To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - Momenty dokrecania srub korbowodowych

coltuch - 15-01-2015, 12:17
Temat postu: Momenty dokrecania srub korbowodowych
Czesc,

jestem w trakcie wymieniania panewek w Colcie CZ 1.5 did i bardzo poszukuje sily z jaka nalezy dokrecic korbowody. Moze ktos posiada takowe informacje, bylbym wdzieczny za pomoc. Pozdrawiam

MarcinZ - 15-01-2015, 12:23

coltuch napisał/a:
bardzo poszukuje sily z jaka nalezy dokrecic korbowody
nowe sruby zapodales rozumiem
coltuch - 15-01-2015, 12:36

oczywiscie mam nowe sruby :)
JCH - 15-01-2015, 17:02

W dziale Download patrzyłeś :?: Może jest "serwisówka" a tam powinny być takie dane.
plecho1 - 15-01-2015, 18:42

Głowica:
Etap 1 - 10Nm
Etap 2 - 80Nm
Etap 3 - 90 stopni
Etap 4 - 90 stopni.
Łożyska korbowodów:
faza 1 - 5Nm
faza 2 - 25Nm + 180 stopni.
Łożyska główne wału korbowego:
faza 1 - 55Nm
faza 2 - 90 stopni.

coltuch - 16-01-2015, 11:45

Dzieki za pomoc :D , znalazlem takie same wartosci na stronie FQ101 do smartow (tam tez byl montowany ten silnik) ale tam nie podali czy chodzi o pojemnosc 0.8 czy 1.5... ogolnie jest silnik CDI. Dlatego tez szukalem potwierdzenia, chociaz wartosci dla glowicy sie roznia : 30Nm + 90° + 90° + 90° + 10°. :?: :!:
plecho1 - 16-01-2015, 11:48

Wartości które podałem są do silnika jaki masz w aucie.
MarcinZ - 16-01-2015, 12:13

to tutaj tyle odpowiedzi ,a na Coltamani zostalo bez echa ,nawet nikt nic nie wspomnial ..........totalna lipa ..........
piorunGSR - 16-01-2015, 13:31

Nie pierwsze i nie ostatnie pytanie bez odpowiedzi na coltmanii.
robertdg - 16-01-2015, 22:04

coltuch napisał/a:
chociaz wartosci dla glowicy sie roznia : 30Nm + 90° + 90° + 90° + 10°. :?: :!:
Wartości dla głowicy bierze sie pod wykonana usczelke, to co jest podane serwisowo jest dla OEM produktu, jezeli weźmiesz w reke produkt zamienny to w zawartej instrukcji znajdziesz moment dokrecania dla danej uszczelki
coltuch - 17-01-2015, 10:22

jeszcze jedna sprawa: nowe panewki roznia sie od siebie powierzchnia (jedna matowa, druga metaliczna), rozumiem ze jedna idzie na gore czyli jest bardziej obciazona a druga na dol mniej obciazona.

Pytanie: ktora panewka na gore, ktora na dol??

Z gory dzieki:)

update 8) juz zobaczylem na starych (chociaz troche wytartych) ze "matowa" panewka jest w stopie korbowodu, a tzw. metaliczna w podrywie stopy korbowodu.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group