Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
wyrzuca olej bagnetem
Autor Wiadomość
giebel 
Nowy Forumowicz

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 14
Skąd: Łódź
Wysłany: 19-01-2015, 10:32   wyrzuca olej bagnetem

WItam,

Mam Pajero z silnikiem 2.5TD (4d56t) i zauwazylem ze na rozgrzanym silniku wyrzuca mi olej przez bagnet. Czy to objaw przedmochow czyli wymiana piercieni? czy jest szansa na cos mniej powaznego?

POzdarwiam
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 19-01-2015, 10:46   

W jakiej ilości wyrzuca ten olej?
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
giebel 
Nowy Forumowicz

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 14
Skąd: Łódź
Wysłany: 19-01-2015, 11:09   

calkiem sporo .To nie sa pojedyncze kropelki, tylko porzadni chlapnelo jak przylozylem reke.... czy to moze zapchana odma? czytalem tez o zaworze odpowietrzenia szkrzyni korbowej w innych silnikach?
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 19-01-2015, 12:31   

Odma jest drożna, nie zagięta?
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
giebel 
Nowy Forumowicz

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 14
Skąd: Łódź
Wysłany: 19-01-2015, 12:50   

No wlasnie problem polega na tym, ze nie wiem jak zlokalizowac odme. nie znam sie jeszcze zbyt dobrze... bede wdzieczny za instrukcje gdzie moge znalezc odme.
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 19-01-2015, 15:18   

giebel napisał/a:
No wlasnie problem polega na tym, ze nie wiem jak zlokalizowac odme.

Odma jest po lewej stronie silnika wychodzi z pokrywy zaworów i wchodzi do rury filtra powietrza
Może być zagięta lub nie drożna po odłączeniu przy samej pokrywie sprawdz czy coś czuć tzn czy wydostaje się powietrze , odrobiny oleju
Np tu widać odmę 0.23 https://www.youtube.com/watch?v=avdsTYGFCS8
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
giebel 
Nowy Forumowicz

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 14
Skąd: Łódź
Wysłany: 19-01-2015, 16:06   

OK dzieki. SPrawdze dzis jak to wyglada i napisze obserwacje. Dodam, ze ogolnei silnik ladnie pracuje, rowno, odpala bez problemu, nie kopci w ogole, przebieg 140 tys - mam nadzeje ze prawdziwy. widze maly wyciek od przodu na dole - wydaje mi sie ze okolice walka rozrzadu wiec moze uszczeknienie poszlo... poza tym naprwde dobrze to wyglada...

[ Dodano: 19-01-2015, 22:00 ]
Odma jest drozna. odpialem ja przy filtrze powietrza i leci z niej powietrze. Mozliwe ze ze spalinami - nie wiem jest chlodno wiec nie wiem czy to nie cieple powietrze. jak zatkalem odme to troche polecialo oleju przez bagnet.
Wydech tez ma niezly nagar, jest okopcony, ale oleju nie ubywa... nie wiem czy diesel tak ma miec - zawsze mialem bezyne i tam rura nie byla okopcona...
Dajcie znac jak to wedlug was wyglada.
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 20-01-2015, 15:55   

giebel napisał/a:
jak zatkalem odme to troche polecialo oleju przez bagnet.

To normalne zawsze tak będzie
giebel napisał/a:
Wydech tez ma niezly nagar, jest okopcony

W dieslach zawsze czarna okopcona rura ,tak samo jak olej robi się czarny bardzo szybko
Stan oleju w normie czy przybywa :?:
Po odłączeniu odmy wyrzuca olej przez bagnet ?
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
giebel 
Nowy Forumowicz

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 14
Skąd: Łódź
Wysłany: 20-01-2015, 22:13   

Stan oleju jest caly czas w normie. Nie widze ubytku ani przybywania. Dzis troche rano przegazowalem do oporu - troche zakopcil i pozniej przestal. Podejrzewam, ze moze przedmuchalem troche nagar z wydechu, albo wtryski byly troche zamulone....
Jezeli chodzi o odme to wyrzucil wyjmowalem bagnetu jak odlaczylem odme. ale jak zatkalem palcem odme to wypchnelo troche oleju przez wsadzony bagnet. jutro zobacze jak to bedzie wygladalo jak wyciagne bagnet i odlacze odme.
Jakies podejrzenia?

