Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] Pajero kupione - miała być igła- a jednak .. kilka
Autor Wiadomość
Andrzej_CEF
[Usunięty]

Wysłany: 28-07-2015, 20:38   [3.2 DID] Pajero kupione - miała być igła- a jednak .. kilka

Witam

3 dzień posiadania samochodu przeleciał...
Pajero z 2007 (prod 11.2006) 3.2 DID .. polski saloon .. 130 na zegarku...
mimo że starałem się sprawdzić wszystko .. jakieś tematy przegapiłem

1)Autostrada 120-140km/h- wibracje na kierownicy, bez dzwięków itd.. tylko wibracja.. z racji że skrzynia manual .. wyrzucam bieg na luz- dalej wibruje przy 120-130...hamowanie -brak wibracji- niedawno wymienione tarcze i klocki przód-(co ciekawe w historii auta mam zgłoszenie właściciela w 2010 roku i podobnym brzmieniu- wibracje ponad 110km/h i zgłoszenie miało miejsce kilka dni po wymianie tarcz i klocków z przodu - przypadek?)

Koła z 2012 Continental M+S Conto coś tam- wyważyłem porządnie dziś(maszyna z testem drogowym extra) i wszystko cacy- przednie gumy zdecydowanie gorsze od tylnych - możliwe ze z racji że skrętne ale ... może

2)kierownica guziki po lewej stronie - nie działają - w zasadzie czasami tak czasami nie- temat rzekomo naprawiony przez ASO (jest to w historii) jednak nie działa, domyślam się ze taśma - jedynie mnie utwierdzicie w przekonaniu , ew. co można sprawdzić poza tym (i czy jest sens)


3)last but not least jak mawiają koledzy zza oceanu- jakiś wyciek - na tyle się zakamuflował że go nie zauważyłem latarką .... teraz jest i go widać
mam wrażenie że cieknie po osłonie miski (taka osłona z gąbką przylega do miski olejowej i jest nasączona) ponadto co nie co się pojawiło na osłonie dolnej silnika...(fotka już wyczyszczonego elementu w załączeniu)
http://zapodaj.net/0cf623f71007e.jpg.html
ZDJĘCIE JEST DO GÓRY NOGAMI

Interesuje mnie odpowiedź na pytania... co robić z każdym z tych przypadków?
Szczególnie nr 1 i nr 3...

dla poszerzenia ew. możliwości dodam że auto było serwisowane u filipowicza :-( ((( w kraku
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 28-07-2015, 21:26   

Andrzej_CEF napisał/a:
dalej wibruje przy 120-130...hamowanie -brak wibracji- niedawno wymienione tarcze i klocki przód


Sprawdź zaciski hamulcowe, czy odbijają wszystkie tłoczki , wymień płyn hamulcowy .
 
 
jepm 
Forumowicz
jepm

Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 318
Skąd: Warszzwa
Wysłany: 29-07-2015, 11:44   

Ad. 1 Sądząc po objawach 70% opony 30% hamulce

- jeżeli przy hamowaniu wibracje gwałtownie nie wzrastają a wręcz maleją to obstawiałbym opony - mimo ze dają się wyważyć to mogą być tzw. "ząbkowane" (przy agresywnym bieżniku będzie to właśnie bardziej czuć niż widać) - miałem podobnie - wymieniłem opony i po problemie. Zrób też zbieżność (co i dlaczego - jest tego sporo na forum)

- jeżeli chodzi o hamulce to być może zaciski wymagają regeneracji - wymiana tarcz w takim wypadku nie skutkuje, co gorsza z własnego doświadczenia wiem że bardzo szybko się zniszczą.

Ad. 3. Podstawowe pytanie - czy jest to olej silnikowy czy może coś innego ?

