To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Galant/Legnum VR4 EC5A/W 97-02 - Legnum skrzynia automat

kopciu87 - 13-08-2015, 14:45
Temat postu: Legnum skrzynia automat
Witam wszystkich serdecznie.

Znalazłem VR4 za dobre pieniądze i jako że jeżdżę dawcą galem 2.5. Chciałbym kupić tego legnuma i zrobić sobie przekładkę.

Mam takie pytanie odnośnie tego automatu. Auto jest tanie bo obroty ida w górę a auto nie rusza albo delikatnie co sie przemieszcza. Moje podejrzenie to sprzęgło kinetyczne, ale chciałbym zapytać tych co znają się na tych autach. Czy np grucha ze zwyklego automatu jest taka sama jak w VR4? a może problem tkwi w czymś innym?

Czy jest ktoś w stanie mi coś wstępnie doradzić? Nadmieniam również że nie widziałem jeszcze auta tylko gadałem ze sprzedającym.

pozdrawiam

swinks_UK - 13-08-2015, 17:07

Skrzynia z VR4 jest inna niż skrzynia z Galanta n/a ze względu na napęd. Różnica AWD vs. FWD, w VR4 jest jeszcze transferbox przytroczony do skrzyni.
Z opisu wynika, że rzeczona skrzynia ma zmielony konwerter. Dlatego ten vr4 stoi za dobre pieniądze, czy tak dobre okaże się jak doliczysz koszt drugiej skrzyni z pasującym TCU.

IMO, nie ma się co napalać tylko szukać lepszego auta. :wink:

Bartek - 13-08-2015, 20:17

Nie widziałem jeszcze zmielonego konwertera w skrzyni F5A5x - konstrukcja zębów totalnie inna niż w Galantach - jest ich mniej, ale są dłuższe, szersze i wyższe.....

A sama skrzynia to biały kruk (pod koniec zeszłego roku szukałem ok. miesięca i gotów byłem z rosjanami się dogadywać)

Z kolei TCU i skrzyń są tylko 2 rodzaje, więc nie ma co demonizować parowania TCU i skrzyni

kabar - 13-08-2015, 21:00

Mam jednego VR-4 z padnietą skrzynią na podwórku. Objawy ma podobne. Mam też drugą skrzynię do niego z TCU. Jak będę miał trochę czasu to zdemontuję tą uszkodzoną i zobaczymy co jej dolega.
swinks_UK - 15-08-2015, 11:40

Bartek napisał/a:
Nie widziałem jeszcze zmielonego konwertera w skrzyni F5A5x - konstrukcja zębów totalnie inna niż w Galantach - jest ich mniej, ale są dłuższe, szersze i wyższe.....

A sama skrzynia to biały kruk (pod koniec zeszłego roku szukałem ok. miesięca i gotów byłem z rosjanami się dogadywać)

Z kolei TCU i skrzyń są tylko 2 rodzaje, więc nie ma co demonizować parowania TCU i skrzyni

Ja widziałem 2 takie padaki a W5A51 :wink: W obu przypadkach kończyło się modem na manuala.
Ale, fakt, częściej pada łożyskowanie input shaft'u.
Co do ilości i wariantów skrzyni a/t w Legnumie to niestety Bartku nie masz racji.
Dla potomnych poniżej:
1. skrzynia przedliftowa MD975141 (06/1996 - 02/1997), a do niej TCU MD761988
2. Skrzynia po 1szym lifcie, przejściowa MD975918, zmieniona filtracja oleju (02/1997 - 04/2000), a do niej TCU MR367177 (02/1997 - 07/1998), a potem MR470718 lub MR430874, zmiany softu - upgrade trybu manualnego (08/1998 - 04/2000)
3. skrzynia po 2gim lifcie, modyfikacja konwertera i uszczelniaczy MR553208 (05/2000 - 08/2002), do niej odpowiednio TCU MR553458 lub MR553459 różniące się softem trybu auto (type S vs. type V), 05/2000 - 08/2002

Dlatego ważne jest dobrać odpowiedni TCU do skrzyni, bo w przeciwnym razie zmiana biegów będzie problematyczna. O tym są już dziesiątki tematów na CVR4 i OZVR4, że po wymianie skrzyni, ta nie hula, tylko kuleje ze zmianą biegów :wink:

kabar - 15-08-2015, 21:25

Ja mam MR470718 i mam filtr zewnętrzny.
Hugo - 20-11-2015, 21:03

kabar, zdejmowałeś skrzynię A/T z Legnuma? 3 dni walczę i poległem. Odeszła od silnika wszędzie na ok. 1 cm tylko cały czas ją coś trzyma za transferboxem i za cholerę nie idzie jej zdjąć. Czy do wyjęcia skrzyni trzeba odkręcić transfer od niej? Proszę o pomoc...
Bartek - 20-11-2015, 22:52

A wyciągnąłeś przedłużenie półosi przechodzące przez transfer? Jak nie to masz duży problem - myślę że na samochodzie nie poradzisz sobie. Jest tam pierścień rozprężny, który jak transfer nie jest idealnie w osi, bardzo ciężko wykliknąć.

