To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II Ogólne - instalacja lpg

dhadrys - 06-04-2015, 21:29
Temat postu: instalacja lpg
Na specjalistycznym forum lpg zaproponowali mi tskie rozwiazanie instalacji gazowej ,hadrys, sterownik stag qbox basic lub kme nevo lub lpgtech 324 lub wiele innych 
wtryskiwacze barracuda
reduktor acr01 lub kme gold

Z montazystą może być problem bo nie mamy chyba nikogo polecanego w lubuskiem.

Wskazówki do montażu?
- zdjęcie kolektora ssącego do nawiertów pod wtryskiwacze
- wtryskiwacze pojedynczo na trójnikach lub adapterach kątowych
- dobry filtr fazy lotnej gazu (poliestrowy lub odstojnik)
- strojenie instalacji w trasie (pod obciążeniem a nie tylko na postoju w garażu).
- żadnych lubryfikacji

co wy na to bo jeden z instalatorow zaproponowal mi Sequens 24 z lubryfikacja i teraz nie wiem nic :(

plecho1 - 06-04-2015, 22:49

Montażyści BRC jak zwykle wciskają lubryfikację która czy pomaga czy nie to tak na prawdę nikt nie wie :)
Instalacje BRC są dobre ale montaże i strojenie tych instalacji często pozostawiają wiele do życzenia i dodatkowo serwis pogwarancyjny jest sporo droższy niż w przypadku wcześniej przez Ciebie podanych.
Najważniejszy w tym wszystkim jest dobry i uczciwy gazownik bo taki na pewno dobrze zamontuje właściwe podzespoły i dobrze tę instalacje wyreguluje.
Ja od siebie polecę sterownik Tech 224 bo nie wiem czy jest potrzebna wersja z OBD ale oczywiście może i być ten 324, wtryski Barracuda lub Techa Dragony i reduktor KME Gold.

dhadrys - 07-04-2015, 15:01
Temat postu: c.d
dzisiaj dostałem taką propozycje, co o tym myslicie

1. STAG 4 QBOX BASIC, wtryskiwacze DRAGON - opcja pośrednia, w mojej
opinii jednak bliżej jakościowo najlepszej
2. STAG 4 QBOX PLUS, wtryskiwacze DRAGON - prawdopodobnie najlepszy
bezwzględnie układ IV gen. na rynku

Do tego w cenie: reduktor AC R-01,
wielozawór Tomasetto AT-02,
elektrozawór Valtek 03,
Filtr fazy lotnej ZWM CZAJA FL01P
rury Faro PCV,
węże Parker,
opaski NORMA,
taśmy izolacyjne TESA,
złącza przewodów, elementy mocujące - GOMET.
Wlew pod klapką wlewu benzyny to dodatkowy koszt do w/w wycen - 100zł.
Zbiornik montowany w miejsce koła zapasowego (zewnetrzny, podwieszany),
w cenie do wymiarów 630x225mm (55L brutto).

plecho1 - 07-04-2015, 18:14

Jeśli miał byś wybór, to zamiast tego reduktora ACR01 może lepiej założyć KME Golda. Wcześniej były spore problemy z tymi reduktorami AC, może zostały poprawione ale ja bym nie ryzykował. Poza tym reszta podzespołów jak najbardziej ok.
mike24 - 08-04-2015, 15:08
Temat postu: Re: c.d
dhadrys napisał/a:
dzisiaj dostałem taką propozycje, co o tym myslicie

1. STAG 4 QBOX BASIC, wtryskiwacze DRAGON - opcja pośrednia, w mojej
opinii jednak bliżej jakościowo najlepszej
2. STAG 4 QBOX PLUS, wtryskiwacze DRAGON - prawdopodobnie najlepszy
bezwzględnie układ IV gen. na rynku

Do tego w cenie: reduktor AC R-01,
wielozawór Tomasetto AT-02,
elektrozawór Valtek 03,
Filtr fazy lotnej ZWM CZAJA FL01P
rury Faro PCV,
węże Parker,
opaski NORMA,
taśmy izolacyjne TESA,
złącza przewodów, elementy mocujące - GOMET.
Wlew pod klapką wlewu benzyny to dodatkowy koszt do w/w wycen - 100zł.
Zbiornik montowany w miejsce koła zapasowego (zewnetrzny, podwieszany),
w cenie do wymiarów 630x225mm (55L brutto).


