[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Migające/żarzące kontrolki aku i oleju(pomarańczowa)
dmi - 19-01-2015, 22:19 Temat postu: [EAxx] Migające/żarzące kontrolki aku i oleju(pomarańczowa) Witam
Piszę ponieważ jestem lekko zaniepokojony. Dziś na próbę parę razy sprawdzałem stan nawierzchni podczas gwałtownego hamowania, abs się załączył i wszystko dobrze lecz później w czasie jazdy podczas normalnego hamowania nastąpiła seria ( 4 razy) mignięć kontrolek akumulatora (czerwona ) oraz oleju ( pomarańczowa) jednocześnie, zdarzyło się to 5, maksymalnie 6 razy, dodam iż w tym samym momencie wyłączała się instalacja lpg i włączała. Są powody do obaw ?
robertdg - 19-01-2015, 22:26
Trzeba zmierzyć napięcie ładowania bo może to wskazywac na przerwy od strony alternatora w momencie sygnalizacji kontrolek oraz reakcji sterownika LPG
tresorex - 20-01-2015, 11:33
A hamowałeś też silnikiem, że obroty spadały prawie do 0 czy wciskałeś sprzęgło?
dmi - 20-01-2015, 17:58
Automat z tiptronic, faktycznie jedna klema miała baaardzo malutkie luzy, mimo wszystko nie sądzę, że to przez to, póki co jest OK hmmmm.
Bartekkita - 20-01-2015, 19:34
dmi napisał/a: | Automat z tiptronic, faktycznie jedna klema miała baaardzo malutkie luzy, mimo wszystko nie sądzę, że to przez to, póki co jest OK hmmmm. |
Raz przez delikatne luzy na klemie nie mogłem odpalić auta. Także to może być przyczyna.
Tomaszowski - 21-01-2015, 10:55
Miałem taką sytuację-jak palą się obydwie to najprawdopodobniej problem zbyt małego ładowania (u mnie kontrolka powoli się zapalała i powoli gasła). Wyczyściłem klemy,wyczyściłem z oleju wszystkie łączenia przewodów przy altku i problemu już nie mam. Ewentualnie sprawdź miernikiem jakie masz ładowanie-najlepiej podłącz na chwilę np do zapalniczki miernik (tylko ostrożnie żeby zwarcia nie zrobić) i przejedź się obserwując jakie masz ładowanie i czy jest stałe.
inq - 21-01-2015, 23:46
Dokładnie jak pisze Tomaszowski, słabe ładowanie. U mnie było to objawem kończącego się alternatora.
dmi - 22-01-2015, 11:37
Jak na razie jest dobrze, kontrolki już się nie pojawiły, ładowanie aku mam idealne, więc to nie to, zastanawia mnie to czemu akurat te dwie kontrolki tylko....może lepiej nie będę się wgłębiał
inq - 22-01-2015, 12:58
Może pasek się ślizgał czy coś. Sprawdź sobie pasek itd. Szkoda, żeby stracić prąd 100km od domu
budzik199000 - 25-01-2015, 20:35 Temat postu: Migające kontrolki aku i oleju(pomarańczowa) Kolego ja miałem to samo. Przyczyną było to że samochód gubił masę na silniku. Sprawdź wszystkie masy na silniku i wyczyść a szczególnie tą przykręconą do skrzyni. Pozdrawiam.
dmi - 25-01-2015, 20:53
masy też ogarnę ale chyba winowajcą jest jednak akumulator, prawdopodobnie jedna cela padła, miernikiem sprawdzę jeszcze dziś jak z napięciami, miesiąc temu sprawdzałem aku i w stanie idealnym był, teraz odpalę auto, przejadę się 10km, zgaszę i już nie odpali drugi raz, póki co ładuję aku, zobaczymy
[ Dodano: 27-01-2015, 16:36 ]
nie ma w ogóle ładowania alternatora...oby to przez ten mój słabo napięty pasek od altka...jutro napnę odpowiednio i zobaczymy heh.
WreX - 28-01-2015, 14:59
Zaraz zaraz, przecież powszechnie uważa się za NORMALNE ładowanie na wolnych obrotach na poziomie 12,4-12,7v w galancie, ja po regeneracji altka mam to samo, (przy słabym aku albo wyładowanym problem nie występuje) zawsze jak hamuje biegami i UKP pokazuje spalanie 0 to mi się zapala lampka akumulatora i oleju co oznacza słabe ładowanie. Każdy zarzeka się, ze ładowanie na wolnych w/w jest NORMALNE, a miganie tych kontrolek jest tym spowodowane bo zanim się altek wybudzi i załapie większe przełożenie na mniejszych obrotach żeby wyrobić z zapotrzebowaniem napiecia jest moment spadku napięcia i dlatego świeci, więc dalej nie rouzmiem dlaczego to niby jest NIENORMALNE
dmi - 28-01-2015, 18:34
ja już sam nie wiem wiem natomiast,że nowiutki aku yuasa 65ah 550A- wczoraj zakupiony a dziś już rozładowany......coś jednak altkiem nie tak musi być i zapewne jutro do regeneracji;/
Witek vel Mysza - 28-01-2015, 22:10
WreX napisał/a: | zawsze jak hamuje biegami i UKP pokazuje spalanie 0 to mi się zapala lampka akumulatora i oleju co oznacza słabe ładowanie | To nie jest normalne.
mati_z - 28-01-2015, 22:45
WreX, niestety Witek vel Mysza ma rację, to nie jest normalne. U mnie ładowanie zawsze trzyma się w okolicy 13-14 V. Tutaj wykres z EvoScana po krótkiej trasie więc silnik rozgrzany, na wolnych obrotach z włączonymi światłami mijania:
|
|
|