[2.6] Silnik słabnie i dławi się na PB po nagrzaniu. |
Autor |
Wiadomość |
Rob^
Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2015 Posty: 88 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 08-06-2015, 18:37 [2.6] Silnik słabnie i dławi się na PB po nagrzaniu.
|
|
|
Mitsubishi Pajero I 2.6 - rocznik 1989`
Mam mały problemik z pracą silnika w tym autku ... ma ono instalację gazową ... która działa znakomicie, pali na pyk a silnik ma moc ... jedzie jak wściekły
Problem objawia się z praca silnika po przełączeniu na benzynkę ...
Gdy silnik jest zimny jest OK ! ale nie chce jechać na benzynie gdy się nagrzeje.
Silnik traci moc i nie wkręca się na obroty ale na jałowych pracuje poprawnie i nie gaśnie.
Poprzedni właściciel (mój dobry znajomy) twierdzi że tak już było jak kupił to autko 6 lat temu a tego nie naprawiał bo benzynka droga
Ja postawiłem sobie za ambitny cel że naprawie to dla zasady jako że nie lubię jak coś nie działa ... i zrobię to sam bez pomocy ASO
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie co do możliwej przyczyny takiego zachowania. |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 09-06-2015, 10:48
|
|
|
Rob^ napisał/a: | Będę wdzięczny za wszelkie sugestie co do możliwej przyczyny takiego zachowania. |
Jest tam jakiś przepływomierz? Sprawny? |
_________________ Nie karmić trolli.
 |
|
|
|
 |
Rob^
Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2015 Posty: 88 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 09-06-2015, 14:34
|
|
|
Georg napisał/a: | Jest tam jakiś przepływomierz? Sprawny? |
Nie wiem czy to o to chodzi ale ...
Jest jakiś zawór sterujący dopływem powietrza do filtra.
Zawór sterowany jest wężykiem podciśnieniowym i działa poprawnie.
To ten element do którego wczoraj podłączyłem nową brakującą rurkę aluminiową
Myślę sobie jednak czy gdyby to był problem ze "złą" ilością powietrza to efekt braku mocy i "dławienia" się silnika występował by również przy zasilaniu LPG ?
 |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 09-06-2015, 15:27
|
|
|
A czy to auto nie jest jeszcze na gaźniku? |
_________________ Nie karmić trolli.
 |
|
|
|
 |
Rob^
Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2015 Posty: 88 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 09-06-2015, 19:22
|
|
|
Georg napisał/a: | A czy to auto nie jest jeszcze na gaźniku? |
Oczywiście że na gaźniku !
Klasyk z 1989r
Dla informacji /przypomnienia ... tak to wygląda gaźnik !
 |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 09-06-2015, 19:42
|
|
|
Skoro to gaźnik, to inna para kaloszy...
Rob^ napisał/a: | Gdy silnik jest zimny jest OK ! ale nie chce jechać na benzynie gdy się nagrzeje. |
Wygląda na to, że jest OK dopóki jest na ssaniu. Do sprawdzenia dysza/dysze główne, przy okazji także czyszczenie gaźnika. |
_________________ Nie karmić trolli.
 |
|
|
|
 |
Rob^
Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2015 Posty: 88 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 10-06-2015, 15:46
|
|
|
Georg napisał/a: | Wygląda na to, że jest OK dopóki jest na ssaniu. Do sprawdzenia dysza/dysze główne, przy okazji także czyszczenie gaźnika. |
Tego się obawiałem Ale chyba poczekam z tym do "po sezonie" bo jeszcze coś popsuję
Póki co na LPG jedzie OK! a zbiornik 60L wystarcza na chwilkę ... w zeszłym roku autko z tą przypadłością objechało Rumunię więc nie ma dramatu
Oczywiście obiecuję kontynuować wątek i zostawić informację dla potomnych co było powodem tej usterki. |
|
|
|
 |
Undercover
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 63 Skąd: Górowo Iławeckie
|
Wysłany: 10-06-2015, 16:19
|
|
|
Rob - zrób to teraz bo jeszcze Transalpiny Miśkiem nie pokonałeś A na gazie może nie dojechać |
_________________ Mitsumaniak |
|
|
|
 |
Rob^
Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2015 Posty: 88 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 09-07-2015, 12:01
|
|
|
Undercover napisał/a: | Rob - zrób to teraz bo jeszcze Transalpiny Miśkiem nie pokonałeś A na gazie może nie dojechać |
Spokojnie ... damy radę ! ... Rumunia i Bułgaria są bardzo dobrze zaopatrzone w LPG
http://www.mylpg.eu/stations/romania/map
Jest plan na Bałkany 4x4 ale co z tego wyjdzie to zobaczymy
|
_________________ Mój pierwszy Misiek 4x4 |
|
|
|
 |
mikusek29 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-07-2015, 13:53
|
|
|
no gaźnik to jest do generalnego czyszczenia |
|
|
|
 |
Rob^
Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2015 Posty: 88 Skąd: Krosno
|
|
|
|
 |
sylwa-x
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero I '90r. 3.0 V6 L141G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Paź 2013 Posty: 13 Skąd: Lębork
|
Wysłany: 10-11-2015, 18:32
|
|
|
kup z firmy liqid moly np. w Intercarsie
w przypadku wtryskiwaczy się sprawdza dobrze
jełśi chodzi o gaźnik to nie miałem okazji testować |
|
|
|
 |
|