Space Star Techniczne - Hamulec ręczny w dolnym położeniu jest luźny i słabo łapie
RaVciO - 04-03-2015, 21:16 Temat postu: Hamulec ręczny w dolnym położeniu jest luźny i słabo łapie Ostatnio zauważyłem, że w moim miśku "wajcha" hamulca ręcznego w dolnym położeniu luźno lata, a hamulec hamuje kilka zębów wyżej niż zwykle, ale łapie - więc linka nie jest zerwana.
Co może być przyczyną?
Klocki i tarcze wymieniane kilkanaście tys. temu.
apg2312 - 04-03-2015, 21:21
Rozciągnięta linka. Trzeba wyregulować naciąg, a jeśli już się nie da, to wymienić.
Bizi78 - 04-03-2015, 22:23
Sprawdź jeszcze czy mechanizm ręcznego na zacisku powraca do odpowiedniego położenia po jego zwolnieniu.
plecho1 - 04-03-2015, 23:14
Mi też to bardziej wygląda na zapieczony mechanizm, w którymś zacisku.
RaVciO - 05-03-2015, 15:57
Ok, sprawdzę czy koła się grzeją.
W jaki sposób reguluje się naciąg linki? Trzeba ściągać koła, czy robi się to z kabiny?
apg2312 - 05-03-2015, 17:39
W Carismie naciąg reguluje się przy rączce hamulca ręcznego. Przypuszczam, że w SS jest chyba tak samo ? To w końcu bliscy krewni
RaVciO - 05-03-2015, 17:40
Domyślam się, że trzeba zdemontować tunel środkowy?
apg2312 - 05-03-2015, 18:06
W Cari podnosisz rączkę hamulca do góry, i wtedy idąc "po rączce" w dół jest taka gumowa zasłonka. Podnosisz ją, i pod nią jest śrubka regulacyjna hamulca, trzeba mieć dość długi klucz nasadkowy bodajże 10. Ja nic nie musiałem przy regulacji rozbierać, niestety regulacja nic nie dała, i musiałem wymienić linki. A to już było niestety sporo roboty, oraz problemu z dopasowaniem linek.
Tu masz nawet rysunek - w SS jest tak samo.
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=51644
marecki338 - 05-03-2015, 21:21
wymiana linek ręcznego.
1.wymontować tylne siedzenie razem z rama .
2. rozmontować tunel środkowy
3. wymienić linki
4. regulacja
RaVciO - 05-03-2015, 21:45
Nigdy linki nie wymieniałem i byłem zawsze przekonany, że wymiany dokonuje się od podwozia. Na pewno trzeba demontować tylne siedzenia?
Możesz podać więcej szczegółów?
apg2312 - 05-03-2015, 22:05
Kanał lub najazd trzeba to tego mieć - inaczej to będzie męczarnia. Znowu sięgnę do Cari - trzeba zdemontować tylne siedzenia żeby odsunąć wykładzinę podłogową - pod nią są zaczepy trzymające linki. Ale marecki338 też ma Space Stara, więc jego opis czuję jest lepszy.
marecki338 - 06-03-2015, 21:17
bez demontażu foteli nie dojdzie się do uchwytu ukrytego pod tapicerkę na tunelu środkowym wewnątrz auta chyba ze poświecisz wykładzinę
RaVciO - 10-03-2015, 16:08
Problem chyba namierzony - tylne lewe koło bardzo się grzeje.
robertdg - 10-03-2015, 21:01
Sprawdź czy linki pracują swobodnie oraz czy dźwignie ręcznego na zaciskach swobodnie powracają do punktu oparcia - ciasno pracująca linka, trzeba wymienić, dźwignia na zacisku nie wraca do końca, nalezy zregenerować zacisk
cakp - 12-03-2015, 08:44
Ja miałem notorycznie problemy z ręcznym. Nie odpuszczały zaciski. Albo dzwignia luzno w niskim położeniu latała. Musiałem kilka razy rozruszac by pusciło. W końcu miałem zrobione zaciski zestaw naprawczy ale takze potrafiła sie sytuacja powtórzyc jesli nie uzywałem recznego raz na tydzien. Zapobiegawczo jezdziłem z młotkiem. Potem sie okazało ze linka jak jest nieuzywana w kolnierzu troche potrafi z tej rdzy sie zablokować. Najlepiej jak ktos pozaciaga reczny a ty z tylu przy kole zobaczysz jak to pracuje, wtedy bedziesz wiedzial gdzie mlotkiem walnac by odpuscilo. Z praktyki jak uzywam recznego kilka razy w tygodniu to nic sie nie dzieje. Jak przez tydzien nie zaciagne nie rozruszam to zblokuje mi koło.
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=82670 tutaj masz post marudera i fotke z zaznaczeniem gdzie walnąc mlotkiem w razie czego. Ogólnie wątek z tym samym problemem
Mechanik powiedział że w nowym autach tez sie blokuje jak nie uzywasz recznego. Nie wiem jak u ciebie , u mnie poki co dziala jesli go używam
|
|
|