instalacja lpg |
Autor |
Wiadomość |
dhadrys
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2,4MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2015 Posty: 57 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 06-04-2015, 21:29 instalacja lpg
|
|
|
Na specjalistycznym forum lpg zaproponowali mi tskie rozwiazanie instalacji gazowej ,hadrys, sterownik stag qbox basic lub kme nevo lub lpgtech 324 lub wiele innych 
wtryskiwacze barracuda
reduktor acr01 lub kme gold
Z montazystą może być problem bo nie mamy chyba nikogo polecanego w lubuskiem.
Wskazówki do montażu?
- zdjęcie kolektora ssącego do nawiertów pod wtryskiwacze
- wtryskiwacze pojedynczo na trójnikach lub adapterach kątowych
- dobry filtr fazy lotnej gazu (poliestrowy lub odstojnik)
- strojenie instalacji w trasie (pod obciążeniem a nie tylko na postoju w garażu).
- żadnych lubryfikacji
co wy na to bo jeden z instalatorow zaproponowal mi Sequens 24 z lubryfikacja i teraz nie wiem nic |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 06-04-2015, 22:49
|
|
|
Montażyści BRC jak zwykle wciskają lubryfikację która czy pomaga czy nie to tak na prawdę nikt nie wie
Instalacje BRC są dobre ale montaże i strojenie tych instalacji często pozostawiają wiele do życzenia i dodatkowo serwis pogwarancyjny jest sporo droższy niż w przypadku wcześniej przez Ciebie podanych.
Najważniejszy w tym wszystkim jest dobry i uczciwy gazownik bo taki na pewno dobrze zamontuje właściwe podzespoły i dobrze tę instalacje wyreguluje.
Ja od siebie polecę sterownik Tech 224 bo nie wiem czy jest potrzebna wersja z OBD ale oczywiście może i być ten 324, wtryski Barracuda lub Techa Dragony i reduktor KME Gold. |
|
|
|
 |
dhadrys
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2,4MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2015 Posty: 57 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 07-04-2015, 15:01 c.d
|
|
|
dzisiaj dostałem taką propozycje, co o tym myslicie
1. STAG 4 QBOX BASIC, wtryskiwacze DRAGON - opcja pośrednia, w mojej
opinii jednak bliżej jakościowo najlepszej
2. STAG 4 QBOX PLUS, wtryskiwacze DRAGON - prawdopodobnie najlepszy
bezwzględnie układ IV gen. na rynku
Do tego w cenie: reduktor AC R-01,
wielozawór Tomasetto AT-02,
elektrozawór Valtek 03,
Filtr fazy lotnej ZWM CZAJA FL01P
rury Faro PCV,
węże Parker,
opaski NORMA,
taśmy izolacyjne TESA,
złącza przewodów, elementy mocujące - GOMET.
Wlew pod klapką wlewu benzyny to dodatkowy koszt do w/w wycen - 100zł.
Zbiornik montowany w miejsce koła zapasowego (zewnetrzny, podwieszany),
w cenie do wymiarów 630x225mm (55L brutto). |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 07-04-2015, 18:14
|
|
|
Jeśli miał byś wybór, to zamiast tego reduktora ACR01 może lepiej założyć KME Golda. Wcześniej były spore problemy z tymi reduktorami AC, może zostały poprawione ale ja bym nie ryzykował. Poza tym reszta podzespołów jak najbardziej ok. |
|
|
|
 |
mike24
Forumowicz
Auto: Outlander 2.4 MT Intense+ 2011
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2011 Posty: 44 Skąd: Opole
|
Wysłany: 08-04-2015, 15:08 Re: c.d
|
|
|
dhadrys napisał/a: | dzisiaj dostałem taką propozycje, co o tym myslicie
1. STAG 4 QBOX BASIC, wtryskiwacze DRAGON - opcja pośrednia, w mojej
opinii jednak bliżej jakościowo najlepszej
2. STAG 4 QBOX PLUS, wtryskiwacze DRAGON - prawdopodobnie najlepszy
bezwzględnie układ IV gen. na rynku
Do tego w cenie: reduktor AC R-01,
wielozawór Tomasetto AT-02,
elektrozawór Valtek 03,
Filtr fazy lotnej ZWM CZAJA FL01P
rury Faro PCV,
węże Parker,
opaski NORMA,
taśmy izolacyjne TESA,
złącza przewodów, elementy mocujące - GOMET.
Wlew pod klapką wlewu benzyny to dodatkowy koszt do w/w wycen - 100zł.
Zbiornik montowany w miejsce koła zapasowego (zewnetrzny, podwieszany),
w cenie do wymiarów 630x225mm (55L brutto). |
na ile wycenili ci taki zestaw? |
|
|
|
 |
dhadrys
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2,4MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2015 Posty: 57 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 08-04-2015, 17:15 c.d
|
|
|
NR.1 2800
NR.2 3100
Plus 100-200 za zbiornik 67l bo nie jest w cenie zestawu |
|
|
|
 |
paweldm
Forumowicz

