To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Wyciek oleju

Dudi84 - 25-01-2015, 11:25
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Wyciek oleju
Witam! Przedwczoraj przez przypadek zauważyłem wyciek oleju w dolnej części silnika, na elemencie zaznaczonym czerwonym kółeczkiem na zdjęciu. Wyciek nie jest duży. Oleju nie ubywa znacząco jednak kropelki oleju się pojawiają. Wkrótce wybieram się do mechanika żeby zobaczył skąd dokładnie cieknie. Chciałbym się jednak Was zapytać jakie są możliwości tzn. skąd Waszym zdaniem jest wyciek i z czym się to wiąże
http://www.fotosik.pl/pok...c09187cfe7.html

plecho1 - 25-01-2015, 12:29

Być może cieknie spod uszczelki miski olejowej ale chyba jednak sprawa jest poważniejsza czyli albo cieknie z uszczelniacza wału korbowego lub z uszczelniacza wałka sprzęgłowego skrzyni biegów. W tych obu przypadkach, aby zlikwidować wyciek, trzeba wyjmować skrzynię biegów.
Dudi84 - 25-01-2015, 14:56

Czyli uszczelka pod głowica raczej odpada? Próbowałem znaleźć na allegro te uszczelniacze i nie ma, uszczelki pod miskę również. Gdzie mogę je dostać? Rozumem, że tylko oryginały?
plecho1 - 25-01-2015, 15:01

Napisz z którego roku masz auto. Takie części powinieneś dostać w większości sklepów motoryzacyjnych tylko pewnie na zamówienie. Zapytaj w najbliższym Inter Cars.
Przejżyj te linki
http://e-katalog.intercar...5499/201020000/
http://e-katalog.intercar...5499/203030000/

Dudi84 - 25-01-2015, 15:06

GDI 98 rok
plecho1 - 25-01-2015, 15:16

Oczywiście u nich nie musisz kupować ale po numerach części będzie łatwiej znaleźć.
Dudi84 - 25-01-2015, 15:29

Dzięki za pomoc!
plecho1 - 25-01-2015, 15:30

Nie ma za co :)
robertdg - 25-01-2015, 17:28

Warto sprawdzić głowice od góry, wyciek może pochodzić z zaślepki w głowicy albo napędu pompy paliwowej wysokiego ciśnienia, olej będzie spływał po skrzyni na spód - prawo grawitacji ;-)
ross - 25-01-2015, 19:53

Podobno uszczelki pod miskę nie stosuje się ,tylko na sylikon.
Dudi84 - 26-01-2015, 16:19

Niestety czarny scenariusz się potwierdził. Na 99% to uszczelniacz wału od strony skrzyni. Czy coś przy tej okazji można zrobić żeby potem dwa razy skrzyni nie zrzucać? Ewentualnie jakieś uwagi?
plecho1 - 26-01-2015, 17:32

Można od razu wymienić sprzęgło jak ma się ku końcowi lub wymienić łożyska na wałku sprzęgłowym w skrzyni jeśli skrzynia już rzęzi na biegu jałowym na luzie.
Dudi84 - 26-01-2015, 20:12

Sprzęgło jest OK, ale rzeczywiście na luzie skrzynia już trochę o sobie daje znać. Czy przy wyjętej skrzyni to dużo zachodu dla mechanika wymienić te łożyska? Czy ten zestaw będzie dobry?
http://allegro.pl/skrzyni...4989146769.html

plecho1 - 26-01-2015, 20:17

Niestety, ale tego nie rozbierałem, ale kumaty mechanik powinien sobie poradzić a mając wyjętą skrzynię i zużyte te łożyska szkoda by było tego nie zrobić jeśli chcemy jeszcze trochę bezproblemowo pojeździć.
Dudi84 - 26-01-2015, 21:00

A te łożyska, które są na aukcji u japaneze będą pasowały?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group