[3.2 DID] Pajero kupione - miała być igła- a jednak .. kilka |
Autor |
Wiadomość |
Andrzej_CEF [Usunięty]
|
Wysłany: 28-07-2015, 20:38 [3.2 DID] Pajero kupione - miała być igła- a jednak .. kilka
|
|
|
Witam
3 dzień posiadania samochodu przeleciał...
Pajero z 2007 (prod 11.2006) 3.2 DID .. polski saloon .. 130 na zegarku...
mimo że starałem się sprawdzić wszystko .. jakieś tematy przegapiłem
1)Autostrada 120-140km/h- wibracje na kierownicy, bez dzwięków itd.. tylko wibracja.. z racji że skrzynia manual .. wyrzucam bieg na luz- dalej wibruje przy 120-130...hamowanie -brak wibracji- niedawno wymienione tarcze i klocki przód-(co ciekawe w historii auta mam zgłoszenie właściciela w 2010 roku i podobnym brzmieniu- wibracje ponad 110km/h i zgłoszenie miało miejsce kilka dni po wymianie tarcz i klocków z przodu - przypadek?)
Koła z 2012 Continental M+S Conto coś tam- wyważyłem porządnie dziś(maszyna z testem drogowym extra) i wszystko cacy- przednie gumy zdecydowanie gorsze od tylnych - możliwe ze z racji że skrętne ale ... może
2)kierownica guziki po lewej stronie - nie działają - w zasadzie czasami tak czasami nie- temat rzekomo naprawiony przez ASO (jest to w historii) jednak nie działa, domyślam się ze taśma - jedynie mnie utwierdzicie w przekonaniu , ew. co można sprawdzić poza tym (i czy jest sens)
3)last but not least jak mawiają koledzy zza oceanu- jakiś wyciek - na tyle się zakamuflował że go nie zauważyłem latarką .... teraz jest i go widać
mam wrażenie że cieknie po osłonie miski (taka osłona z gąbką przylega do miski olejowej i jest nasączona) ponadto co nie co się pojawiło na osłonie dolnej silnika...(fotka już wyczyszczonego elementu w załączeniu)
http://zapodaj.net/0cf623f71007e.jpg.html
ZDJĘCIE JEST DO GÓRY NOGAMI
Interesuje mnie odpowiedź na pytania... co robić z każdym z tych przypadków?
Szczególnie nr 1 i nr 3...
dla poszerzenia ew. możliwości dodam że auto było serwisowane u filipowicza ((( w kraku |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 28-07-2015, 21:26
|
|
|
Andrzej_CEF napisał/a: | dalej wibruje przy 120-130...hamowanie -brak wibracji- niedawno wymienione tarcze i klocki przód |
Sprawdź zaciski hamulcowe, czy odbijają wszystkie tłoczki , wymień płyn hamulcowy . |
|
|
|
 |
jepm
Forumowicz jepm
Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 318 Skąd: Warszzwa
|
Wysłany: 29-07-2015, 11:44
|
|
|
Ad. 1 Sądząc po objawach 70% opony 30% hamulce
- jeżeli przy hamowaniu wibracje gwałtownie nie wzrastają a wręcz maleją to obstawiałbym opony - mimo ze dają się wyważyć to mogą być tzw. "ząbkowane" (przy agresywnym bieżniku będzie to właśnie bardziej czuć niż widać) - miałem podobnie - wymieniłem opony i po problemie. Zrób też zbieżność (co i dlaczego - jest tego sporo na forum)
- jeżeli chodzi o hamulce to być może zaciski wymagają regeneracji - wymiana tarcz w takim wypadku nie skutkuje, co gorsza z własnego doświadczenia wiem że bardzo szybko się zniszczą.
Ad. 3. Podstawowe pytanie - czy jest to olej silnikowy czy może coś innego ?
PS. - jeżeli to wszystko co trapi Twój wóz po zakupie, to i tak bym nie narzekał
Opony jak opony - rzadko trafiają się założone "nówki" a hamulce to w Pajero temat rzeka i zawsze jest cos przy nich do roboty. Skoro nie masz automatu to on raczej nie cieknie - czyli temat powinien być raczej łatwy do rozpoznania/zrobienia.
