 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.8 GDI II] Problem ze sprzęgłem/skrzynią biegów ?? |
Autor |
Wiadomość |
Progeno [Usunięty]
|
Wysłany: 20-07-2015, 00:38 [Cari 1.8 GDI II] Problem ze sprzęgłem/skrzynią biegów ??
|
|
|
Witam,
W mojej Cari podczas jazdy, gdy jest wrzucony bieg słychać jakby szuranie/klekotanie. Niepokojący dźwięk znika po wciśnięciu sprzęgła lub gdy dźwignia zmiany biegów jest na luzie. Zgrzytania przy zmianie biegu nie ma. Biegi płynnie wchodzą i się redukują.
Olej w skrzyni jest. Sprzęgło też dobrze wysprzęga.
Byłem u mechanika - powiedział, że rozleciało się łożysko wyciskowe sprzęgła.
Moja Cari na liczniku ma wyjechane 250tys km, ze sprzęgłem nigdy nic nie robiłem
(kiedyś tylko wymieniony był wysprzęgnik).
Robocizna w takim wypadku to 350 zł i dobrą praktyką jest w takiej sytuacji wymiana całego sprzęgła (wg mechanika koszt sprzęgła - 450 zł).
Wymiana samego łożyska: robocizna ta sama, tylko za części mniej.
- Czy wyżej opisane objawy mogą być przyczyną sprzęgła?
- I rzeczywiście wtedy wymienia się całe sprzęgło, a może
mechanik chce mnie naciągnąć.
Kiedyś czytałem, że podobne objawy mogą wskazywać na skrzynię biegów i że uszkodzone łożysko na wałku atakującym i do wymiany są 4 łożyska: 2 na wałku na którym są luzy i 2 na drugim wałku.
- Nie chcę się narażać na niepotrzebne/kolejne koszty naprawy skrzyni. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 20-07-2015, 08:42
|
|
|
Raczej nie jest to wina łożyska wyciskowego, bo churgotałoby po wciśnieciu pedału sprzegła, w jakim stanie będzie sprzeło to się okaże po zdemontowaniu skrzyni i nie ma na to reguły, że wymienia się bo skrzynia zdemontowana. U Ciebie problem najprawdopodobniej będzie dotyczył skrzyni |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Stepek
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Paź 2013 Posty: 37 Skąd: Serock
|
Wysłany: 20-07-2015, 09:53
|
|
|
A moim zdaniem to MOŻE być wina łożyska wyciskowego. Sam z własnego przykładu powiem że kiedy zmieniałem silnik i łożysko wyciskowe miałem na stole to było strasznie zużyte, i żałuję że nie kupiłem nowego bo chyba za bardzo się najarałem żeby w końcu odpalić nowy (używany) silnik. No i następstwem jest oczywiście klekotanie po puszczeniu sprzęgła. Najbardziej słychać na luzie, ale po wrzuceniu biegu również, ale już nie tak bardzo.
Oczywiście łożysko wyciskowe pracuje cały czas bez względu czy mamy wciśnięte sprzęgło czy też nie, więc moim zdaniem tutaj jest przyczyna, no ale mogę się mylić |
|
|
|
 |
Progeno [Usunięty]
|
Wysłany: 20-07-2015, 10:12
|
|
|
Nie wiem czy dobrze sę zrozumieliśmy.
To szuranie/klekotanie jest tylko gdy silnik jest na biegu.
Dźwięk tego nie ma po wciśnięciu sprzęgła lub gdy dźwignia zmiany biegów jest na luzie. |
|
|
|
 |
|
|