To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Forum ogólne - Osiedlowe dylematy kierowców

RalfPi - 02-03-2015, 08:01
Temat postu: Osiedlowe dylematy kierowców
Hej,
mieszkam na osiedlu zamkniętym - jakieś 8 bloków - każdy z bloków ma parking podziemny, ale nie mieszczą się tam wszystkie furki - efekt jest taki, że ludzie parkują na miejscach postojowych, do tego przeznaczonych, a spora część na .. pieszojezdni (?). Niektórzy parkują na łukach - z obu stron - wtedy osobówka przejedzie spokojnie.. limuzyna już z trudem, a śmieciarka nie odbiera śmieci :/
Dodatkowo kobiety (czasami faceci) z wózkami muszą chować się za samochody i robić slalom gigant, bo nie ma chodnika, a furka musi jakoś przejechać.

I pytanie jest takie - czy istnieje podstawa prawna (a jeżeli tak, to jaka) do ukarania (mandat, blokada, hol) kierowcy, który zaparkował w ww. sposób??
Zrobiliśmy jakąś uchwałę w ramach wspólnoty o zakazie parkowani po jednej stronie - oznakowania w tej chwili nie ma, ale po mojemu, to jak ktoś zaparkuje na środku/łuku/przy wyjeździe, to można go odholować zawsze...

W oczekiwaniu na poradę,
Rafał

PS Wrzucę fotki dziś po południu, jak to wygląda.

mjsystem - 02-03-2015, 08:37

RalfPi napisał/a:
I pytanie jest takie - czy istnieje podstawa prawna (a jeżeli tak, to jaka) do ukarania (mandat, blokada, hol) kierowcy, który zaparkował w ww. sposób??
Na podstawie znaków drogowych. Teren prywatny, więc zarządca ma prawo postawić tam znaki i konsekwentnie wymagać ich respektowania.
Seichan - 02-03-2015, 09:07

A nie możecie zrobić strefy zamieszkania*?
_________________
* obszar obejmujący drogi publiczne lub inne drogi, na którym obowiązują szczególne zasady ruchu drogowego, a wjazdy i wyjazdy oznaczone są odpowiednimi znakami drogowymi


Albo strefy ruchu*?
_________________
* obszar obejmujący co najmniej jedną drogę wewnętrzną, na który wjazdy i wyjazdy oznaczone są odpowiednimi znakami drogowymi


Parkowanie będzie mogło być tylko w miejscach wyznaczonych w tym celu:
Art. 49 [Zakaz zatrzymania] Ustawy prawo o ruchu drogowym
2. Zabrania się postoju:
1) w miejscu utrudniającym wjazd lub wyjazd, w szczególności do i z bramy, garażu, parkingu lub wnęki postojowej;
2) w miejscu utrudniającym dostęp do innego prawidłowo zaparkowanego pojazdu lub wyjazd tego pojazdu;
3) przed i za przejazdem kolejowym, po obu stronach drogi, na odcinku od przejazdu kolejowego do słupka wskaźnikowego z jedną kreską;
4) w strefie zamieszkania w innym miejscu niż wyznaczone w tym celu;
5) na obszarze zabudowanym, pojazdu lub zespołu pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 16 t lub o długości przekraczającej 12 m, poza wyznaczonymi w tym celu parkingami.


Wiązać się to będzie ze znacznymi utrudnieniami dla wspólnoty, np. ustawienie znaków pionowych (D-40, D-41), jak również jeśli chodzi o kwestię wyznaczenia miejsc parkingowych spełniających wymagania wskazane chociażby w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U. 2002 Nr 75, poz. 690)

§ 19 [Odległość od zabudowań] 15)
1.16) Odległość wydzielonych miejsc postojowych, w tym również zadaszonych, lub otwartego garażu wielopoziomowego dla samochodów osobowych od okien pomieszczeń przeznaczonych na stały pobyt ludzi w budynku mieszkalnym, budynku zamieszkania zbiorowego, z wyjątkiem hotelu, budynku opieki zdrowotnej, oświaty i wychowania, a także od placu zabaw i boiska dla dzieci i młodzieży, nie może być mniejsza niż:
1) 7 m - w przypadku do 4 stanowisk włącznie,
2) 10 m - w przypadku 5 do 60 stanowisk włącznie,
3) 20 m - w przypadku większej liczby stanowisk, z uwzględnieniem § 276 ust. 1.
2.17) Odległość wydzielonych miejsc postojowych lub otwartego garażu wielopoziomowego dla samochodów osobowych od granicy działki budowlanej nie może być mniejsza niż:
1) 3 m - w przypadku do 4 stanowisk włącznie,
2) 6 m - w przypadku 5-60 stanowisk włącznie,
3) 16 m - w przypadku większej liczby stanowisk.
3. Odległości, o których mowa w ust. 1 i 2, stosuje się do sytuowania wjazdów do zamkniętego garażu w stosunku do okien budynku opieki zdrowotnej, oświaty i wychowania, a także placów zabaw i boisk dla dzieci i młodzieży.
4. Zachowanie odległości, o których mowa w ust. 1 i 2, nie jest wymagane przy sytuowaniu miejsc postojowych między liniami rozgraniczającymi ulicę.

RalfPi - 02-03-2015, 13:08

Seichan napisał/a:
A nie możecie zrobić strefy zamieszkania*?
...