Ps. A za transferem jest jeszcze jedna śruba trzymająca dzwon do bloku. Bez zdjęcia transferu nie odkrecisz skrzyni.

Hugo - 21-11-2015, 21:38

Bartek napisał/a:
A wyciągnąłeś przedłużenie półosi przechodzące przez transfer?
Masz na myśli lewą półoś z tym przedłużeniem za przegubem wewnętrznym przechodzącym przez transfer? Wyjąłem na samym początku, na szczęście.
Bartek napisał/a:
A za transferem jest jeszcze jedna śruba trzymająca dzwon do bloku
Namacałem właśnie tam jakąś śrubę i tyle. Żeby tam zajrzeć musiałbym mieć szyję długą na 1 m i głowę wielkości piłki tenisowej :mrgreen: Zdaje się być na klucz 12, ale po omacku nie idzie go założyć.
Bartek napisał/a:
Bez zdjęcia transferu nie odkrecisz skrzyni.
I wszystko na temat, takiej odpowiedzi oczekiwałem. Dużym problemem jest odkręcić transfer? Muszę odkręcić te śruby po obwodzie mocujące go do skrzyni?

P.S. Orientujesz się czy Legnum w A/T ma taką sama chłodnicę wody jak zwykły Galant 2,5 V6? Grubość rdzenia jest ta sama, "na oko? reszta też ta sama.

Bartek - 23-11-2015, 10:00

6 śrub i ta przedłużka ;)

Chłodnica ma dokładnie ten sam nr Mitsu

danino88 - 23-11-2015, 10:00

Hugo napisał/a:
Bartek napisał/a:
A wyciągnąłeś przedłużenie półosi przechodzące przez transfer?
Masz na myśli lewą półoś z tym przedłużeniem za przegubem wewnętrznym przechodzącym przez transfer? Wyjąłem na samym początku, na szczęście.
Bartek napisał/a:
A za transferem jest jeszcze jedna śruba trzymająca dzwon do bloku
Namacałem właśnie tam jakąś śrubę i tyle. Żeby tam zajrzeć musiałbym mieć szyję długą na 1 m i głowę wielkości piłki tenisowej :mrgreen: Zdaje się być na klucz 12, ale po omacku nie idzie go założyć.
Bartek napisał/a:
Bez zdjęcia transferu nie odkrecisz skrzyni.
I wszystko na temat, takiej odpowiedzi oczekiwałem. Dużym problemem jest odkręcić transfer? Muszę odkręcić te śruby po obwodzie mocujące go do skrzyni?

P.S. Orientujesz się czy Legnum w A/T ma taką sama chłodnicę wody jak zwykły Galant 2,5 V6? Grubość rdzenia jest ta sama, "na oko? reszta też ta sama.


wentylatory są inne

Hugo - 23-11-2015, 21:39

danino88, Bartek, pięknie Wam dziękuję. Co prawda na razie nie podchodzę do tej skrzyni, bo mnie wykończyła, ale już wiem co z czym.
danino88 napisał/a:
wentylatory są inne
Na wentylatorach są naklejki z nr części i rzuciło mi się w oczy, że są inne numery :wink:
piotrkor1 - 24-11-2015, 23:04

danino88 napisał/a:
wentylatory są inne

Coś tutaj się nie zgadza bo według moich wiadomości są te same.
Przynajmniej w V6 po ostatnim lifcie i VR-4 po lifcie.

Hugo - 27-11-2015, 19:31

Skrzynia wyjęta zgodnie z Waszymi wskazówkami. Poszło gładko. Jeszcze raz dziękuję.

P.S. Mam nadzieję, że wyjęcie tylnego mostu nie przysporzy już żadnych problemów :mrgreen:

Bartek - 27-11-2015, 20:07

Wymieniałem sam dyfer, jak i całe sanki tylne i mówiąc szczerze chyba łatwiej zrzucić całość (mimo dodatkowej konieczności odpięcia przewodów hamulcowych, linek rękawa i wprost cudnie umieszczonych złączek do czujników ABSu), wymienić dyfer i wsadzić całość, niż brandzlować się z odkręcaniem śrub i kiepsko dostępnych miejscach.....


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group