Auto: Outlander 2.2 did 2008r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Gru 2011 Posty: 325 Skąd: GST
|
Wysłany: 10-04-2015, 15:37
|
|
|
Według mnie przy podwieszeniu zbiornika od dołu podany zbiornik jest za wysoki i obniży znacznie prześwit. Poszukaj czegoś bardziej płaskiego i z pełnym środkiem.
Tak dla porównania zmierz szerokość zapasu i zobacz o ile szerszy będzie zbiornik. |
|
|
|
 |
goblin
Nowy Forumowicz
Auto: Jeżdżący
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2015 Posty: 5 Skąd: internet
|
Wysłany: 10-04-2015, 22:44
|
|
|
Jeżdżę pół roku na instalacji BRC i nie mam żadnych problemów , co racja to racja iż dobry fachowiec który założy jest w cenie ale i problemów potem zdecydowanie mniej . |
|
|
|
 |
paweldm
Forumowicz

Auto: Outlander 2.2 did 2008r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Gru 2011 Posty: 325 Skąd: GST
|
Wysłany: 12-04-2015, 21:49
|
|
|
Dobór instalacji, to nie wszystko. Gazownik musi umieć ją jeszcze wyregulować. |
|
|
|
 |
hedrik
Nowy Forumowicz
Auto: lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2015 Posty: 28 Skąd: Lbn
|
Wysłany: 19-04-2015, 11:13
|
|
|
[quote="plecho1"]Montażyści BRC jak zwykle wciskają lubryfikację która czy pomaga czy nie to tak na prawdę nikt nie wie
Jeśli chodzi o lubryfikację, to jej montaż przy zakładaniu w/w instalacji brc poparty jest testami przeprowadzanymi przez producenta. Chodzi o to, że nie wszystkie silniki są dostosowane do instalowania gazu lub też silniki w których właściciel gaz chce zamontować są w różnym stanie technicznym, czyli są to pojazdy z „grupy ryzyka” tj tam gdzie silnik może ulec uszkodzeniu w przypadku przerobienia na LPG. W przypadku lubryfikacji płyn podawany jest przez specjalne urządzenie dozujące do kolektora ssącego a następnie dostaje się do komory spalania obniżając temperature podczas spalania mieszanki. Dodawanie lubryfikacji poparte jest to w dużej mierze doświadczeniami danego gazownika (oczywiście zdarzają się tacy którzy faktycznie spróbują ją wcisnąć przy każdej okazji)przy pewnych silnikach, który woli się zabezpieczyć przed ewentualnymi usterkami które mogą powstać niekoniecznie z jego winy |
|
|
|
 |
paweldm
Forumowicz

Auto: Outlander 2.2 did 2008r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Gru 2011 Posty: 325 Skąd: GST
|
Wysłany: 29-04-2015, 22:21
|
|
|
Co do lubryfikacji, to ja mam takie doświadczenia. Miałem Renault espace IV z silnikiem 3,5 v6 nissana i miałem zamontowaną lubryfikację. Powód był taki, iż mój gazownik wcześniej montował instalację gazową bez lubryfikacji do nissana murano z tym samym silnikiem i tam po ok 50000 km gniazda były do regeneracji. Ja przejechałem 120000km na gazie zanim sprzedałem autko i nie było problemów z zaworami. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 29-04-2015, 23:01
|
|
|
A może w Twoim aucie ten gazownik nauczony doświadczeniem po prostu lepiej przyłożył się do montażu i regulacji instalacji... Właściwie ustawiona dawka gazowo powietrzna ma podobną temperaturę spalania do mieszanki benzynowej, dla gniazd i zaworów najgorsza jest mieszanka zbyt uboga wynikająca albo ze złego montażu lub ze źle dobranych komponentów instalacji lub z niewłaściwej regulacji lub zaniedbania okresowego serwisu instalacji. Do LPG potrzebna jest odpowiednia świadomość. |
|
|
|
 |
Komandor
Mitsumaniak
Auto: OII 2.4 cvt, Romet Ogar 125 ;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Cze 2009 Posty: 493 Skąd: Z morza
|
Wysłany: 29-04-2015, 23:20
|
|
|
no właśnie, podobno to nie gaz psuje silniki tylko gazownicy... |
_________________ Wolność ma zapach benzyny... |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 30-04-2015, 08:21
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Właściwie ustawiona dawka gazowo powietrzna ma podobną temperaturę spalania do mieszanki benzynowej, dla gniazd i zaworów najgorsza jest mieszanka zbyt uboga wynikająca albo ze złego montażu lub ze źle dobranych komponentów instalacji lub z niewłaściwej regulacji lub zaniedbania okresowego serwisu instalacji | ma nieco wyższą i niestety jest trochę silników słabo tolerujących LPG http://suw.biblos.pk.edu....ywZasilania.pdf |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
paweldm
Forumowicz

Auto: Outlander 2.2 did 2008r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Gru 2011 Posty: 325 Skąd: GST
|
Wysłany: 26-05-2015, 11:28
|
|
|
Dobry materiał, potwierdzony badaniami, a nie "mniemaniami". |
|
|
|
 |
|