To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Galant E5xA - Podkladki pod wtryskiwacze

fimezis - 19-08-2015, 14:53
Temat postu: Podkladki pod wtryskiwacze
Witam.
Czy ktos jest w stanie mi pomoc w znalezieniu miedzianych podkladek pod wtryskiwacz oraz pod listwe przelewowa. Do galanta 2.0 diesel z 94r. Przeszukalem chyba caly internet i nigdzie ich nie znalazlem. Prosze o pomoc ;)

milo - 19-08-2015, 15:22

Podkładki możesz tu zapytać powinny pasować http://e-pajero.pl/pozost...k-25-28-td.html
fimezis - 20-08-2015, 11:10

Szukalem w katalogach i znalazlem ze dla galanta są wlasnie takie numery katalogowe tych podkładek jak na tej stronie która podałeś. Tylko, ze internet mowi, ze są one do pajero z silnikami 2.5. Więc czy będą pasować ? Wymienial ktos kiedys te podkladki ?
milo - 20-08-2015, 15:00

Wtryskiwacze począwszy od lat 80- do ostatniego diesla sa takie same czy galant czy lancer podobnie jest w pajero
fimezis napisał/a:
znalazlem ze dla galanta są wlasnie takie numery katalogowe tych podkładek jak na tej stronie która podałeś.

Więc musza pasować w czym problem
fimezis napisał/a:
Tylko, ze internet mowi, ze są one do pajero z silnikami 2.5. Więc czy będą pasować ?

Bo to strona pajero do galanta nie wiem czy coś jest a wtryskiwacze takie same tylko cisnienie otwarcia inne ale mało wazne to
fimezis napisał/a:
Wymienial ktos kiedys te podkladki ?

Wymieniałem w poprzednim galancie pod wtryskami jest ciężko wyciagnać podkładki są sprasowane i trzeba uważąc zeby nic do środka nie wpadło
Pod przelewy bez żadnych utrudnień

fimezis - 26-08-2015, 16:54

Kupiłem te podkladki. Wieksza pod gniazdo wtryskiwacza i mniejsza pod końcowke. Zauważyłem też, że tej mniejszej w ogole nie miałem załozonej wczesniej. I pewnie dlatego wypaliło mi nieduży rowek w gnieżdzie tu gdzie ma przylegac wtrysk. Na szczęscie tylko samą krawędz więc powinno być szczelnie. Może podpowiesz mi jak najlepiej wyczyscic gniazdo z nagaru w głowicy tam gdzie znajduje sie końcówka wtrysku ?
Hubeeert - 26-08-2015, 17:32

fimezis napisał/a:
Może podpowiesz mi jak najlepiej wyczyscic gniazdo z nagaru w głowicy tam gdzie znajduje sie końcówka wtrysku ?
Są do tego specjalne frezy. Wypożycz, albo niech Ci to zrobią w warsztacie zajmującym się dieslami bo frezy są drogie.
milo - 26-08-2015, 21:53

fimezis napisał/a:
jak najlepiej wyczyscic gniazdo z nagaru w głowicy tam gdzie znajduje sie końcówka wtrysku ?

Są preparaty od nagaru w spreyu ,lub delikatnie skrobakiem
fimezis napisał/a:
Na szczęscie tylko samą krawędz więc powinno być szczelnie.

Po to są podkładki miedziane, można wygrzać i będą miększe i elastyczniejsze

Hubeeert - 27-08-2015, 09:19

milo napisał/a:
Są preparaty od nagaru w spreyu ,lub delikatnie skrobakiem

Preparaty w aerozolu sa fajne, ale jak gniazdo jest zasyfione nagarami z nastu lat to frez.
milo napisał/a:
Po to są podkładki miedziane, można wygrzać i będą miększe i elastyczniejsze
To nie skup złomu, podkładek się nie wygrzewa w ognisku przed montażem tylko dociska odpowiednim momentem i tak to działa.
robertdg - 27-08-2015, 09:39

milo napisał/a:
Po to są podkładki miedziane, można wygrzać i będą miększe i elastyczniejsze
Tą metodę stosuje się na starych podkłądkach miedzianych, tylko, że w przepisie brakuje jeszcze procesu schładzania, przy nowych podkładkach takich rzeczy się nie praktykuje.
fimezis - 27-08-2015, 12:23

Kupiłem preparat do czyszczenia. Wyczyscilem juz troche, dodaje zdjecie jak wyglada te wypalone gniazdo. Nie bede tego frezowal bo nie mam czym. Jak myslicie obejdzie sie bez frezowania? Nie mam tez klucza dynamometrycznego. Wiec z jaka sila mam wkrecac ten wtrysk ? Po prostu krecic do oporu czy jeszcze troche mocniej ? ;)
Pozdrawiam.