PS. - jeżeli to wszystko co trapi Twój wóz po zakupie, to i tak bym nie narzekał :lol:
Opony jak opony - rzadko trafiają się założone "nówki" a hamulce to w Pajero temat rzeka i zawsze jest cos przy nich do roboty. Skoro nie masz automatu to on raczej nie cieknie - czyli temat powinien być raczej łatwy do rozpoznania/zrobienia.
Pozdrawiam i życzę bezproblemowego "nawijania" kilometrów
 
 
Andrzej_CEF
[Usunięty]

Wysłany: 29-07-2015, 16:01   

Temat 3 rozwiązany- po zdjęciu osłony silnika a następnie tej osłony pomiędzy skrzynią a miską która ma (nie wiem po co) jakaś gąbkę .. ukazał się dość niefajny pejzaż.. w miejscu styku z tą gąbeczką a dokładnie a pasie dolnym oraz bocznym gąbki (miejsca przylegania do miski) wszystko zgnite .... rdza przeżarła miskę ...
Nowa (nowa stara ale ładna) miska w drodze... pytanie tylko czy
1)nie zabiezpieczyć dodatkową farbą lub bitumem miejsca przylegania miski do tej gąbki
2)gąbki nie przyciąć...skoro ona łapie wodę a później w tym miejscu jest ciągły styk z miską to temat powróci..a można usunać 1-2cm tej gąbki w pasie dolnym tym najbliżej gleby
Nie chce mi się wierzyć ze japońscy inżynierowie dalej dupy z tak banalną zasadą jak stały kontakt metalu z mokrym....
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 29-07-2015, 16:41   

Cytat:
Nie chce mi się wierzyć ze japońscy inżynierowie dalej dupy z tak banalną zasadą jak stały kontakt metalu z mokrym...


To uwierz , i nie tylko w to :wink: Będzie więcej dawania :wink:
 
 
Andrzej_CEF
[Usunięty]

Wysłany: 06-08-2015, 18:54   

Temat 1 rozwiązany - krzywa Piasta , wymieniona plus nowa tarcza i jest ok
Temat 2 ogarnięty bez wymiany taśmy

[ Dodano: 09-08-2015, 17:33 ]
Andrzej_CEF napisał/a:
Temat 1 rozwiązany - krzywa Piasta , wymieniona plus nowa tarcza i jest ok
Temat 2 ogarnięty bez wymiany taśmy



Temat 1 sie jednak nie do końca rozwiązał
Jest lepiej ale teraz raz drgania sa przy 120 i wyżej raz nie ma
Podobnie jak poprzednio wyrzucenie biegu na luz nie zmienia nic drgania na kierownicy pozostaja
Jutro przerzutka lepszych zdecydowanie opon z tylu na przód i moze ... Zobaczymy
Jakieś inne sugestie ...?
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 09-08-2015, 17:42   

Sprawdź opony, czy
1 są dobrze wyważone
2 czy któraś nie ma wybrzuszenia
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 09-08-2015, 21:00   

Andrzej_CEF napisał/a:

Temat 1 sie jednak nie do końca rozwiązał
Jest lepiej ale teraz raz drgania sa przy 120 i wyżej raz nie ma
Podobnie jak poprzednio wyrzucenie biegu na luz nie zmienia nic drgania na kierownicy pozostaja

Mówiłem, ze piasta nie rozwiąże tematu.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Andrzej_CEF
[Usunięty]

Wysłany: 09-08-2015, 21:34   

zbyszekm2 napisał/a:
Andrzej_CEF napisał/a:

Temat 1 sie jednak nie do końca rozwiązał
Jest lepiej ale teraz raz drgania sa przy 120 i wyżej raz nie ma
Podobnie jak poprzednio wyrzucenie biegu na luz nie zmienia nic drgania na kierownicy pozostaja

Mówiłem, ze piasta nie rozwiąże tematu.