na ile wycenili ci taki zestaw?

dhadrys - 08-04-2015, 17:15
Temat postu: c.d
NR.1 2800
NR.2 3100
Plus 100-200 za zbiornik 67l bo nie jest w cenie zestawu

paweldm - 10-04-2015, 15:37

Według mnie przy podwieszeniu zbiornika od dołu podany zbiornik jest za wysoki i obniży znacznie prześwit. Poszukaj czegoś bardziej płaskiego i z pełnym środkiem.
Tak dla porównania zmierz szerokość zapasu i zobacz o ile szerszy będzie zbiornik.

goblin - 10-04-2015, 22:44

Jeżdżę pół roku na instalacji BRC i nie mam żadnych problemów , co racja to racja iż dobry fachowiec który założy jest w cenie ale i problemów potem zdecydowanie mniej :) .
paweldm - 12-04-2015, 21:49

Dobór instalacji, to nie wszystko. Gazownik musi umieć ją jeszcze wyregulować.
hedrik - 19-04-2015, 11:13

[quote="plecho1"]Montażyści BRC jak zwykle wciskają lubryfikację która czy pomaga czy nie to tak na prawdę nikt nie wie :)

Jeśli chodzi o lubryfikację, to jej montaż przy zakładaniu w/w instalacji brc poparty jest testami przeprowadzanymi przez producenta. Chodzi o to, że nie wszystkie silniki są dostosowane do instalowania gazu lub też silniki w których właściciel gaz chce zamontować są w różnym stanie technicznym, czyli są to pojazdy z „grupy ryzyka” tj tam gdzie silnik może ulec uszkodzeniu w przypadku przerobienia na LPG. W przypadku lubryfikacji płyn podawany jest przez specjalne urządzenie dozujące do kolektora ssącego a następnie dostaje się do komory spalania obniżając temperature podczas spalania mieszanki. Dodawanie lubryfikacji poparte jest to w dużej mierze doświadczeniami danego gazownika (oczywiście zdarzają się tacy którzy faktycznie spróbują ją wcisnąć przy każdej okazji)przy pewnych silnikach, który woli się zabezpieczyć przed ewentualnymi usterkami które mogą powstać niekoniecznie z jego winy

paweldm - 29-04-2015, 22:21

Co do lubryfikacji, to ja mam takie doświadczenia. Miałem Renault espace IV z silnikiem 3,5 v6 nissana i miałem zamontowaną lubryfikację. Powód był taki, iż mój gazownik wcześniej montował instalację gazową bez lubryfikacji do nissana murano z tym samym silnikiem i tam po ok 50000 km gniazda były do regeneracji. Ja przejechałem 120000km na gazie zanim sprzedałem autko i nie było problemów z zaworami.
plecho1 - 29-04-2015, 23:01

A może w Twoim aucie ten gazownik nauczony doświadczeniem po prostu lepiej przyłożył się do montażu i regulacji instalacji... Właściwie ustawiona dawka gazowo powietrzna ma podobną temperaturę spalania do mieszanki benzynowej, dla gniazd i zaworów najgorsza jest mieszanka zbyt uboga wynikająca albo ze złego montażu lub ze źle dobranych komponentów instalacji lub z niewłaściwej regulacji lub zaniedbania okresowego serwisu instalacji. Do LPG potrzebna jest odpowiednia świadomość.
Komandor - 29-04-2015, 23:20

no właśnie, podobno to nie gaz psuje silniki tylko gazownicy...
rezon - 30-04-2015, 08:21

plecho1 napisał/a:
Właściwie ustawiona dawka gazowo powietrzna ma podobną temperaturę spalania do mieszanki benzynowej, dla gniazd i zaworów najgorsza jest mieszanka zbyt uboga wynikająca albo ze złego montażu lub ze źle dobranych komponentów instalacji lub z niewłaściwej regulacji lub zaniedbania okresowego serwisu instalacji
ma nieco wyższą i niestety jest trochę silników słabo tolerujących LPG http://suw.biblos.pk.edu....ywZasilania.pdf
paweldm - 26-05-2015, 11:28

Dobry materiał, potwierdzony badaniami, a nie "mniemaniami".


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group