Galant/Legnum VR4 EC5A/W 97-02 - AMSOIL ENGINE AND TRANSMISION FLUSH
piotrkor1 - 16-06-2015, 10:55 Temat postu: AMSOIL ENGINE AND TRANSMISION FLUSH Koledzy zbliża się ,wielkimi krokami pierwsza wymiana oleju w moim galancie VR-4 typ"S".
Czy ktoś z Was stosował przed wymianą środek AMSOIL ENGINE AND TRANSMISION FLUSH.
Czy podnosi on kulturę pracy silnika i skrzyni biegów?Jaki jest efekt zastosowania tej płukanki?Może ktoś już miał do czynienia z tą chemią.
W internecie znalazłem to:
http://www.amsoil.com/sho...smission-flush/
Na papierze wygląda to super ale jak jest w praktyce?
apg2312 - 16-06-2015, 14:11
A jaki olej masz wlany, i jaki chcesz wlać ?
Bo IMHO jeśli jeździsz na jakimś porządnym, markowym pełnym syntetyku, to robienie płukanki nie zaszkodzi, ale jest raczej niepotrzebne.
Co innego, jeśli chcesz przejść z "czegoś nalanego" na jakiś porządny olej, wtedy owszem.
Ten środek z Amsoila to sądząc z opisu (i biorąc poprawkę na mój angielski) jest coś podobnego do Liqui Moly Engine Flush
http://liquimoly.pl/produ...ush-2640-detail
piotrkor1 - 16-06-2015, 15:30
Mam wlany i będę zalewał Amsoil OW-30.
plecho1 - 16-06-2015, 16:18
Jeśli taki olej zalewasz nie pierwszy raz to raczej nie ma potrzeby używać takiego środka bo syntetyki mają więcej substancji czyszczących układ przez co same go czyszczą. Jeśli jednak bardzo chcesz, to na pewno nie zaszkodzi
swinks_UK - 16-06-2015, 23:39
Jak lejesz AZO to już żadnych czyścideł
Nie ma potrzeby.
Grid - 24-07-2015, 13:01
piotrkor1 napisał/a: | Mam wlany i będę zalewał Amsoil OW-30. |
Zalałeś? Popychacze nie zaczęły klepać?
piotrkor1 - 24-07-2015, 15:20
Jeszcze nie zalewałem.Za pierwszym razem po kupnie jak
zalałem AZO to się uciszyły ale teraz bez różnicy czy ciepły
czy zimny klepią dosyć mocno.Wymiana nie jest kłopotliwa
tylko cena jednego zamiennika ale OEM hydropopychacza
to 100zł.Oryginał na pierwszy montaż to już 120zł sztuka
razy 24 i mamy niezłą sumkę.
Salman - 24-07-2015, 21:12
piotrkor1 napisał/a: | teraz bez różnicy czy ciepły
czy zimny klepią dosyć mocno. |
To samo miałem w Galu 2.0l,przed sprzedażą badanie techniczne,zero zastrzeżeń ale niestety KLEKOTAŁ! Co oczywiście było kartą przetargową dla kolejnych zainteresowanych kupnem.
Za pół-darmo nie chciałem oddać bo gotówka potrzebna była (VR4 już stał pod oknem ) więc zostały mi tylko "cudowne doktory",pierwszy (trafiony!) wybór Ceramizer. Doza do oleju,zapłon i .... CISZA!!!
W VR też trochę było słychać więc już bez obawy przy wymianie oleju doza i cisza! I tak już od trzech lat!
Jest jeszcze jedna zaleta,po 5-6 tyś km na zimnym starcie,popychacze zaczynają powoli odzywać się więc dla mnie jest to przypomnienie o zbliżającej się wymianie oleju.
Nie jest to oczywiście jakaś "kampania reklamowa" tego specyfiku,przypadkiem kupiłem i u mnie się sprawdza.
Grid - 24-07-2015, 22:38
Ja mam inną historię do opowiedzenia - pierwszy raz od kupna zalałem swojego VR-4 Amsoilem 0w30 AZO i popychacze zaczęły momentalnie przeraźliwie klepać. Wcześniej nie klepały prawie wcale. Myślałem - przestaną. Nie przestawały. Klepały i na zimno i na ciepło przez kilka - kilkanaście km. Wytrzymałem taki stan rzeczy około 1-2 tygodni i nie wyrabiałem już nerwowo. Zlałem Amsoila, zalałem 5w30 Millers XF i... błoga cisza. I na zimno i na ciepło.
AZO posłużył mi za drogą płukankę. Nigdy więcej.
Wydaje mi się że Amsoil Azo to nie jest dobry olej do nastoletnich silników.
Salman - 25-07-2015, 06:04
A to ciekawostka,ja przy kupnie Vr pytałem gościa o oleje,okazało się że właściciel auta wyjechał i poprosił o załatwienie transakcji brata, który totalnie nic nie wie o tym aucie.Olej już trochę "przelatany" bo wyglądał jak olej z Fish&chips po dobrym sezonie letnim po za tym, silnik pracował naprawdę cicho bez znaczenia zimny czy gorący...jednak ten kolor
Więc wujek Google,opinie na forach,ranking....No.1 Amsoil
Później płukanie, filtr K&N i co dalej?
Grid napisał/a: | zalałem swojego VR-4 Amsoilem 0w30 AZO i popychacze zaczęły momentalnie przeraźliwie klepać. Wcześniej nie klepały prawie wcale. Myślałem - przestaną. Nie przestawały. Klepały i na zimno i na ciepło przez kilka - kilkanaście km. |
Miałem na szczęście pod ręką Magnatec 5w30 A5 (mój Vr go polubił) po wymianie było ciszej jednak przy porannym rozruchu czasem słyszałem lekkie klepanie,dlatego zacząłem dodawać ceramizera po którym słyszałem już tylko przyjemną dla ucha melodie V6
|
|
|