To podziel sie wiedza ... Mam wrażenie ze znasz rozwiazanie .... Na te piastę troche czekałem ;-) )

gdybym miał 120 -200 km rozważył bym wycieczkę jednak 800 to juz przegięcie

[ Dodano: 10-08-2015, 15:34 ]
Zainwestowałem w nowe opony gdyż tylne były słabe... i co .. dupa.... dalej drga przy 110- i wyzej

ręce opadają .. co robić? tarcze proste piasty proste, zabawa ze śrubami nie wchodzi w rachube gdyż jażma są sztywne (te większe)..... tłoczki pracują bdb... jedyne co jeszcze znalazłem to przekładania kierownicza...
jeśli jedna osoba trzyma tarcze a druga delikatnie kręci kierownicą jest delikatne puk ale luz jest minimalny ... niemniej jednak drążek układu kierowniczego a konkretnie cześć która udzie w kierunku(taka z gumową perforowaną osłoną) koła podczas kręcenia kierownicą delikatnie się unosi (2-4mm max)
czy tak ma być? nie wiem.. zapewne luzów żadnych być nie powinno

co o tym myślicie?
autkiem miałem na wakacje wyjechać ale chyba postawią ponownie na innego japończyka... :(

[ Dodano: 11-08-2015, 19:54 ]
Nikt ? żadnych sugestii?
 
 
thaz 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sie 2015
Posty: 21
Skąd: Białystok
Wysłany: 11-08-2015, 20:44   

Miałem kiedyś takie cuda w Vectrze, po wymianie przegubu na nowy - jak ręką odjął.
 
 
Andrzej_CEF
[Usunięty]

Wysłany: 18-08-2015, 18:20   

Wymina maglownicy załatwiła sprawę
Dzięki Zbyszku za potwierdzenie właściwego kierunku poszukiwań :-)
 
 
wojciechjerzy 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero IV 3.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2015
Posty: 13
Skąd: Jarocin
Wysłany: 21-08-2015, 15:43   

Andrzej_CEF napisał/a:
Wymina maglownicy załatwiła sprawę
Dzięki Zbyszku za potwierdzenie właściwego kierunku poszukiwań :-)


Witam, śledzę forum od stycznia 2015 czyli od kiedy kupiłem moje Pajero IV ale pierwszy raz postanowiłem włączyć sie w dyskusję bo temat męczy mnie tak jak kolegę Andrzeja_CEF.
Mam podobny problem. Wczoraj wymieniłem tarcze i klocki z przodu na Dokuji i zastosowałem zestaw naprawczy z Carmontu. Drgania podczas hamowania ustały całkowicie. Niestety drgania powyżej 130 nadal występują. Wiem, że maglownica jest już wyrobiona więc jej wymiana załatwiła sprawę tak Andrzej_CEF?
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-08-2015, 17:21   

wojciechjerzy napisał/a:
Niestety drgania powyżej 130 nadal występują.

Koła wyważone? Luzy na sworzniach wahaczy?
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Andrzej_CEF
[Usunięty]

Wysłany: 21-08-2015, 21:40   

Sprawdź po kolej
Koła wyważenie plus Ew krzywizny uszkodzenia felg
Luzy na zawieszeniu
Bicie tarcz jesli występuje sprawdź tez bicie na Piastach

U mnie nie było żadnych wycieków na maglu ani jakiegos mocnego stukania czy pukania
Bardzo delikatne "puk" przy przytrzymaniu jednego koła (auto ba wieszaku) i próbie skrętu kierownica
Widac tez było ze drążek układu kierowniczego który idzie z magla w kierunku koła podczas skrętu lekko sie unosi (ca kilka mm)

Auto dzis po wymianie jest bardziej stabilne - to co odbierałem za normę(delikatne pływanie) zniknęło - dla mnie anomalia było jedynie drganie kierownicy przy ok 120 i wyżej teraz wiem ze objawów było więcej :-) )
 
 
wojciechjerzy 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero IV 3.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2015
Posty: 13
Skąd: Jarocin
Wysłany: 25-08-2015, 15:08   

Dzięki - będę sprawdzał po kolei wymienione problemy. Muszę przyznać, że po wymianie tarcz i klocków, drgania przy 130 zmalały na tyle, że muszę zwracać uwagę czy faktycznie występują. Zdecydowanie czuć je tylko na nie rozgrzanym samochodzie. P.S. Andrzej CEF ile kosztowała Cię wymiana magla?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.