będę 200 km od domu... hehehe, apropo skrzyni to mówił że hałasowała by dużo głośniej i cały czas...
 
 
MarcinGdy 
Forumowicz

Auto: O1T 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sie 2014
Posty: 56
Skąd: Gdynia
Wysłany: 21-01-2015, 09:31   

U mnie też ostatnio pojawiło się terkotanie, ale lokalizuje je bardziej przy prawym przednim kole. Nie ma znaczenia czy jadę na biegu czy nie, na wstecznym jak puszczę go luzem to jest jakby głośniejsze niż na jedynce, narasta wraz z prędkością obrotową koła.

Jeszcze nie zgłębiłem co to może być :-X

edit : u mnie skończyło się dobrze, winny był zwisający przewód od lambdy :D
jego osłona termiczna waliła o krzyżak na wale :lol:
 
 
przemo76 
Forumowicz

Auto: outlander 04
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Lip 2013
Posty: 53
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 12-02-2015, 06:45   

u mnie było tak samo, wymieniłem sprzeęgło i nic to nie dało,dalej terkotało
najgorzej że ciężko to dokładnie zdiagnozować
strasznie mnie to wkurzało i nie idąc w dalsze koszta sprzedałem ten samochód
 
 
Dagonet 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishhi Outlander I 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2015
Posty: 10
Skąd: Szczytno
Wysłany: 19-03-2015, 20:00   

Dziś mechanik w moim outlanderze odłączył wał i terkotania nie było.... stawia że na 90% jest to reduktor przy skrzyni biegów, mam pytanie czy kupywać używkę(bo nowy z serwisu to pewnie kosmos cena) czy też taki reduktor daje się do regeneracji a jeśli używkę to na co patrzeć przy zakupie, bo są reduktory za 700zł i za 1700 zł i każdy jest w stanie idealnym w/g sprzedającego....
 
 
nytsug 
Mitsumaniak


Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 453
Skąd: LUBLIN - okolice
Wysłany: 19-03-2015, 20:18   

Na forum jest użytkownik o nazwie japaneze. Na Allegro i innych mediach także ma taką nazwę. On regeneruje - tzn. rozbiera, podmienia na lepsze części i składa:) Jak mu wyślesz swój stary to Ci opuści z ceny. Po kupnie u niego masz gwarancję, że będzie to dobrze działać ale zapłacisz trochę drożej.
Ja u siebie też wymieniałem reduktor/przystawkę/transfer i kupowałem na Allegro.
Ogólnie jak pewny sprzedający to można brać.

Sprawdź dwie rzeczy po wyjęciu swojego i przed kupnem drugiego:
- ilość zębów na wieloklinie - od strony skrzyni
- sposób chłodzenia reduktora (czy ma przewody do płynu chłodniczego)

Od 2.4 też pasuje:)
Z resztą pisałem gdzieś na forum już o tym.
 
 
miron 
Forumowicz

Auto: 2,4 mivec cvt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 326
Skąd: Świlcza
Wysłany: 19-03-2015, 20:54   

U mnie jest tarcza 23 zęby 240 średnica ciągnięte. Dajcie namiary na takie sprzęgło.
 
 
Dagonet 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishhi Outlander I 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2015
Posty: 10
Skąd: Szczytno
Wysłany: 22-03-2015, 13:27   

Na forum wyczytałem że outlander ma nast. napęd : jest skrzynia biegów, rozdzielacz napędu(reduktor) wał i tylni most... a czy w tym układzie znajduję się jakieś sprzęgło wiskotyczne???????
 
 
nytsug 
Mitsumaniak


Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 453
Skąd: LUBLIN - okolice
Wysłany: 22-03-2015, 21:09   

Nie ma sprzęgła wiskotycznego w tym układzie na zewnątrz. W transferze jest pewien układ przeniesienia co niby rozdziela napęd no i poczytaj na forum o tym więcej jeszcze. Generalnie chodzi o to, że nie masz czegoś w rodzaju blokady dyferencjału, czy też podziału napędu więc w terenie przy pochyleniu może być problem z wyjechaniem - układ daje napęd na najmniej obciążone koło i to koło musi stać na podłożu żeby auto wyjechało.

Jak chcesz jechać w teren to kup Pajero z blokadą:) a jak chcesz mniej ślizgać się w zimie i mieć trochę wyższy, ładny samochód to weź Outka.
 
 
qlka2 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2,0 Sport 4WD 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Paź 2013
Posty: 151
Skąd: KT
Wysłany: 27-03-2015, 11:29   

Ja od siebie dodam tylko tyle że miałem identyczne terkotanie w tych samych warunkach tj. głównie na wstecznym pod obciążeniem i na jedynce też. Oprócz tego łożyska wydawały odgłosy jak mały bombowiec. Wydaje mi się że jeżeli szumy znikają po wciśnięciu sprzęgła to hałas pochodzi od łożyska sprzęgła. U mnie jak się zjeżdżało z górki z wrzuconym biegiem i ciśniętym sprzęgłem dalej szurało. dopiero zrzucenie skrzyni na luz powodowało ciszę.
Skończyło się na wymianie całej skrzyni i efekt jest taki że nie ma terkotania i podczas jazdy w końcu słychać silnik a nie hałasująca skrzynię.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.