To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Chcę kupić Galanta! - [EAx 97-04] 2.5 V6 1998r, sedan, turkusowy, Jawor

Diabellos - 15-01-2015, 23:27
Temat postu: [EAx 97-04] 2.5 V6 1998r, sedan, turkusowy, Jawor
Witam wszystkich.
Mam zamiar kupić Galanta, nie będę ukrywał, że marzyłem o tym aucie od dawna, szczególnie o tym, z silnikiem 2.5 V6. Mam kilka pytań, większość na tym forum, jak i innych doczytałem. Chodzi mi o aukcję:
http://otomoto.pl/mitsubi...-C35321447.html

Kod:

3 950PLN

Informacje techniczne
Model, Typ:
Mitsubishi Galant VIII, Sedan / Limuzyna
Rok produkcji:
1998
Przebieg:
176 000 km
Rodzaj paliwa:
Benzyna
Silnik:
2500 cm³
(Moc 160 KM / 118 kW)
Skrzynia biegów:
automatyczna
Kolor:
zielony metallic
Liczba drzwi:
4/5
Układ kierowniczy:
po lewej
Status pojazdu:
sprowadzony / nieopłacony
Kraj pochodzenia:
Niemcy
Kraj aktualnej rejestracji:
Niemcy
Dodatkowe informacje

Cechy zewnętrzne:
alufelgi, światła przeciwmgłowe, szyberdach, przyciemniane szyby

Bezpieczeństwo:
abs, poduszki powietrzne, immobiliser

Komfort:
klimatyzacja, centralny zamek, el. lusterka, el. szyby, podgrzewane fotele, tapicerka skórzana, czujnik parkowania, wspomaganie kierownicy, radio / cd, tempomat

Historia:
bezwypadkowy, serwisowany w aso, używany, sprawny

Opis pojazdu

Mitsubishi Galant 2.5 V6 silnik,zawieszenie i skrzynia biegów bez zarzutów,bez korozji,stan bardzo dobry.Wyposażenie:wspomaganie kierownicy,centralny zamek,ABS,4 poduszki powietrzne,4 elektryczne szyby,elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka,klimatyzacja automatyczna,elektryczny szyberdach,tempomat,elektrycznie regulowane i podgrzewane fotele,skórzana tapicerka,radio CD,aluminiowe felgi.Na niemieckich tablicach,cena + opłaty.Po wykupieniu ubezpieczenia możliwość powrotu do domu na kołach.


Czy można wywnioskować coś konkretnego z opisu? Coś byście doradzili. Widziałem dzisiaj to auto, przejechałem się nim ale jako nowicjusz i ze średnią znajomością mechaniki za dużo nie byłem w stanie stwierdzić. Przebieg to ok. 176k wg licznika, kierownica jest lekko starta, jak i fotel kierowcy, co raczej jest chyba już kwestią wieku samochodu. Zaletą jest dla mnie (może jednak się mylę), że Gal jest prosto z niemiec i nie jest wytłuczony na naszych drogach. Prowadzi się świetnie. Nadkola były już robione, wyglądają całkiem nieźle. Pod maską na kielichu z tego co zauważyłem jedna plamka rdzy o śr. ok 1-1.5cm. Sprzedawca wyglądał na uczciwego, mam zamiar jechać jeszcze raz do niego i zabrać Miśka na przejażdżkę do "gazownika", bo to by była pierwsza czynność zaraz po rejestracji, którą bym wykonał. Macie może jakieś sugestię, jeśli chodzi o LPG? I jak ze skrzynią, mam zamiar pojeździć nim tak ze 4 lata przynajmniej, czy dbając o nią będzie bezproblemowo? Co wymienić w pierwszej kolejności i jakie byłyby tego koszty? Z metki na silniku olej to 5W40 o ile dobrze pamiętam. To chyba tyle, byłbym wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam
[edit]
Jeśli pojadę jutro do "gazownika" mam zamiar dogadać się nt. pełnego przeglądu auta u nich, jak to wygląda i czy warto zakładać. Wydaje mi się, że dużo mógłby mi na miejscu powiedzieć. Jednak piszę, bo każda rada jest dla mnie ważna, trochę mnie wyniesie kupno i nie chciałbym wyrzucić pieniędzy w błoto

dmi - 16-01-2015, 06:41

Tak na szybko to nie ten dział, po drugie strasznie niska cena, wg. ciebie ok ale najpierw stacja diagnostyczna i sprawdzić czy podwozie nie ma dziur, podłużnice itp Bezwypadkowy to on na 100% nie jest- spójrz chociażby na inny kolor klapki od wlewu paliwa( no chyba,że jak gościu robił nadkola to nie chciało mu się klapki pomalować, może świadczyć o fuszerce i rdza wyjdzie za moment) poza tym tył słabo spasowany. Ja bym go dokładnie "przetrzepał".
nurek20 - 16-01-2015, 08:23

Z tego co zauważyłem kierownica z Nardi Torino (przynajmniej tak wygląda) a nardi wersja to to pewnie nie jest.


