Carisma - Techniczne - [1.8 GDI] Jak wyłączyć automatyczne zapalnie się świateł?
hawker - 01-03-2015, 11:18 Temat postu: [1.8 GDI] Jak wyłączyć automatyczne zapalnie się świateł? Witajcie,
Chciałem założyć dzienne światła DRL ale jest problem.
Auto jest z Danii, sytuacja: kluczyk przekręcony,na manetce pozycja 0 - więc światła mijania/postojowe winny się NIE "palić"... ale są włączone. To jak mniemam, uniemożliwia działanie świateł DRL...Czy ktoś wie jak to obejść? Czyli chciałbym żeby sytuacja była taka, że na manetce w pozycji 0 nie paliły się żadne światła. Czy to przekaźniki? a może coś innego?
Wiem, kuli do wróżenia nie macie, ale może ktoś ma auto z Danii i ma taki sam problem.
Bizi78 - 01-03-2015, 11:29
http://forum.mitsumaniaki...ght=%B6wiat%B3a
hawker - 01-03-2015, 11:46
Dzięki ale manual chyba jest do Carismy 1 to raz, po drugie nie mogę tego dostać, po trzeciie nie zrozumiałe to dla mnie jest :/
plecho1 - 01-03-2015, 12:00
Gdzieś w instalacji masz podłączony dodatkowy moduł włączający światła automatycznie który trzeba odłączyć. Carismy I i II w wielu przypadkach są bardzo podobna więc może i tu będzie podobnie. Tu masz manuale do Carismy http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3448
i9i - 01-03-2015, 18:47
hawker napisał/a: | ale może ktoś ma auto z Danii i ma taki sam problem. |
To są światła dzienne i dla mnie to jest git rozwiązanie. Nie wiem po co chcesz to wyłączać i montować jakieś bieda-ledy. Przekaźnik od nich jest w skrzynce pod kolumną.
hawker - 01-03-2015, 23:20
i9i napisał/a: | hawker napisał/a: | ale może ktoś ma auto z Danii i ma taki sam problem. |
To są światła dzienne i dla mnie to jest git rozwiązanie. Nie wiem po co chcesz to wyłączać i montować jakieś bieda-ledy. Przekaźnik od nich jest w skrzynce pod kolumną. |
To są zwykłe światła mijania jak dla mnie.
1 Halogen się niszczy, matowieje, 2. oszczędność paliwa i żarówek.
i9i - 02-03-2015, 18:41
hawker napisał/a: | 1 Halogen się niszczy, matowieje, 2. oszczędność paliwa i żarówek. | AD1: Lampa się niszczy od jeżdżenia i słońca (od pyłu się rysuje od słońca żółknie plastik).
AD2: Oszczędności paliwa są rzędu kieliszka na miesiąc, max litra na rok. CO przy koszcie DRL-ów rzędu 100 zyla oszczędnością ciężko nazwać, co do żarówek nikt nigdy nie udowodnił, że się zużywają. Sam pewnie miałeś sytuację, że nowa żarówka padłą zaraz po założeniu, a stara nawet po uderzeniu zdechnąć nie chce. Żarówka to zawsze loteria.
Jest jeszcze kwestia przepisów i ich respektowania. Jako, że takie DRL-y nie są zgodne ze wszystkimi ustawami i dyrektywami, to w każdej chwili KGP może zarządzić polowanie. Ale przekonywał Cię nie będę. Każdy ma swój rozum i swoją wizję. Sam szukam sposobu by w Galu zastosować taki sam patent jak w skandynawskiej Cari. Więc jakby zbędny był Tobie ten przekaźnik to ja go chętnie przytulę za jakiś czteropak.
hawker - 03-03-2015, 01:14
Lampa od wewnątrz ma wżery od ciepłoty żarówki... niszczy się. Inna sprawa gdy klosz jest szklany, a tu tandeta plastik. Mało tego, za każdym razem jak przekręcam kluczyk, światła się zapalaj i przed rozruchem rozrusznik dostaje w doope, ciężej kręci, a i aku się męczy.
Jak dla mnie to rozwiązanie to Jak na postoju radio chcę włączyć to muszę przekręcić kluczyk. I zgadnijcie co się dzieje?
Kolega robił testy z tempomatem, 800km autostrada, w pierwszą stronę światła mijania, w drugą dzienne. Wg niego na 100km ~0,20 litra paliwa mniej spala.
I tu mu wierzę, bo włączając mijania mamy 100-200xxxx obrotów na liczniku więcej.
Nie jestem dusigroszem ale to zawsze coś. A nikt mi nie powie że od nieużywania żarówka się kończy :/ albo, że wieksza szansa jest ze sie przepali jak sie nie uzywa niz uzywa....
Mało płacimy za 1 L paliwa? ... 50zł LEDy, IIIgeneracji które wypalą się może po 75.000 godzinach..
Ja jestem na nie i wolę się uzbroić w DRL.
plecho1 - 03-03-2015, 05:49
Pierwszy rok autem jeździłem na światłach mijania i obie dobrej jakości żarówki nie wytrzymały roku. Następnie założyłem ledy na których jeżdżę już drugi rok i od ich założenia żarówek jeszcze nie wymieniałem. Więc dzięki ledom na pewno żarówki wymienia się rzadziej niż jeżdżąc na mijania cały rok. Kwestię spalania pomijam bo ociera się o wartość błędu pomiarowego.
i9i - 03-03-2015, 17:09
hawker napisał/a: | Jak na postoju radio chcę włączyć to muszę przekręcić kluczyk. I zgadnijcie co się dzieje? | Nic. W pozycji ACC kluczyka światła się nie zapalają. Ja ogólnie jestem przeciwny DRL-om które nie występowały w wersji fabrycznej.
hawker - 04-03-2015, 19:32
i9i napisał/a: | hawker napisał/a: | Jak na postoju radio chcę włączyć to muszę przekręcić kluczyk. I zgadnijcie co się dzieje? | Nic. W pozycji ACC kluczyka światła się nie zapalają. Ja ogólnie jestem przeciwny DRL-om które nie występowały w wersji fabrycznej. |
Pudło. Światła się włączają. Czyli wychodzi na to że bez rozruchu silnika jak chcę włączyć radio to muszę minimum postojówki mieć włączone.
i9i - 04-03-2015, 19:50
hawker napisał/a: | Pudło. Światła się włączają. |
To pierwsza czy druga (zapłon) pozycja kluczyka?
Jeśli pierwsza (przed zapłonem) to nie jest to ori rozwiązanie. Prawdopodobnie ktoś dla własnej wygody wpiął automat.
Jeśli radio bangla dopiero na zapłonie to jest namotane w instalacji.
Aż poszedłem na dół sprawdzić, u mnie na pierwszej pozycji załącza się radio i wyświetlacz, a światła i podświetlenie konsoli dopiero na zapłonie.
MichciuGT - 04-03-2015, 20:21
u mnie tak samo jak u i9i
hawker - 24-04-2015, 20:32
Temat nadal aktualny, czy mogę poprosić któregoś z użytkowników o zrobienie zdjęcia puszki bezpieczników (w kabinie rónież) oraz przekaźników?
Oczywiście od Cari w której automatycznie światła się nie zapalają po przekręceniu kluczyka i "o" na manetce.
i9i dzięki za pomoc, przekaźnik jest pod kolumną, ALE jak go wypnę to nawiew i podświetlenie nie działają
|
|
|