Pozdrawiam i życzę bezproblemowego "nawijania" kilometrów |
|
|
|
 |
Andrzej_CEF [Usunięty]
|
Wysłany: 29-07-2015, 16:01
|
|
|
Temat 3 rozwiązany- po zdjęciu osłony silnika a następnie tej osłony pomiędzy skrzynią a miską która ma (nie wiem po co) jakaś gąbkę .. ukazał się dość niefajny pejzaż.. w miejscu styku z tą gąbeczką a dokładnie a pasie dolnym oraz bocznym gąbki (miejsca przylegania do miski) wszystko zgnite .... rdza przeżarła miskę ...
Nowa (nowa stara ale ładna) miska w drodze... pytanie tylko czy
1)nie zabiezpieczyć dodatkową farbą lub bitumem miejsca przylegania miski do tej gąbki
2)gąbki nie przyciąć...skoro ona łapie wodę a później w tym miejscu jest ciągły styk z miską to temat powróci..a można usunać 1-2cm tej gąbki w pasie dolnym tym najbliżej gleby
Nie chce mi się wierzyć ze japońscy inżynierowie dalej dupy z tak banalną zasadą jak stały kontakt metalu z mokrym.... |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 29-07-2015, 16:41
|
|
|
Cytat: | Nie chce mi się wierzyć ze japońscy inżynierowie dalej dupy z tak banalną zasadą jak stały kontakt metalu z mokrym... |
To uwierz , i nie tylko w to Będzie więcej dawania |
|
|
|
 |
Andrzej_CEF [Usunięty]
|
Wysłany: 06-08-2015, 18:54
|
|
|
Temat 1 rozwiązany - krzywa Piasta , wymieniona plus nowa tarcza i jest ok
Temat 2 ogarnięty bez wymiany taśmy
[ Dodano: 09-08-2015, 17:33 ]
Andrzej_CEF napisał/a: | Temat 1 rozwiązany - krzywa Piasta , wymieniona plus nowa tarcza i jest ok
Temat 2 ogarnięty bez wymiany taśmy |
Temat 1 sie jednak nie do końca rozwiązał
Jest lepiej ale teraz raz drgania sa przy 120 i wyżej raz nie ma
Podobnie jak poprzednio wyrzucenie biegu na luz nie zmienia nic drgania na kierownicy pozostaja
Jutro przerzutka lepszych zdecydowanie opon z tylu na przód i moze ... Zobaczymy
Jakieś inne sugestie ...? |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 09-08-2015, 17:42
|
|
|
Sprawdź opony, czy
1 są dobrze wyważone
2 czy któraś nie ma wybrzuszenia |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 09-08-2015, 21:00
|
|
|
Andrzej_CEF napisał/a: |
Temat 1 sie jednak nie do końca rozwiązał
Jest lepiej ale teraz raz drgania sa przy 120 i wyżej raz nie ma
Podobnie jak poprzednio wyrzucenie biegu na luz nie zmienia nic drgania na kierownicy pozostaja
|
Mówiłem, ze piasta nie rozwiąże tematu. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Andrzej_CEF [Usunięty]
|
Wysłany: 09-08-2015, 21:34
|
|
|
zbyszekm2 napisał/a: | Andrzej_CEF napisał/a: |
Temat 1 sie jednak nie do końca rozwiązał
Jest lepiej ale teraz raz drgania sa przy 120 i wyżej raz nie ma
Podobnie jak poprzednio wyrzucenie biegu na luz nie zmienia nic drgania na kierownicy pozostaja
|
Mówiłem, ze piasta nie rozwiąże tematu. |
To podziel sie wiedza ... Mam wrażenie ze znasz rozwiazanie .... Na te piastę troche czekałem )
gdybym miał 120 -200 km rozważył bym wycieczkę jednak 800 to juz przegięcie
[ Dodano: 10-08-2015, 15:34 ]
Zainwestowałem w nowe opony gdyż tylne były słabe... i co .. dupa.... dalej drga przy 110- i wyzej
ręce opadają .. co robić? tarcze proste piasty proste, zabawa ze śrubami nie wchodzi w rachube gdyż jażma są sztywne (te większe)..... tłoczki pracują bdb... jedyne co jeszcze znalazłem to przekładania kierownicza...