Nadkola mogą pięknie wygladać przy zakupie np tak jak u mnie i po pierwszej zimie wyszła ruda okazało się że ktoś naładował po 1cm kitu wyszlifował i wyglądało to cud miód orzeszki :D

Zauważyłem ognisko rdzy przy lewym kielichu (patrząc na fotkę) ale to raczej przypadłość gali.

Stoi równo ciężko mi coś powiedzieć więcej.

murek10 - 16-01-2015, 14:56

Policz sobie - rejestracja około 2500, gaz 3500, wyjdzie prawie 10tyś, do tego rozrząd, oleje itd. Nie wiem czy gra warta świeczki?!
eremita - 16-01-2015, 17:40

murek10 napisał/a:
rejestracja około 2500,


Bez przesady mnie w zeszłym roku wyszło 2tys ale mam nowszego a ten jest o wiele tańszy więc akcyza będzie o wiele niższa.


Diabellos napisał/a:
Sprzedawca wyglądał na uczciwego,


Hehe Uczciwy handlarz te dwa znaczenia razem raczej nie występują chyba że są rozdzielone słowem ''Nie'' :lol:

Dolicz jeszcze koło 1tys olej, filtry, rozrząd

Diabellos napisał/a:
wyjdzie prawie 10tyś, do tego rozrząd, oleje itd. Nie wiem czy gra warta świeczki?!

Za dobrego gala WARTO

Diabellos - 16-01-2015, 19:16

Dziękuję za opinie. Mam jeszcze pytanie. Czy może ktoś z forumowiczów z Dolnego Śląska ma do sprzedania swojego Gala? Ewentualnie mógłby polecić coś ciekawego, bo szukając po necie na prawdę ciężko znaleźć. Przejrzałem po kilka razy olx, otomoto, allegro i są albo na drugim końcu Polski albo w okolicach dolnośląskiego, tylko takie, które niezbyt zaciekawiają. Na wyprawę do Niemiec na chwilę obecną nie mam czasu.
Tomii - 16-01-2015, 20:15

Proszę tylko nie bierz stwierdzenia "bez korozji" na poważnie, gość sobie chyba jaja robi. Przed zakupem na podnośnik, młotek w dłoń i działasz...
Diabellos - 16-01-2015, 20:22

O tym już zdążyłem się przekonać. Pierwsze co, podchodząc do Gala to patrzę na nadkola i kielichy. Mimo wszystko, jeśli mechanicznie byłby sprawny, a tylko trochę pordzewiały przy nadkolach brałbym i nie żałował pieniędzy na zrobienie tego. Tylko szczerze mówiąc zaczynam wątpić już w możliwość kupna Galanta. Czy Wy też mieliście tyle problemów z kupnem? Poza tym samemu trochę boję się ryzykować, bo jak już wspominałem średni znam się na mechanice i ciężko mi rozpoznać jakieś głębsze usterki...
eremita - 16-01-2015, 20:27

Jak od handlarza to lepiej kupić jakiegoś do zrobienia niż igłę, bo może się okazać że tylko zaszpachlowana i zamalowana rdza.
Bartekkita - 16-01-2015, 20:50

Diabellos, tak Galanta jest ciężko kupić w sensownym stanie. Popatrz ile te furki stoją w DE i potem będziesz miał ogląd na to jakie trupy zjeżdżają do Polandii.

Co do auta ja bym się jeszcze czepił górnego węża chłodnicy. Na drugim załamaniu wygląda jakby tworzyło się w nim podciśnienie, albo po prostu nie jest oryginalny i nie do końca pasuje, bo mój(99 rocznik) wygląda jednak trochę inaczej. No i do tego opaska zaciskowa na mocowaniu węża do chłodnicy zamiast oryginalnej sprężystej. Przetrzep dokładnie układ chłodzenia ;)

fj_mike - 19-01-2015, 19:25

nurek20 napisał/a:
Z tego co zauważyłem kierownica z Nardi Torino (przynajmniej tak wygląda) a nardi wersja to to pewnie nie jest.

Ta kierownica występowała razem z tymi fotelami. Wszystko się zgadza.

Diabellos, ten dział ma swoje zasady. Zapoznaj się nimi i trzymaj się ich.
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40247

McCoy - 19-01-2015, 22:30

Cytat:
Na wyprawę do Niemiec na chwilę obecną nie mam czasu.

W de tych aut jest tez bardzo malo w sensownym stanie.Trafiaja sie ale trzymja cene i dosc szybko sie sprzedaja.Wycieczka do Niemiec po Glanta moze byc tylko wycieczka krajoznawczą. Wąz od chłodnicy jest sztukowany od traktora.przebieg tego auto moim skromnym zdaniem to 3paczki jak nic.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group