Hubeeert - 27-08-2015, 15:06

fimezis napisał/a:
Kupiłem preparat do czyszczenia. Wyczyscilem juz troche, dodaje zdjecie jak wyglada te wypalone gniazdo. Nie bede tego frezowal bo nie mam czym. Jak myslicie obejdzie sie bez frezowania? Nie mam tez klucza dynamometrycznego. Wiec z jaka sila mam wkrecac ten wtrysk ? Po prostu krecic do oporu czy jeszcze troche mocniej ? ;)
Pozdrawiam.
Obrazek

Nie chcę być niemiły ale bez odpowiednich narzędzi, na oko to chłop w szpitalu zszedł.

milo - 27-08-2015, 15:23

Cytat:
Wiec z jaka sila mam wkrecac ten wtrysk ? Po prostu krecic do oporu czy jeszcze troche mocniej ?

Jeśli sam robisz przy aucie to zainwestuj w klucz dynamometryczny na pewno się przyda koszt nie wielki
W sumie w poprzednim galancie 1.8 td co miałem przy wymianie wtryskiwaczy dokręcałem do lekkiego oporu ale nie do przesady i nic nie syczało
Musisz oczyścić dolne gniazdo widać że było nieszczelne i bokiem puszczało ,gniazdo wydaje się być równe

fimezis - 27-08-2015, 16:40

Wyczyscilem wszystko dokladnie. Dalem nowe podkladki oraz inny wtrysk ktory na pewno jest sprawny. Wszystko odpowietrzylem. A jak nie chodzil na tym garze to i nie chodzi dalej. Czasem tylko jakby zalapywal na chwile i znowu przestawal chodzic. Kopci na szaro niebiesko. Jak poluzuje przewod paliwowy na tym wtrysku to przestaje. Do tego ten stukot. Ktory ustal raz jak mi sie zaczynalo konczyc paliwo przez te sprawdzanie. Wiec dziwna sprawa. Moze to pompa paliwowa ? Rozrzad teraz sprawdzalem ale tylko na kole od pompy i wałka i jest ok. Juz mi rece opadaja. Nie znam sie dobrze na silnikach bo nie jestem mechanikiem. Co robic z tym ?
Tu jest filmik ktory nagralem jakis czas temu.
film

milo - 27-08-2015, 21:10

fimezis napisał/a:
Dalem nowe podkladki oraz inny wtrysk ktory na pewno jest sprawny.

Wtryskiwacze ustawione pod względem otwarcia wtryskiwacza :?: powinno być 117-127 bara ,przy wymianie wtryskiwaczy zawsze trzeba ustawiać ciśnienie otwarcia na stole i tylko pompiarz
fimezis napisał/a:
Do tego ten stukot

Jeśli nie chodzi na jeden gar to jest tylko ciągany przez pozostałe
fimezis napisał/a:
Rozrzad teraz sprawdzalem ale tylko na kole od pompy i wałka i jest ok

Pompe ustawia sie za pomocą czujnika zegarowego
Cylinder 1 w górnym martwym punkcie sprężania wmontować czujnik zegarowy w pompę .Obrócic wał korbowy do około 30 st przed górnym martwym punktem i cofnąc czujnik zegarowy ,obrócic wał korbowy na 9 st za górnym martwym punktem czujnik zegarowy powinien wskazywać 0,97-1,03 mm

fimezis - 27-08-2015, 22:43

Nie posiadam czujnika zegarowego. Podjade nim na 3 garach do speca od diesli, bo sam nic nie zdziałam. Mam tu film jak silnik pracuje....
Film



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group