To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełn± wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI II] Problem ze sprzęgłem/skrzyni± biegów ??

Anonymous - 20-07-2015, 00:38
Temat postu: [Cari 1.8 GDI II] Problem ze sprzęgłem/skrzyni± biegów ??
Witam,

W mojej Cari podczas jazdy, gdy jest wrzucony bieg słychać jakby szuranie/klekotanie. Niepokoj±cy dĽwięk znika po wci¶nięciu sprzęgła lub gdy dĽwignia zmiany biegów jest na luzie. Zgrzytania przy zmianie biegu nie ma. Biegi płynnie wchodz± i się redukuj±.
Olej w skrzyni jest. Sprzęgło też dobrze wysprzęga.
Byłem u mechanika - powiedział, że rozleciało się łożysko wyciskowe sprzęgła.

Moja Cari na liczniku ma wyjechane 250tys km, ze sprzęgłem nigdy nic nie robiłem
(kiedy¶ tylko wymieniony był wysprzęgnik).

Robocizna w takim wypadku to 350 zł i dobr± praktyk± jest w takiej sytuacji wymiana całego sprzęgła (wg mechanika koszt sprzęgła - 450 zł).
Wymiana samego łożyska: robocizna ta sama, tylko za czę¶ci mniej.

- Czy wyżej opisane objawy mog± być przyczyn± sprzęgła?
- I rzeczywi¶cie wtedy wymienia się całe sprzęgło, a może
mechanik chce mnie naci±gn±ć.

Kiedy¶ czytałem, że podobne objawy mog± wskazywać na skrzynię biegów i że uszkodzone łożysko na wałku atakuj±cym i do wymiany s± 4 łożyska: 2 na wałku na którym s± luzy i 2 na drugim wałku.
- Nie chcę się narażać na niepotrzebne/kolejne koszty naprawy skrzyni.

robertdg - 20-07-2015, 08:42

Raczej nie jest to wina łożyska wyciskowego, bo churgotałoby po wci¶nieciu pedału sprzegła, w jakim stanie będzie sprzeło to się okaże po zdemontowaniu skrzyni i nie ma na to reguły, że wymienia się bo skrzynia zdemontowana. U Ciebie problem najprawdopodobniej będzie dotyczył skrzyni
Stepek - 20-07-2015, 09:53

A moim zdaniem to MOŻE być wina łożyska wyciskowego. Sam z własnego przykładu powiem że kiedy zmieniałem silnik i łożysko wyciskowe miałem na stole to było strasznie zużyte, i żałuję że nie kupiłem nowego bo chyba za bardzo się najarałem żeby w końcu odpalić nowy (używany) silnik. No i następstwem jest oczywi¶cie klekotanie po puszczeniu sprzęgła. Najbardziej słychać na luzie, ale po wrzuceniu biegu również, ale już nie tak bardzo.

Oczywi¶cie łożysko wyciskowe pracuje cały czas bez względu czy mamy wci¶nięte sprzęgło czy też nie, więc moim zdaniem tutaj jest przyczyna, no ale mogę się mylić ;)

Anonymous - 20-07-2015, 10:12

Nie wiem czy dobrze sę zrozumieli¶my.

To szuranie/klekotanie jest tylko gdy silnik jest na biegu.
DĽwięk tego nie ma po wci¶nięciu sprzęgła lub gdy dĽwignia zmiany biegów jest na luzie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group