[97-04]Galant EAxA/W - Zgasł podczas jazdy
kurczaczek1989 - 12-06-2015, 22:45 Temat postu: Zgasł podczas jazdy Witam
Podczas jazdy na autostradzie predkosc 120 km/h nagle spadły obroty do 0 i zapaliły się kontrolki i od tej porty samochód nie chce zapalić , kręci rozrusznik jak przedtem ale niestety nie odpala. Czy ktoś miał taka przygodę ??
Galant 2.4GDI
Pozdrawiam
robertdg - 12-06-2015, 23:19
Zacznij od sprawdzenia kodów błedów, jezeli auto przed drugim liftem, to ta instrukcja pomoże http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245
W przeciwnym wypadku trzeba sprawdzać mechanicznie (może zerwany pasek rozrządu, może uszkodzenie układu paliwowego)
W takich przypadkach nie ma jednoznacznosci
dmi - 13-06-2015, 01:59
Diagnozy są różne, znajomemu przy podobnej prędkości zerwał się pasek rozrządu, co dalej to chyba oczywiste , jeśli nie odpala i słychać "szum" jakbyś próbował odpalić silnik wtedy kiedy już jest na chodzie to niestety to co piszę....
kurczaczek1989 - 13-06-2015, 10:53
To bede musiał gdzieś podjechać na komputer troche lipa bo znowu laweta ,no ale nie ma wyjscia. Mam nadzieje że to nie rozrząd bo koszty grube beda
A może w krk jest wypożyczalnia lub coś podobnego komputera ?
[ Dodano: 13-06-2015, 10:55 ]
dmi napisał/a: | jeśli nie odpala i słychać "szum" jakbyś próbował odpalić silnik wtedy kiedy już jest na chodzie to niestety to co piszę.... |
Niestety nie odpala nie zaskakuje poprostu kręci rozrusznik i nic się nie dzieje
Słyszałem że to może być czujnik położenia wału
adamek90 - 13-06-2015, 11:17
Odkręć od obudowy rozrządu dwie górne śrubki,odchyl obudowę a zobaczysz pasek-albo strzępy z paska
Jakby to był czujnik położenia wału to odpalał by i gasł.
kurczaczek1989 - 13-06-2015, 12:58
adamek90 napisał/a: | Odkręć od obudowy rozrządu dwie górne śrubki,odchyl obudowę a zobaczysz pasek-albo strzępy z paska
Jakby to był czujnik położenia wału to odpalał by i gasł. |
Dzieki za podpowiedz sprawdze tak jak napisałeś
Jeśli pasek się urwał to na jakie koszta trzeba się szykować ?
robertdg - 13-06-2015, 16:01
Przed marcem 2000r błedy możesz sam odczytać,
Po zerwaniu rozrządu trzeba sie nastawić na koszty rzędu 2500zł +/-500zł w zalezności od stopnia uszkodzenia, fachowca i cen częsci/usług
kurczaczek1989 - 13-06-2015, 18:21
Mój Galant jest z 2001 roku wiec lipa
kurde kwota powala
KsiadzRobak - 15-06-2015, 11:40
Bardzo często pęka pasek balansowy, wpada pod czujnik wału, skrzywia tarczę kodową, która czujnik wału ścina i auto gaśnie. Póki główny pasek jest OK, to nic się z głowicą itd. nie dzieje podczas kręcenia.
Koszty to od 2000 zł (rozrząd z robocizną i oryginalnym czujnikiem wału) wzwyż.
kurczaczek1989 - 17-06-2015, 11:20
No to piękne koszta mnie czekają
W sobotę odstawiam do warsztatu Centru Napraw Samochodowych ul.Siemaszki kraków
adamek90 - 17-06-2015, 11:24
I co ? Pasek ?
komarsnk - 17-06-2015, 11:52
kurczaczek1989, mieszkając w Krakowie oddałbym auto do klubowego mechanika Leszka
kurczaczek1989 - 21-06-2015, 13:26
adamek90, odkręciłem obudowę i pasek widać nie ściągałem całej tylko dwie śrubki odkręciłem
Witek vel Mysza - 22-06-2015, 10:46
No to dobrze, znaczy że główny OK. Teraz zdejmij dolną osłonę i zobacz pasek balansu.
Hubeeert - 22-06-2015, 11:54
Czy jeżeli kręcisz rozrusznikiem 5 sek to zapala się CE?
|
|
|