jeśli jedna osoba trzyma tarcze a druga delikatnie kręci kierownicą jest delikatne puk ale luz jest minimalny ... niemniej jednak drążek układu kierowniczego a konkretnie cześć która udzie w kierunku(taka z gumową perforowaną osłoną) koła podczas kręcenia kierownicą delikatnie się unosi (2-4mm max)
czy tak ma być? nie wiem.. zapewne luzów żadnych być nie powinno
co o tym myślicie?
autkiem miałem na wakacje wyjechać ale chyba postawią ponownie na innego japończyka...
[ Dodano: 11-08-2015, 19:54 ]
Nikt ? żadnych sugestii? |
|
|
|
 |
thaz
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III 3.2DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sie 2015 Posty: 21 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 11-08-2015, 20:44
|
|
|
Miałem kiedyś takie cuda w Vectrze, po wymianie przegubu na nowy - jak ręką odjął. |
|
|
|
 |
Andrzej_CEF [Usunięty]
|
Wysłany: 18-08-2015, 18:20
|
|
|
Wymina maglownicy załatwiła sprawę
Dzięki Zbyszku za potwierdzenie właściwego kierunku poszukiwań |
|
|
|
 |
wojciechjerzy
Nowy Forumowicz
Auto: pajero IV 3.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2015 Posty: 13 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: 21-08-2015, 15:43
|
|
|
Andrzej_CEF napisał/a: | Wymina maglownicy załatwiła sprawę
Dzięki Zbyszku za potwierdzenie właściwego kierunku poszukiwań |
Witam, śledzę forum od stycznia 2015 czyli od kiedy kupiłem moje Pajero IV ale pierwszy raz postanowiłem włączyć sie w dyskusję bo temat męczy mnie tak jak kolegę Andrzeja_CEF.
Mam podobny problem. Wczoraj wymieniłem tarcze i klocki z przodu na Dokuji i zastosowałem zestaw naprawczy z Carmontu. Drgania podczas hamowania ustały całkowicie. Niestety drgania powyżej 130 nadal występują. Wiem, że maglownica jest już wyrobiona więc jej wymiana załatwiła sprawę tak Andrzej_CEF? |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-08-2015, 17:21
|
|
|
wojciechjerzy napisał/a: | Niestety drgania powyżej 130 nadal występują. |
Koła wyważone? Luzy na sworzniach wahaczy? |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Andrzej_CEF [Usunięty]
|
Wysłany: 21-08-2015, 21:40
|
|
|
Sprawdź po kolej
Koła wyważenie plus Ew krzywizny uszkodzenia felg
Luzy na zawieszeniu
Bicie tarcz jesli występuje sprawdź tez bicie na Piastach
U mnie nie było żadnych wycieków na maglu ani jakiegos mocnego stukania czy pukania
Bardzo delikatne "puk" przy przytrzymaniu jednego koła (auto ba wieszaku) i próbie skrętu kierownica
Widac tez było ze drążek układu kierowniczego który idzie z magla w kierunku koła podczas skrętu lekko sie unosi (ca kilka mm)
Auto dzis po wymianie jest bardziej stabilne - to co odbierałem za normę(delikatne pływanie) zniknęło - dla mnie anomalia było jedynie drganie kierownicy przy ok 120 i wyżej teraz wiem ze objawów było więcej ) |
|
|
|
 |
wojciechjerzy
Nowy Forumowicz
Auto: pajero IV 3.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2015 Posty: 13 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: 25-08-2015, 15:08
|
|
|
Dzięki - będę sprawdzał po kolei wymienione problemy. Muszę przyznać, że po wymianie tarcz i klocków, drgania przy 130 zmalały na tyle, że muszę zwracać uwagę czy faktycznie występują. Zdecydowanie czuć je tylko na nie rozgrzanym samochodzie. P.S. Andrzej CEF ile kosztowała Cię wymiana magla? |
|
|
|
 |
|