Pajero IV - [3.2 DID] Pajero kupione - miała być igła- a jednak .. kilka
Anonymous - 28-07-2015, 20:38 Temat postu: [3.2 DID] Pajero kupione - miała być igła- a jednak .. kilka Witam
3 dzień posiadania samochodu przeleciał...
Pajero z 2007 (prod 11.2006) 3.2 DID .. polski saloon .. 130 na zegarku...
mimo że starałem się sprawdzić wszystko .. jakieś tematy przegapiłem
1)Autostrada 120-140km/h- wibracje na kierownicy, bez dzwięków itd.. tylko wibracja.. z racji że skrzynia manual .. wyrzucam bieg na luz- dalej wibruje przy 120-130...hamowanie -brak wibracji- niedawno wymienione tarcze i klocki przód-(co ciekawe w historii auta mam zgłoszenie właściciela w 2010 roku i podobnym brzmieniu- wibracje ponad 110km/h i zgłoszenie miało miejsce kilka dni po wymianie tarcz i klocków z przodu - przypadek?)
Koła z 2012 Continental M+S Conto coś tam- wyważyłem porządnie dziś(maszyna z testem drogowym extra) i wszystko cacy- przednie gumy zdecydowanie gorsze od tylnych - możliwe ze z racji że skrętne ale ... może
2)kierownica guziki po lewej stronie - nie działają - w zasadzie czasami tak czasami nie- temat rzekomo naprawiony przez ASO (jest to w historii) jednak nie działa, domyślam się ze taśma - jedynie mnie utwierdzicie w przekonaniu , ew. co można sprawdzić poza tym (i czy jest sens)
3)last but not least jak mawiają koledzy zza oceanu- jakiś wyciek - na tyle się zakamuflował że go nie zauważyłem latarką .... teraz jest i go widać
mam wrażenie że cieknie po osłonie miski (taka osłona z gąbką przylega do miski olejowej i jest nasączona) ponadto co nie co się pojawiło na osłonie dolnej silnika...(fotka już wyczyszczonego elementu w załączeniu)
http://zapodaj.net/0cf623f71007e.jpg.html
ZDJĘCIE JEST DO GÓRY NOGAMI
Interesuje mnie odpowiedź na pytania... co robić z każdym z tych przypadków?
Szczególnie nr 1 i nr 3...
dla poszerzenia ew. możliwości dodam że auto było serwisowane u filipowicza ((( w kraku
PiotrKw - 28-07-2015, 21:26
Andrzej_CEF napisał/a: | dalej wibruje przy 120-130...hamowanie -brak wibracji- niedawno wymienione tarcze i klocki przód |
Sprawdź zaciski hamulcowe, czy odbijają wszystkie tłoczki , wymień płyn hamulcowy .
jepm - 29-07-2015, 11:44
Ad. 1 Sądząc po objawach 70% opony 30% hamulce
- jeżeli przy hamowaniu wibracje gwałtownie nie wzrastają a wręcz maleją to obstawiałbym opony - mimo ze dają się wyważyć to mogą być tzw. "ząbkowane" (przy agresywnym bieżniku będzie to właśnie bardziej czuć niż widać) - miałem podobnie - wymieniłem opony i po problemie. Zrób też zbieżność (co i dlaczego - jest tego sporo na forum)
- jeżeli chodzi o hamulce to być może zaciski wymagają regeneracji - wymiana tarcz w takim wypadku nie skutkuje, co gorsza z własnego doświadczenia wiem że bardzo szybko się zniszczą.
Ad. 3. Podstawowe pytanie - czy jest to olej silnikowy czy może coś innego ?
PS. - jeżeli to wszystko co trapi Twój wóz po zakupie, to i tak bym nie narzekał
Opony jak opony - rzadko trafiają się założone "nówki" a hamulce to w Pajero temat rzeka i zawsze jest cos przy nich do roboty. Skoro nie masz automatu to on raczej nie cieknie - czyli temat powinien być raczej łatwy do rozpoznania/zrobienia.
Pozdrawiam i życzę bezproblemowego "nawijania" kilometrów
Anonymous - 29-07-2015, 16:01
Temat 3 rozwiązany- po zdjęciu osłony silnika a następnie tej osłony pomiędzy skrzynią a miską która ma (nie wiem po co) jakaś gąbkę .. ukazał się dość niefajny pejzaż.. w miejscu styku z tą gąbeczką a dokładnie a pasie dolnym oraz bocznym gąbki (miejsca przylegania do miski) wszystko zgnite .... rdza przeżarła miskę ...
Nowa (nowa stara ale ładna) miska w drodze... pytanie tylko czy
1)nie zabiezpieczyć dodatkową farbą lub bitumem miejsca przylegania miski do tej gąbki
2)gąbki nie przyciąć...skoro ona łapie wodę a później w tym miejscu jest ciągły styk z miską to temat powróci..a można usunać 1-2cm tej gąbki w pasie dolnym tym najbliżej gleby
Nie chce mi się wierzyć ze japońscy inżynierowie dalej dupy z tak banalną zasadą jak stały kontakt metalu z mokrym....
