To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero Sport - wyrzuca olej bagnetem

giebel - 19-01-2015, 10:32
Temat postu: wyrzuca olej bagnetem
WItam,

Mam Pajero z silnikiem 2.5TD (4d56t) i zauwazylem ze na rozgrzanym silniku wyrzuca mi olej przez bagnet. Czy to objaw przedmochow czyli wymiana piercieni? czy jest szansa na cos mniej powaznego?

POzdarwiam

zbyszekm2 - 19-01-2015, 10:46

W jakiej ilości wyrzuca ten olej?
giebel - 19-01-2015, 11:09

calkiem sporo .To nie sa pojedyncze kropelki, tylko porzadni chlapnelo jak przylozylem reke.... czy to moze zapchana odma? czytalem tez o zaworze odpowietrzenia szkrzyni korbowej w innych silnikach?
zbyszekm2 - 19-01-2015, 12:31

Odma jest drożna, nie zagięta?
giebel - 19-01-2015, 12:50

No wlasnie problem polega na tym, ze nie wiem jak zlokalizowac odme. nie znam sie jeszcze zbyt dobrze... bede wdzieczny za instrukcje gdzie moge znalezc odme.
milo - 19-01-2015, 15:18

giebel napisał/a:
No wlasnie problem polega na tym, ze nie wiem jak zlokalizowac odme.

Odma jest po lewej stronie silnika wychodzi z pokrywy zaworów i wchodzi do rury filtra powietrza
Może być zagięta lub nie drożna po odłączeniu przy samej pokrywie sprawdz czy coś czuć tzn czy wydostaje się powietrze , odrobiny oleju
Np tu widać odmę 0.23 https://www.youtube.com/watch?v=avdsTYGFCS8

giebel - 19-01-2015, 16:06

OK dzieki. SPrawdze dzis jak to wyglada i napisze obserwacje. Dodam, ze ogolnei silnik ladnie pracuje, rowno, odpala bez problemu, nie kopci w ogole, przebieg 140 tys - mam nadzeje ze prawdziwy. widze maly wyciek od przodu na dole - wydaje mi sie ze okolice walka rozrzadu wiec moze uszczeknienie poszlo... poza tym naprwde dobrze to wyglada...

[ Dodano: 19-01-2015, 22:00 ]
Odma jest drozna. odpialem ja przy filtrze powietrza i leci z niej powietrze. Mozliwe ze ze spalinami - nie wiem jest chlodno wiec nie wiem czy to nie cieple powietrze. jak zatkalem odme to troche polecialo oleju przez bagnet.
Wydech tez ma niezly nagar, jest okopcony, ale oleju nie ubywa... nie wiem czy diesel tak ma miec - zawsze mialem bezyne i tam rura nie byla okopcona...
Dajcie znac jak to wedlug was wyglada.

milo - 20-01-2015, 15:55

giebel napisał/a:
jak zatkalem odme to troche polecialo oleju przez bagnet.

To normalne zawsze tak będzie
giebel napisał/a:
Wydech tez ma niezly nagar, jest okopcony

W dieslach zawsze czarna okopcona rura ,tak samo jak olej robi się czarny bardzo szybko
Stan oleju w normie czy przybywa :?:
Po odłączeniu odmy wyrzuca olej przez bagnet ?

giebel - 20-01-2015, 22:13

Stan oleju jest caly czas w normie. Nie widze ubytku ani przybywania. Dzis troche rano przegazowalem do oporu - troche zakopcil i pozniej przestal. Podejrzewam, ze moze przedmuchalem troche nagar z wydechu, albo wtryski byly troche zamulone....
Jezeli chodzi o odme to wyrzucil wyjmowalem bagnetu jak odlaczylem odme. ale jak zatkalem palcem odme to wypchnelo troche oleju przez wsadzony bagnet. jutro zobacze jak to bedzie wygladalo jak wyciagne bagnet i odlacze odme.
Jakies podejrzenia?

[ Dodano: 21-01-2015, 10:48 ]
Po odpieciu odmy nadal wyrzuca olej jak sie wyjmie bagnet....

Jeszcze pytanei odnosnie mocy. LAdnie sie wkreca pomiedzy 2-3 tys obrotow. Powyzej 3 tys jakos slabnie, choc dalej sie wkreca ale jakby mu brakowalo mocy... czy to normalne?

czortunio - 21-01-2015, 11:52

Zmierz ciśnienie sprężania.
milo - 21-01-2015, 15:05

giebel napisał/a:
Po odpieciu odmy nadal wyrzuca olej jak sie wyjmie bagnet....

To jest najkrótsza droga do odpowietrzania po prostu nie wyjmuj bagnetu , może czas na czyszczenie pokrywy zaworów od środka :!:

zbyszekm2 - 21-01-2015, 15:41

Zmierz ciśnienie w cylindroidach.
prawdopodobnie kompresja ucieka do miski olejowej a stamtąd do bagnetu.

milo - 23-01-2015, 15:05

zbyszekm2 napisał/a:
prawdopodobnie kompresja ucieka do miski olejowej a stamtąd do bagnetu.

Jak odmę się zatka tak może być
Tu widać przedmuchy i co się dzieje z odmą https://www.youtube.com/watch?v=nA0Zftb0vWs

giebel - 27-01-2015, 14:28

OK, w lutym jestem umowiony u mechnika na sprawdzenie kompresji. A jesli tak rzeczywiscie jest ze cisnienie ucieka do miski olejowej rozumiem, ze przez kiepski stan pierscieni? Jaki jest przyblizony koszt takiego remontu?
czortunio - 27-01-2015, 14:45

Przez kiepski stan pierścieni, cylindrów, tłoków. To są trzy współpracujące ze sobą elementy. Nie można bezkrytycznie wymieniać jednego z nich - pierścieni. A tak się najczęściej robi "po kosztach".

Jeśli wymienia się pierścienie, konieczne będzie honowanie cylindrów - o ile ich zużycie jest minimalne, bodajże poniżej 0,03 mówi manual. Raczej tak nie będzie.
Zatem zostaje wymiana min. tulei + pierścienie. Jeśli tłoki będą ok. Przy okazji zapewne do wymiany będą panewki.

Ja za remont (powodem była wymiana uszczelki pod głowicą) swojego 4d56 przy przebiegu 250 tys. zapłaciłem 1095 zł - robocizna, na co składało się:
- honowanie cylindrów
- polerka wału
- płaszczyzna bloku i głowicy (+szczelność)
- mycie całości
- składanie układu korbowo-tłokowego
- frezowanie gniazd w głowicy

Takie części montuje się tylko oryginalne:
- pierścienie 740
- panewki korbowodowe 235
- panewki główne 415
- tuleja, 4x490
- uszczelniacze zaw. 8x20 zł
- uszczelka pod głowcicę 240
- do tego uszczelniacze, również OE

na PW mogę Ci dać namiar na części OE w dobrych cenach.

Ważne, BARDZO ważne, kto będzie robił obróbkę mechaniczną. Ja swój silnik wysłałem do DZIAK w Lublinie. W Polsce jest może kilka zakładów, którym można zaufać. Dziak, krasnobrodzka w warszawie.

Jeśli chcesz uniknąć wymianu tulei, możesz szukać innego bloku.

Wszystko się okaże po rozebraniu silnika. Bo jeśli głowica będzie w opłakanym stanie, tłoki, korbowód do szlifu, to taniej będzie szukać nowego silnika - najlepiej dołu osobno i głowicy osobno - żeby można było ocenić stan.

Jeśli kompresja okaże się kiepska. Zrób próbę olejową. Jeśli wzrośnie - będzie odpowiedź jasna.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group