Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Legnum skrzynia automat
Autor Wiadomość
kopciu87 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero 2.8td
Kraj/Country: UK
Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 13
Skąd: Antrim
Wysłany: 13-08-2015, 14:45   Legnum skrzynia automat

Witam wszystkich serdecznie.

Znalazłem VR4 za dobre pieniądze i jako że jeżdżę dawcą galem 2.5. Chciałbym kupić tego legnuma i zrobić sobie przekładkę.

Mam takie pytanie odnośnie tego automatu. Auto jest tanie bo obroty ida w górę a auto nie rusza albo delikatnie co sie przemieszcza. Moje podejrzenie to sprzęgło kinetyczne, ale chciałbym zapytać tych co znają się na tych autach. Czy np grucha ze zwyklego automatu jest taka sama jak w VR4? a może problem tkwi w czymś innym?

Czy jest ktoś w stanie mi coś wstępnie doradzić? Nadmieniam również że nie widziałem jeszcze auta tylko gadałem ze sprzedającym.

pozdrawiam
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 13-08-2015, 17:07   

Skrzynia z VR4 jest inna niż skrzynia z Galanta n/a ze względu na napęd. Różnica AWD vs. FWD, w VR4 jest jeszcze transferbox przytroczony do skrzyni.
Z opisu wynika, że rzeczona skrzynia ma zmielony konwerter. Dlatego ten vr4 stoi za dobre pieniądze, czy tak dobre okaże się jak doliczysz koszt drugiej skrzyni z pasującym TCU.

IMO, nie ma się co napalać tylko szukać lepszego auta. :wink:
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 13-08-2015, 20:17   

Nie widziałem jeszcze zmielonego konwertera w skrzyni F5A5x - konstrukcja zębów totalnie inna niż w Galantach - jest ich mniej, ale są dłuższe, szersze i wyższe.....

A sama skrzynia to biały kruk (pod koniec zeszłego roku szukałem ok. miesięca i gotów byłem z rosjanami się dogadywać)

Z kolei TCU i skrzyń są tylko 2 rodzaje, więc nie ma co demonizować parowania TCU i skrzyni
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
kabar 
Forumowicz

Auto: inny
Kraj/Country: Montenegro
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 234
Skąd: dokąd
Wysłany: 13-08-2015, 21:00   

Mam jednego VR-4 z padnietą skrzynią na podwórku. Objawy ma podobne. Mam też drugą skrzynię do niego z TCU. Jak będę miał trochę czasu to zdemontuję tą uszkodzoną i zobaczymy co jej dolega.
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 15-08-2015, 11:40   

Bartek napisał/a:
Nie widziałem jeszcze zmielonego konwertera w skrzyni F5A5x - konstrukcja zębów totalnie inna niż w Galantach - jest ich mniej, ale są dłuższe, szersze i wyższe.....

A sama skrzynia to biały kruk (pod koniec zeszłego roku szukałem ok. miesięca i gotów byłem z rosjanami się dogadywać)

Z kolei TCU i skrzyń są tylko 2 rodzaje, więc nie ma co demonizować parowania TCU i skrzyni

Ja widziałem 2 takie padaki a W5A51 :wink: W obu przypadkach kończyło się modem na manuala.
Ale, fakt, częściej pada łożyskowanie input shaft'u.
Co do ilości i wariantów skrzyni a/t w Legnumie to niestety Bartku nie masz racji.
Dla potomnych poniżej:
1. skrzynia przedliftowa MD975141 (06/1996 - 02/1997), a do niej TCU MD761988
2. Skrzynia po 1szym lifcie, przejściowa MD975918, zmieniona filtracja oleju (02/1997 - 04/2000), a do niej TCU MR367177 (02/1997 - 07/1998), a potem MR470718 lub MR430874, zmiany softu - upgrade trybu manualnego (08/1998 - 04/2000)
3. skrzynia po 2gim lifcie, modyfikacja konwertera i uszczelniaczy MR553208 (05/2000 - 08/2002), do niej odpowiednio TCU MR553458 lub MR553459 różniące się softem trybu auto (type S vs. type V), 05/2000 - 08/2002

Dlatego ważne jest dobrać odpowiedni TCU do skrzyni, bo w przeciwnym razie zmiana biegów będzie problematyczna. O tym są już dziesiątki tematów na CVR4 i OZVR4, że po wymianie skrzyni, ta nie hula, tylko kuleje ze zmianą biegów :wink:
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
kabar 
Forumowicz

Auto: inny
Kraj/Country: Montenegro
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 234
Skąd: dokąd
Wysłany: 15-08-2015, 21:25   

Ja mam MR470718 i mam filtr zewnętrzny.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21936
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 20-11-2015, 21:03   

kabar, zdejmowałeś skrzynię A/T z Legnuma? 3 dni walczę i poległem. Odeszła od silnika wszędzie na ok. 1 cm tylko cały czas ją coś trzyma za transferboxem i za cholerę nie idzie jej zdjąć. Czy do wyjęcia skrzyni trzeba odkręcić transfer od niej? Proszę o pomoc...
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 20-11-2015, 22:52   

A wyciągnąłeś przedłużenie półosi przechodzące przez transfer? Jak nie to masz duży problem - myślę że na samochodzie nie poradzisz sobie. Jest tam pierścień rozprężny, który jak transfer nie jest idealnie w osi, bardzo ciężko wykliknąć.