[ Dodano: 21-01-2015, 10:48 ]
Po odpieciu odmy nadal wyrzuca olej jak sie wyjmie bagnet....

Jeszcze pytanei odnosnie mocy. LAdnie sie wkreca pomiedzy 2-3 tys obrotow. Powyzej 3 tys jakos slabnie, choc dalej sie wkreca ale jakby mu brakowalo mocy... czy to normalne?
 
 
czortunio 
Forumowicz

Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 199
Skąd: Lublin
Wysłany: 21-01-2015, 11:52   

Zmierz ciśnienie sprężania.
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 21-01-2015, 15:05   

giebel napisał/a:
Po odpieciu odmy nadal wyrzuca olej jak sie wyjmie bagnet....

To jest najkrótsza droga do odpowietrzania po prostu nie wyjmuj bagnetu , może czas na czyszczenie pokrywy zaworów od środka :!:
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 21-01-2015, 15:41   

Zmierz ciśnienie w cylindroidach.
prawdopodobnie kompresja ucieka do miski olejowej a stamtąd do bagnetu.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 23-01-2015, 15:05   

zbyszekm2 napisał/a:
prawdopodobnie kompresja ucieka do miski olejowej a stamtąd do bagnetu.

Jak odmę się zatka tak może być
Tu widać przedmuchy i co się dzieje z odmą https://www.youtube.com/watch?v=nA0Zftb0vWs
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
giebel 
Nowy Forumowicz

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 14
Skąd: Łódź
Wysłany: 27-01-2015, 14:28   

OK, w lutym jestem umowiony u mechnika na sprawdzenie kompresji. A jesli tak rzeczywiscie jest ze cisnienie ucieka do miski olejowej rozumiem, ze przez kiepski stan pierscieni? Jaki jest przyblizony koszt takiego remontu?
 
 
czortunio 
Forumowicz

Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 199
Skąd: Lublin
Wysłany: 27-01-2015, 14:45   

Przez kiepski stan pierścieni, cylindrów, tłoków. To są trzy współpracujące ze sobą elementy. Nie można bezkrytycznie wymieniać jednego z nich - pierścieni. A tak się najczęściej robi "po kosztach".

Jeśli wymienia się pierścienie, konieczne będzie honowanie cylindrów - o ile ich zużycie jest minimalne, bodajże poniżej 0,03 mówi manual. Raczej tak nie będzie.
Zatem zostaje wymiana min. tulei + pierścienie. Jeśli tłoki będą ok. Przy okazji zapewne do wymiany będą panewki.

Ja za remont (powodem była wymiana uszczelki pod głowicą) swojego 4d56 przy przebiegu 250 tys. zapłaciłem 1095 zł - robocizna, na co składało się:
- honowanie cylindrów
- polerka wału
- płaszczyzna bloku i głowicy (+szczelność)
- mycie całości
- składanie układu korbowo-tłokowego
- frezowanie gniazd w głowicy

Takie części montuje się tylko oryginalne:
- pierścienie 740
- panewki korbowodowe 235
- panewki główne 415
- tuleja, 4x490
- uszczelniacze zaw. 8x20 zł
- uszczelka pod głowcicę 240
- do tego uszczelniacze, również OE

na PW mogę Ci dać namiar na części OE w dobrych cenach.

Ważne, BARDZO ważne, kto będzie robił obróbkę mechaniczną. Ja swój silnik wysłałem do DZIAK w Lublinie. W Polsce jest może kilka zakładów, którym można zaufać. Dziak, krasnobrodzka w warszawie.

Jeśli chcesz uniknąć wymianu tulei, możesz szukać innego bloku.

Wszystko się okaże po rozebraniu silnika. Bo jeśli głowica będzie w opłakanym stanie, tłoki, korbowód do szlifu, to taniej będzie szukać nowego silnika - najlepiej dołu osobno i głowicy osobno - żeby można było ocenić stan.

Jeśli kompresja okaże się kiepska. Zrób próbę olejową. Jeśli wzrośnie - będzie odpowiedź jasna.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.