Momenty dokrecania srub korbowodowych |
Autor |
Wiadomość |
coltuch
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CZ5 1.5 DID
Kraj/Country: UK
Dołączył: 06 Wrz 2010 Posty: 15 Skąd: Torquay
|
Wysłany: 15-01-2015, 12:17 Momenty dokrecania srub korbowodowych
|
|
|
Czesc,
jestem w trakcie wymieniania panewek w Colcie CZ 1.5 did i bardzo poszukuje sily z jaka nalezy dokrecic korbowody. Moze ktos posiada takowe informacje, bylbym wdzieczny za pomoc. Pozdrawiam |
_________________ Pozdrawiam
Maciek |
|
|
|
 |
MarcinZ
Mitsumaniak MarcinZ

Auto: colt 1.3 2009r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2014 Posty: 215 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 15-01-2015, 12:23
|
|
|
coltuch napisał/a: | bardzo poszukuje sily z jaka nalezy dokrecic korbowody | nowe sruby zapodales rozumiem |
|
|
|
 |
coltuch
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CZ5 1.5 DID
Kraj/Country: UK
Dołączył: 06 Wrz 2010 Posty: 15 Skąd: Torquay
|
Wysłany: 15-01-2015, 12:36
|
|
|
oczywiscie mam nowe sruby |
_________________ Pozdrawiam
Maciek |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 15-01-2015, 17:02
|
|
|
W dziale Download patrzyłeś Może jest "serwisówka" a tam powinny być takie dane. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 15-01-2015, 18:42
|
|
|
Głowica:
Etap 1 - 10Nm
Etap 2 - 80Nm
Etap 3 - 90 stopni
Etap 4 - 90 stopni.
Łożyska korbowodów:
faza 1 - 5Nm
faza 2 - 25Nm + 180 stopni.
Łożyska główne wału korbowego:
faza 1 - 55Nm
faza 2 - 90 stopni. |
|
|
|
 |
coltuch
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CZ5 1.5 DID
Kraj/Country: UK
Dołączył: 06 Wrz 2010 Posty: 15 Skąd: Torquay
|
Wysłany: 16-01-2015, 11:45
|
|
|
Dzieki za pomoc , znalazlem takie same wartosci na stronie FQ101 do smartow (tam tez byl montowany ten silnik) ale tam nie podali czy chodzi o pojemnosc 0.8 czy 1.5... ogolnie jest silnik CDI. Dlatego tez szukalem potwierdzenia, chociaz wartosci dla glowicy sie roznia : 30Nm + 90° + 90° + 90° + 10°. |
_________________ Pozdrawiam
Maciek |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 16-01-2015, 11:48
|
|
|
Wartości które podałem są do silnika jaki masz w aucie. |
|
|
|
 |
MarcinZ
Mitsumaniak MarcinZ

Auto: colt 1.3 2009r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2014 Posty: 215 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 16-01-2015, 12:13
|
|
|
to tutaj tyle odpowiedzi ,a na Coltamani zostalo bez echa ,nawet nikt nic nie wspomnial ..........totalna lipa .......... |
|
|
|
 |
piorunGSR
Forumowicz

Auto: Lancer GSR
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Sty 2014 Posty: 234 Skąd: Ełk/Dublin
|
Wysłany: 16-01-2015, 13:31
|
|
|
Nie pierwsze i nie ostatnie pytanie bez odpowiedzi na coltmanii. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 16-01-2015, 22:04
|
|
|
coltuch napisał/a: | chociaz wartosci dla glowicy sie roznia : 30Nm + 90° + 90° + 90° + 10°. | Wartości dla głowicy bierze sie pod wykonana usczelke, to co jest podane serwisowo jest dla OEM produktu, jezeli weźmiesz w reke produkt zamienny to w zawartej instrukcji znajdziesz moment dokrecania dla danej uszczelki |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
coltuch
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CZ5 1.5 DID
Kraj/Country: UK
Dołączył: 06 Wrz 2010 Posty: 15 Skąd: Torquay
|
Wysłany: 17-01-2015, 10:22
|
|
|
jeszcze jedna sprawa: nowe panewki roznia sie od siebie powierzchnia (jedna matowa, druga metaliczna), rozumiem ze jedna idzie na gore czyli jest bardziej obciazona a druga na dol mniej obciazona.
Pytanie: ktora panewka na gore, ktora na dol??
Z gory dzieki:)
update juz zobaczylem na starych (chociaz troche wytartych) ze "matowa" panewka jest w stopie korbowodu, a tzw. metaliczna w podrywie stopy korbowodu. |
_________________ Pozdrawiam
Maciek |
|
|
|
 |
|