To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[04-13]Colt CZx - Problem z układem kierowniczym

Anonymous - 28-09-2008, 23:13
Temat postu: Kierownica nie powraca!
Witam, mam problem z kierownicą, która po skręcie nie powraca .
Ja się przyzwyczaiłam, ale znajomi twierdzą, że to poważny problem.
Faktycznie, takiego problemu nie miałam z moim Fiatem CC:)
Jako,że mój CZ3 jest jeszcze na gwarancji-do 6.10.08, wstawiłam go do serwisu.
W serwisie nie stwierdzili żadnych usterek i uraczyli mnie wykładem,że Colt ma inny rodzaj wspomagania. Co robić??

Anonymous - 29-09-2008, 08:40

przeważnie w aucie ze wspomaganiem kierownica nie wraca tak energicznie jak bez wspomagania, tak wiec stanu z fiata cc na pewno w colcie nie uzyskasz. niemniej jednak u mnie w cz3 kierownica wraca.

proponuje ustawic zbieżność. koszt w serwisie ok 100pln, w warsztacie ok 50pln. ja już u siebie 3 razy ustawialem (m.n. mialem problem z ustawieniem kierownicy na wprost) i wydaje mi sie ze warto zrobic to co jakis czas.

pozdrawiam!

Misiek :) - 29-09-2008, 12:25

u moch rodziców CZ5 wraca, nie szybko ale wraca
michu_872 - 29-09-2008, 13:45

jeżeli wszystko jest ok bo niby sprawne itd to geometrie można poprawić...(o ile się da...)
Z innego forum :P
Cytat:
Kat wyprzedzenia sworznia rob na maxa jaki mozesz.Przesuniecie koł do przodu naprawde przynosi niesamowity efekt jezeli chodzi o predkosc odbijanie kierownicy
. tylko nie zawsze idzie to poprawić przy seryjnym zawieszeniu...
Chodzi oczywiście o kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy...

46Marek - 05-10-2008, 11:35

- maiłem parę razy podobny przypadek przy szybkich nawrotach ,
kierownica zostawała .Ale sądziłem że to wina szerokich opon
( 195 )

Colt 1.5 - 09-02-2015, 22:02
Temat postu: Problem z układem kierowniczym
Cześć

krótko: nowy zakup w rodzinie (drugi samochód do miasta), Colt 2007r. 1.5, 5d

Problem: układ kierowniczy, chyba maglownica lub silnik

1) jak wchodzę w zakręt to samochód nie wychodzi z niego sam, lekko prostuje, ale muszę użyć siły aby wyprostować koła,

2) jadąc prosto nie mogę ustawić stałego kierunku, ciągle muszę kontrować to w lewo to w prawo

trafiłem do nieautoryzowanego warsztatu i pierwsza na odstrzał poszła maglownica z silnikiem, po wymianie jej na regenerowaną ustawiłem zbieżność i nadal to samo.

Jak nie rozwiążę problemu w ciągu tygodnia to muszę poszukać czegoś innego... jeśli ktoś ma jakiś pomysł to poproszę o info na mail pawelwnek@home.pl lub wpis w post

Z góry dzięki

robertdg - 10-02-2015, 08:07

Po drodze zostają jeszcze sworznie zawieszenia, układu kierowniczego oraz kolumn amortyzatora, jezeli któryś z tych elementów bedzie zastany, zatarty to też będzie powodowac takie zachowanie
Colt 1.5 - 10-02-2015, 19:43

Dzięki za podpowiedź. Poszukam przyczyny i dam znać co znalazłem.
tomusn - 11-02-2015, 10:43

Colt 1.5 napisał/a:
1) jak wchodzę w zakręt to samochód nie wychodzi z niego sam, lekko prostuje, ale muszę użyć siły aby wyprostować koła,

2) jadąc prosto nie mogę ustawić stałego kierunku, ciągle muszę kontrować to w lewo to w prawo


Ad. 1. Nie zwróciłem uwagi na to
Ad. 2. Mam to samo, przyzwyczaiłem się. Dodam że te kontry są niewielkie. W sumie jazda wymaga więcej koncentracji na drodze i tyle (ale to chyba dobrze).

michalcolt - 11-02-2015, 12:31

ad2) colt jest trochę wysoki dlatego jest wrażliwy na podmuchy wiatru i czasami trzeba kontrować
Colt 1.5 - 11-02-2015, 17:52

Co do wiatru to akurat utwardzenie układu kierowniczego podczas jazdy 90+ skutecznie pomaga w bocznych podmuchach. Jeżdżę Suzuki Swift'em w pracy i ten to potrafi pas zmienić jak mocno dostanie w bok.

Gorzej jest w Colcie z tym wychodzeniem z zakrętów. Jakbym się zapomniał to bym w rowie wylądował. Dzwoniłem dzisiaj do Mitsubishi w Szczecinie i powiedzieli mi, że może to być błachostka na końcu kolumny kierowniczej.

Wrócę do warsztatu od wymiany maglownicy. Jak nic nie poprawią to pojadę do autoryzowanego serwisu na diagnostykę.

tomusn - 11-02-2015, 21:43

Ja bym najpierw przejechał się innym Coltem, może na spotkaniu lokalnych Mitsumaniaków,
bo może się okazać, że ten typ tak ma i będziesz naprawiał nienaprawialne, wydasz kasę i jeszcze będziesz miał nerwy i pretensje...

powodzenia

lech55 - 11-02-2015, 22:58

Sprawdź zawieszenie u dobrego diagnosty, kosztuje to niewiele, a uzyskasz odpowiedź na swoje problemy.
Colt 1.5 - 17-03-2015, 20:43
Temat postu: no i dalej lipa
Maglownica wymieniona, przy teście warsztat wskazał następującą usterkę: przy 40km/h wspomaganie całkowicie się wyłącza. Kupiłem modul sterownika do tego silnika i teraz pytanie: czy dostanę sie do niego sam? Jeśli tak to gdzie on jest? Chcę wyciąć stary, wpiąć nowy, zrobić rundę honorową i albo usiąść bezsilnie na krawężniku albo otworzyć z uśmiechem browar ;) jakieś wskazówki w poszukiwaniach, tajne mapy???
Tovija - 14-04-2015, 10:09

To o czym piszesz jest normalne w Coltach. Nie szukaj bo nie ma czego szukać. Wyłączanie wspomagania przy wyższych prędkościach jest również normalne - chodzi o lepsze wyczucie zachowywania się pojazdu na drodze.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group