To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero I - [2.6] Silnik słabnie i dławi się na PB po nagrzaniu.

Rob^ - 08-06-2015, 18:37
Temat postu: [2.6] Silnik słabnie i dławi się na PB po nagrzaniu.
Mitsubishi Pajero I 2.6 - rocznik 1989` :!:
Mam mały problemik z pracą silnika w tym autku ... ma ono instalację gazową ... która działa znakomicie, pali na pyk a silnik ma moc ... jedzie jak wściekły :D
Problem objawia się z praca silnika po przełączeniu na benzynkę ...
Gdy silnik jest zimny jest OK ! ale nie chce jechać na benzynie gdy się nagrzeje.
Silnik traci moc i nie wkręca się na obroty ale na jałowych pracuje poprawnie i nie gaśnie. :|

Poprzedni właściciel (mój dobry znajomy) twierdzi że tak już było jak kupił to autko 6 lat temu a tego nie naprawiał bo benzynka droga :twisted:
Ja postawiłem sobie za ambitny cel że naprawie to dla zasady jako że nie lubię jak coś nie działa ... i zrobię to sam bez pomocy ASO ;)

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie co do możliwej przyczyny takiego zachowania.

Georg - 09-06-2015, 10:48

Rob^ napisał/a:
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie co do możliwej przyczyny takiego zachowania.

Jest tam jakiś przepływomierz? Sprawny? :wink:

Rob^ - 09-06-2015, 14:34

Georg napisał/a:
Jest tam jakiś przepływomierz? Sprawny? :wink:

Nie wiem czy to o to chodzi ale ...
Jest jakiś zawór sterujący dopływem powietrza do filtra.
Zawór sterowany jest wężykiem podciśnieniowym i działa poprawnie.
To ten element do którego wczoraj podłączyłem nową brakującą rurkę aluminiową ;)
Myślę sobie jednak czy gdyby to był problem ze "złą" ilością powietrza to efekt braku mocy i "dławienia" się silnika występował by również przy zasilaniu LPG ?


Georg - 09-06-2015, 15:27

A czy to auto nie jest jeszcze na gaźniku?
Rob^ - 09-06-2015, 19:22

Georg napisał/a:
A czy to auto nie jest jeszcze na gaźniku?

Oczywiście że na gaźniku ! ;)
Klasyk z 1989r :twisted:
Dla informacji /przypomnienia ... tak to wygląda gaźnik ! ;)

Georg - 09-06-2015, 19:42

Skoro to gaźnik, to inna para kaloszy... :wink:
Rob^ napisał/a:
Gdy silnik jest zimny jest OK ! ale nie chce jechać na benzynie gdy się nagrzeje.

Wygląda na to, że jest OK dopóki jest na ssaniu. Do sprawdzenia dysza/dysze główne, przy okazji także czyszczenie gaźnika.

Rob^ - 10-06-2015, 15:46

Georg napisał/a:
Wygląda na to, że jest OK dopóki jest na ssaniu. Do sprawdzenia dysza/dysze główne, przy okazji także czyszczenie gaźnika.


Tego się obawiałem :cry: Ale chyba poczekam z tym do "po sezonie" bo jeszcze coś popsuję ;)
Póki co na LPG jedzie OK! a zbiornik 60L wystarcza na chwilkę ... w zeszłym roku autko z tą przypadłością objechało Rumunię więc nie ma dramatu :twisted:
Oczywiście obiecuję kontynuować wątek i zostawić informację dla potomnych co było powodem tej usterki. :mrgreen:

Undercover - 10-06-2015, 16:19

Rob - zrób to teraz bo jeszcze Transalpiny Miśkiem nie pokonałeś :) A na gazie może nie dojechać :P
Rob^ - 09-07-2015, 12:01

Undercover napisał/a:
Rob - zrób to teraz bo jeszcze Transalpiny Miśkiem nie pokonałeś :) A na gazie może nie dojechać :P


Spokojnie ... damy radę ! ... Rumunia i Bułgaria są bardzo dobrze zaopatrzone w LPG ;)
http://www.mylpg.eu/stations/romania/map

Jest plan na Bałkany 4x4 ale co z tego wyjdzie to zobaczymy :D

;)

Anonymous - 09-07-2015, 13:53

no gaźnik to jest do generalnego czyszczenia
Rob^ - 10-11-2015, 14:32

Zacząłem jeździć na dojazdach do lasu na benzynie ... 8) :D :wink:
Po zużyciu około 20 litrów PB98 silnik po rozgrzaniu pracuje zdecydowanie lepiej
Czy takie badziewia dolewane do paliwa służące do oczyszczania układów paliwowych są skuteczne ?


Coś takiego wygooglowałem
http://allegro.pl/valvoli....749754265.html
http://www.stp.com.pl/pro....912482427.html

sylwa-x - 10-11-2015, 18:32

kup z firmy liqid moly np. w Intercarsie

w przypadku wtryskiwaczy się sprawdza dobrze
jełśi chodzi o gaźnik to nie miałem okazji testować



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group