Ps. A za transferem jest jeszcze jedna śruba trzymająca dzwon do bloku. Bez zdjęcia transferu nie odkrecisz skrzyni.
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21936
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 21-11-2015, 21:38   

Bartek napisał/a:
A wyciągnąłeś przedłużenie półosi przechodzące przez transfer?
Masz na myśli lewą półoś z tym przedłużeniem za przegubem wewnętrznym przechodzącym przez transfer? Wyjąłem na samym początku, na szczęście.
Bartek napisał/a:
A za transferem jest jeszcze jedna śruba trzymająca dzwon do bloku
Namacałem właśnie tam jakąś śrubę i tyle. Żeby tam zajrzeć musiałbym mieć szyję długą na 1 m i głowę wielkości piłki tenisowej :mrgreen: Zdaje się być na klucz 12, ale po omacku nie idzie go założyć.
Bartek napisał/a:
Bez zdjęcia transferu nie odkrecisz skrzyni.
I wszystko na temat, takiej odpowiedzi oczekiwałem. Dużym problemem jest odkręcić transfer? Muszę odkręcić te śruby po obwodzie mocujące go do skrzyni?

P.S. Orientujesz się czy Legnum w A/T ma taką sama chłodnicę wody jak zwykły Galant 2,5 V6? Grubość rdzenia jest ta sama, "na oko? reszta też ta sama.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 23-11-2015, 10:00   

6 śrub i ta przedłużka ;)

Chłodnica ma dokładnie ten sam nr Mitsu
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
danino88 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5V6TT & Lancer 1.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sty 2007
Posty: 1315
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Wysłany: 23-11-2015, 10:00   

Hugo napisał/a:
Bartek napisał/a:
A wyciągnąłeś przedłużenie półosi przechodzące przez transfer?
Masz na myśli lewą półoś z tym przedłużeniem za przegubem wewnętrznym przechodzącym przez transfer? Wyjąłem na samym początku, na szczęście.
Bartek napisał/a:
A za transferem jest jeszcze jedna śruba trzymająca dzwon do bloku
Namacałem właśnie tam jakąś śrubę i tyle. Żeby tam zajrzeć musiałbym mieć szyję długą na 1 m i głowę wielkości piłki tenisowej :mrgreen: Zdaje się być na klucz 12, ale po omacku nie idzie go założyć.
Bartek napisał/a:
Bez zdjęcia transferu nie odkrecisz skrzyni.
I wszystko na temat, takiej odpowiedzi oczekiwałem. Dużym problemem jest odkręcić transfer? Muszę odkręcić te śruby po obwodzie mocujące go do skrzyni?

P.S. Orientujesz się czy Legnum w A/T ma taką sama chłodnicę wody jak zwykły Galant 2,5 V6? Grubość rdzenia jest ta sama, "na oko? reszta też ta sama.


wentylatory są inne
_________________
Jest :
Evo 8 - 500KM/600NM
Evo X - czerwone, niebieskie,białe
a do jazdy na codzień Outlander I Turbo 288/365

Był :
Galant EA5A VR4 2001r 2,5V6TT 2011- http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67562
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21936
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 23-11-2015, 21:39   

danino88, Bartek, pięknie Wam dziękuję. Co prawda na razie nie podchodzę do tej skrzyni, bo mnie wykończyła, ale już wiem co z czym.
danino88 napisał/a:
wentylatory są inne
Na wentylatorach są naklejki z nr części i rzuciło mi się w oczy, że są inne numery :wink:
 
 
piotrkor1 
Forumowicz
piotrkor1


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 601
Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
Wysłany: 24-11-2015, 23:04   

danino88 napisał/a:
wentylatory są inne

Coś tutaj się nie zgadza bo według moich wiadomości są te same.
Przynajmniej w V6 po ostatnim lifcie i VR-4 po lifcie.
_________________

 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21936
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 27-11-2015, 19:31   

Skrzynia wyjęta zgodnie z Waszymi wskazówkami. Poszło gładko. Jeszcze raz dziękuję.

P.S. Mam nadzieję, że wyjęcie tylnego mostu nie przysporzy już żadnych problemów :mrgreen:
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 27-11-2015, 20:07   

Wymieniałem sam dyfer, jak i całe sanki tylne i mówiąc szczerze chyba łatwiej zrzucić całość (mimo dodatkowej konieczności odpięcia przewodów hamulcowych, linek rękawa i wprost cudnie umieszczonych złączek do czujników ABSu), wymienić dyfer i wsadzić całość, niż brandzlować się z odkręcaniem śrub i kiepsko dostępnych miejscach.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.