PiotrKw - 29-07-2015, 16:41
Cytat: | Nie chce mi się wierzyć ze japońscy inżynierowie dalej dupy z tak banalną zasadą jak stały kontakt metalu z mokrym... |
To uwierz , i nie tylko w to Będzie więcej dawania
Anonymous - 06-08-2015, 18:54
Temat 1 rozwiązany - krzywa Piasta , wymieniona plus nowa tarcza i jest ok
Temat 2 ogarnięty bez wymiany taśmy
[ Dodano: 09-08-2015, 17:33 ]
Andrzej_CEF napisał/a: | Temat 1 rozwiązany - krzywa Piasta , wymieniona plus nowa tarcza i jest ok
Temat 2 ogarnięty bez wymiany taśmy |
Temat 1 sie jednak nie do końca rozwiązał
Jest lepiej ale teraz raz drgania sa przy 120 i wyżej raz nie ma
Podobnie jak poprzednio wyrzucenie biegu na luz nie zmienia nic drgania na kierownicy pozostaja
Jutro przerzutka lepszych zdecydowanie opon z tylu na przód i moze ... Zobaczymy
Jakieś inne sugestie ...?
apg2312 - 09-08-2015, 17:42
Sprawdź opony, czy
1 są dobrze wyważone
2 czy któraś nie ma wybrzuszenia
zbyszekm2 - 09-08-2015, 21:00
Andrzej_CEF napisał/a: |
Temat 1 sie jednak nie do końca rozwiązał
Jest lepiej ale teraz raz drgania sa przy 120 i wyżej raz nie ma
Podobnie jak poprzednio wyrzucenie biegu na luz nie zmienia nic drgania na kierownicy pozostaja
|
Mówiłem, ze piasta nie rozwiąże tematu.
Anonymous - 09-08-2015, 21:34
zbyszekm2 napisał/a: | Andrzej_CEF napisał/a: |
Temat 1 sie jednak nie do końca rozwiązał
Jest lepiej ale teraz raz drgania sa przy 120 i wyżej raz nie ma
Podobnie jak poprzednio wyrzucenie biegu na luz nie zmienia nic drgania na kierownicy pozostaja
|
Mówiłem, ze piasta nie rozwiąże tematu. |
To podziel sie wiedza ... Mam wrażenie ze znasz rozwiazanie .... Na te piastę troche czekałem )
gdybym miał 120 -200 km rozważył bym wycieczkę jednak 800 to juz przegięcie
[ Dodano: 10-08-2015, 15:34 ]
Zainwestowałem w nowe opony gdyż tylne były słabe... i co .. dupa.... dalej drga przy 110- i wyzej
ręce opadają .. co robić? tarcze proste piasty proste, zabawa ze śrubami nie wchodzi w rachube gdyż jażma są sztywne (te większe)..... tłoczki pracują bdb... jedyne co jeszcze znalazłem to przekładania kierownicza...
jeśli jedna osoba trzyma tarcze a druga delikatnie kręci kierownicą jest delikatne puk ale luz jest minimalny ... niemniej jednak drążek układu kierowniczego a konkretnie cześć która udzie w kierunku(taka z gumową perforowaną osłoną) koła podczas kręcenia kierownicą delikatnie się unosi (2-4mm max)
czy tak ma być? nie wiem.. zapewne luzów żadnych być nie powinno
co o tym myślicie?
autkiem miałem na wakacje wyjechać ale chyba postawią ponownie na innego japończyka...
[ Dodano: 11-08-2015, 19:54 ]
Nikt ? żadnych sugestii?
thaz - 11-08-2015, 20:44
Miałem kiedyś takie cuda w Vectrze, po wymianie przegubu na nowy - jak ręką odjął.
Anonymous - 18-08-2015, 18:20
Wymina maglownicy załatwiła sprawę
Dzięki Zbyszku za potwierdzenie właściwego kierunku poszukiwań
wojciechjerzy - 21-08-2015, 15:43
Andrzej_CEF napisał/a: | Wymina maglownicy załatwiła sprawę
Dzięki Zbyszku za potwierdzenie właściwego kierunku poszukiwań |
Witam, śledzę forum od stycznia 2015 czyli od kiedy kupiłem moje Pajero IV ale pierwszy raz postanowiłem włączyć sie w dyskusję bo temat męczy mnie tak jak kolegę Andrzeja_CEF.
Mam podobny problem. Wczoraj wymieniłem tarcze i klocki z przodu na Dokuji i zastosowałem zestaw naprawczy z Carmontu. Drgania podczas hamowania ustały całkowicie. Niestety drgania powyżej 130 nadal występują. Wiem, że maglownica jest już wyrobiona więc jej wymiana załatwiła sprawę tak Andrzej_CEF?
Hubeeert - 21-08-2015, 17:21
wojciechjerzy napisał/a: | Niestety drgania powyżej 130 nadal występują. |
Koła wyważone? Luzy na sworzniach wahaczy?
Anonymous - 21-08-2015, 21:40
Sprawdź po kolej
Koła wyważenie plus Ew krzywizny uszkodzenia felg
Luzy na zawieszeniu
Bicie tarcz jesli występuje sprawdź tez bicie na Piastach
U mnie nie było żadnych wycieków na maglu ani jakiegos mocnego stukania czy pukania
Bardzo delikatne "puk" przy przytrzymaniu jednego koła (auto ba wieszaku) i próbie skrętu kierownica
Widac tez było ze drążek układu kierowniczego który idzie z magla w kierunku koła podczas skrętu lekko sie unosi (ca kilka mm)
Auto dzis po wymianie jest bardziej stabilne - to co odbierałem za normę(delikatne pływanie) zniknęło - dla mnie anomalia było jedynie drganie kierownicy przy ok 120 i wyżej teraz wiem ze objawów było więcej )
wojciechjerzy - 25-08-2015, 15:08
Dzięki - będę sprawdzał po kolei wymienione problemy. Muszę przyznać, że po wymianie tarcz i klocków, drgania przy 130 zmalały na tyle, że muszę zwracać uwagę czy faktycznie występują. Zdecydowanie czuć je tylko na nie rozgrzanym samochodzie. P.S. Andrzej CEF ile kosztowała Cię wymiana magla?
|
|
|