Albo strefy ruchu*?
...
[/i]

Dzięki za rzeczową odpowiedź.
Pewnie ja to źle nazwałem - myślę, że formalnie (w planie zagosp.) jest to strefa ruchu i takowy znak widniał kiedyś przy wjeździe na osiedle (a może jest i nadal) - za dwa dni mamy spotkanie z naszym Zarządcą (teoretycznie zarządzającym, bo w praktyce to słabo mu to idzie..) - i może się wyjaśnią niektóre tematy.

[ Dodano: 02-03-2015, 13:09 ]
mjsystem napisał/a:
Na podstawie znaków drogowych.
- no właśnie tych u nas brakuje - bo już 3 miesiące robią projekt :shock: :!: :idea: Nie wygląda to za ciekawie :(
apg2312 - 02-03-2015, 13:42

mjsystem napisał/a:
Na podstawie znaków drogowych. Teren prywatny, więc zarządca ma prawo postawić tam znaki i konsekwentnie wymagać ich respektowania.

Proszę mnie poprawić, jeśli się mylę - ale znaki drogowe obowiązują tylko na drogach publicznych. Na terenie prywatnym czy np. zakładowym żadne znaki drogowe stawiane przez właściciela terenu nie mają żadnej mocy prawnej.

Seichan - 02-03-2015, 13:54

I znów mamy ustawę Prawo o ruchu drogowym ;)
Art. 1 ust. 2. Przepisy ustawy stosuje się również do ruchu odbywającego się poza miejscami wymienionymi w ust. 1 pkt 1, w zakresie:
1) koniecznym dla uniknięcia zagrożenia bezpieczeństwa osób;
2) wynikającym ze znaków i sygnałów drogowych.

To raz - czyli jak są znaki, stosuje się ustawę.

A kto je może ustawiać?
Ponowne w/w ustawa rozjaśnia tę kwestię:

Art. 10 [Zarządzanie ruchem na drogach]
7. Zarządzanie ruchem na drogach wewnętrznych, w tym w strefie ruchu i strefie zamieszkania, należy do podmiotu zarządzającego tymi drogami.

10a. Podmioty zarządzające drogami, o których mowa w ust. 7, ustalając organizację ruchu na tych drogach stosują znaki i sygnały drogowe oraz zasady ich umieszczania wynikające z ustawy i jej przepisów wykonawczych. Koszt oznakowania drogi wewnętrznej ponosi podmiot zarządzający drogą.

RalfPi - 02-03-2015, 17:33

No właśnie - u nas wygląda to tak...


1- wjazd na teren osiedla
2 - tuż przed bramą wjazdową bezpośrednio na osiedle
3- trochę za bramą
4- widok na pozostałą część osiedla

Olivia - 02-03-2015, 19:40

To jest typowe Polskie myślenie. Najpierw się buduje a potem martwi, walczy, gdzie ma stać samochód. A nie prościej było zanim kupi się mieszkanie sprawdzić ile jest miejsc parkingowych przypadających na jedno mieszkanie lub zawczasu wymusić na deweloperze aby zwiększył ilość miejsc parkingowych ?
Najprościej jest wymusić na zarządcy zwiększenie miejsc parkingowych. Niestety, wpłynie to na koszt czynszu ale polepszy się komfort życia.

RalfPi - 02-03-2015, 19:56

Olivia napisał/a:
To jest typowe Polskie myślenie. Najpierw się buduje a potem martwi, walczy, gdzie ma stać samochód. A nie prościej było zanim kupi się mieszkanie sprawdzić ile jest miejsc parkingowych przypadających na jedno mieszkanie lub zawczasu wymusić na deweloperze aby zwiększył ilość miejsc parkingowych ?
Najprościej jest wymusić na zarządcy zwiększenie miejsc parkingowych. Niestety, wpłynie to na koszt czynszu ale polepszy się komfort życia.

Mieszkanie jest nie moje - mamy z Żoną dwa miejsca parkingowe.. Poza tym w momencie wprowadzenia się bloków było 2 razy mniej, a taki młody człowiek jak ja, nie mając doświadczenia, nie zwrócił nawet na to uwagi.. Wraz ze wzrostem ilości mieszkańców, problem zaczął się nasikać :(

PS Budować to można dom :P

Olivia - 02-03-2015, 21:20

Powiadasz
Cytat:
się nasikać
:twisted:

Wiadomo, prosto się mówi gorzej się robi. Kupowałam trzy lata temu mieszkanie. Interesowałam się jedynie rynkiem wtórnym. Oczywiste jest że przede wszystkim patrzyłam na ... lokalizację i właśnie miejsca parkingowe :) Dla mnie osoby zmotoryzowanej to była podstawa.

Cytat:
Budować to można dom


Wiesz, jestem na etapie poszukiwania jakiegoś siedliska więc mi się już teraz każda nieruchomość kojarzy z domem :rolleyes:

Tomek - 02-03-2015, 22:14

Nie czytalem calego tematu, ale wiem o co chodzi.
Temat przerabiany na moim osiedlu, gdzie mam mieszkanie i mieszkalem pare lat.

Przemyslcie sobie dobrze, bardzo dobrze te wszystkie znaki i ograniczenia. Czy aby nie bedzie tak, ze ukrecicie sobie bat na wlasny tyłek. (cyzli np. przyjadą znajomi, nie będzie gdzie stanąć, albo dostaną mandat). Do tego - za znaki zapłacicie z własnej kieszeni a zarobi straż miejska



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group