Carisma - Techniczne - Chip Tuning
bugaj102 - 27-01-2015, 21:02 Temat postu: Chip Tuning Witam naprawiłem swoją Cari i teraz mam pytanie czy da radę do silnika 1.8 GDI kupić CHIP Tuning tak jak są te na allegro tylko cyfrowy nie analogowy i czy naprawdę wzrost mocy będzie o te 20/30% ?
plecho1 - 27-01-2015, 21:07
To o czym piszesz to totalna ściema, najwięcej korzystają z tego sprzedający. Jest to najczęściej zbudowane z kilku części których koszt nie przekracza kilku zł i na pewno takiego a nawet najprawdopodobniej żadnego przyrostu nie osiągniesz. W autach bez turbo nie da się wiele osiągnąć tak małym kosztem.
bugaj102 - 27-01-2015, 21:23
A co mogę zrobić by zwiększyć moć trochę tego samochodu ze 125 na troszkę więcej? Mapowanie komputera?
apg2312 - 27-01-2015, 21:27
Nic. Przyrost mocy, który teoretycznie możesz uzyskać będzie w granicach błędu statystycznego. Wsadzisz kasę, a nawet tego nie odczujesz.
Bo można kombinować ze sportowymi wydechami, wałkami rozrządu, szlifowaniem dolotu, sportowymi filtrami powietrza itp., itd.
Ale jedynym rozsądnym wyjściem jest kupno auta z mocniejszym silnikiem.
plecho1 - 27-01-2015, 22:07
Lub wrzucenie mocniejszego silnika ale to też nie takie proste i tanie.
bugaj102 - 27-01-2015, 22:16
mhmm dzięki a mam jeszcze pytanie? Czy jeśli po odłączeniu przepływomierza samochód cały czas pracuje tylko świeci się CHECK ENGINE to znaczy, że przepływomierz do wymiany?
Mecek87 - 27-01-2015, 22:20
nie przepływomierz jest w porządku u mnie też po odłączeniu silnik pracuje i tylko świeci się chcek engine jeśli obroty i spalanie jest w porządku to przepływomierz też
bugaj102 - 27-01-2015, 22:22
Obroty z przepływomierzem falują ale bez przepływomierza nie jeździłem więc nie wiem
Mecek87 - 27-01-2015, 22:27
jeśli obroty falują to przepustnica do czyszczenia oraz nauka obrotów a jakie spalanie ??
apg2312 - 28-01-2015, 08:26
plecho1 napisał/a: | Lub wrzucenie mocniejszego silnika ale to też nie takie proste i tanie. |
Może ciut poza tematem...ale jaki mocniejszy silnik idzie wsadzić do Carismy ?
1.8 MSX 140 KM, to był najmocniejszy fabrycznie montowany silnik. A czy szłoby w ogóle wsadzić coś innego ? Oczywiście, najlepiej plug and play, bez przerabiania przy okazji całej Carismy na Veyrona
MichciuGT - 28-01-2015, 08:31
apg2312 mała podpowiedź, zacytuje twoje słowa:
"Okazało się, że to jednak diesel ? "
plecho1 - 28-01-2015, 09:38
Tu jest ciekawy temacik o swapie http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=46228
bugaj102 - 28-01-2015, 16:01
Przepływomierz odłączyłem i odpaliłem samochód i pracował jakby równiej i spokojniej ale świeciła się kontrolka check engine
apg2312 - 28-01-2015, 18:38
MichciuGT napisał/a: | apg2312 mała podpowiedź, zacytuje twoje słowa:
"Okazało się, że to jednak diesel ? " |
Heh, niby chwyciłeś mnie za "nabiał" i ściskasz, ale tak nie do końca
W Cari oryginalnie stosowane były diesle :
1.9 TD 90 KM
po lifcie dodatkowo :
1.9 DI-D MP 102 KM
1.9 DI-D HP 115 KM
Czyli nic mocniejszego od 1.8 GDI
Już pomijam, że napisałem "plug and play", czyli bez wymiany baku, instalacji elektrycznej itp
Bo przypuszczam, że jakby ktoś się bardzo uparł i miał za dużo kasy, to można i 3.6/345 KM silnik z Porsche 911 włożyć Nie wyobrażam sobie co prawda takiej hybrydy, no ale ponoć dla Polaków nie ma rzeczy niemożliwych
mati_z - 29-01-2015, 08:35
bugaj102, po odłączeniu przepływomierza silnik pracuje na "zapamiętanych" wartościach czyli przelicza sobie masę zasysanego powietrza na podstawie aktualnych obrotów (i pewnie też temperatury). Jeśli po podłączeniu go jest gorzej to może wskazywać, że to jego wina i trzeba by go sprawdzić
|
|
|