To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Brak zapłonu na czwartym cylindrze.

Borysław - 18-09-2015, 21:10
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Brak zapłonu na czwartym cylindrze.
Od dwóch tygodni walczę ze swoim samochodem.
Czwarty cylinder jest martwy, napięcie dochodzi do cewki, iskra jest.
Paliwo dochodzi ale świeca jest zalana.Nie wiem olejem, czy benzyną.
Próba olejowa zrobiona więc pierścienie i ewentualną dziurę w tłoku wykluczam.
Wtryskiwacze są ok, CE się nie zapala.Nie ma reakcji po odłączeniu wtyczki od cewki.
Ciśnienie paliwa na pompie WC jest książkowe.Próbowałem wymigać kod błędu ale sterownik ma mnie w nosie i nie chce się załączyć w tryb diagnostyczny.
Ręce mi już opadają, bo pomysłów brak.
Możliwe jest, że sterownik padł i zalewa tylko jeden cylinder ?

[ Dodano: 19-09-2015, 13:56 ]
Może ktoś wie czy wystarczy kupić sam sterownik, czy trzeba mieć cały komplet(sterownik, centralka immo i transponder)?

Hugo - 19-09-2015, 17:35

Iskra jest taka sama jak na pozostałych cylindrach? Zamień cewki miejscami, tak wykluczysz awarię cewki.
Borysław - 19-09-2015, 18:10

Iskra jest ok.Cewki zamieniałem miejscami oraz podłączałem inne.

[ Dodano: 20-09-2015, 18:55 ]
Zrobiłem :D Okazała się pierdoła i jest mi wstyd, że wcześniej na to nie wpadłem :(
Winne okazały się za duże przerwy na świecach :roll: Iskra była ok więc z góry założyłem poprawne działanie świec :oops:

MichciuGT - 20-09-2015, 19:27

wszystkie świece miały za dużą szczelinę, czy tylko ta jedna?
Borysław - 20-09-2015, 21:13

Wszystkie ale ta jedna największą.

[ Dodano: 22-09-2015, 22:04 ]
Wymieniłem świece i powyżej 3000 obr zaczęła dymić.
Wcina olej czego wczesniej nie było.
Można wymienić uszczelniacze zaworów bez ściągania głowicy?

[ Dodano: 24-09-2015, 19:23 ]
Już wiem wszystko.Strzelił pierścień lub pierścienie.Dzisiaj się posypały do końca.
Szkoda, bo bardzo lubię ten samochód.Teraz mam dylemat czy sprzedać auto a może wymienić silnik :roll:

plecho1 - 24-09-2015, 19:56

A to już zależy co Ci się bardziej opłaca, ja tam osobiście dał bym sobie spokój z takim silnikiem no chyba że pokusił byś się o np. wrzucenie 2,5 V6 :)
Borysław - 24-09-2015, 20:26

Może wrzucę 1,6 i podtruję LPG :)
plecho1 - 24-09-2015, 20:51

Jak kto lubi, według mnie jest to najrozsądniejszy silnik w tym aucie ale rozsądek nie zawsze bierze górę w podejmowaniu takiej decyzji :)
apg2312 - 24-09-2015, 21:24

Borysław napisał/a:
Może wrzucę 1,6 i podtruję LPG :)

Ale wtedy o ile się orientuję także wymiana skrzyni.
plecho1 napisał/a:
według mnie jest to najrozsądniejszy silnik w tym aucie

To ja jednak wolę 1.8 SOHC. W sumie to samo, co 1.6, ale jednak kilka KM więcej, i tak samo można podtlenek LPG założyć ;)

Borysław - 24-09-2015, 23:24

1.8 byłby faktycznie dobrym rozwiązaniem ale mam już drugi silnik.Muszę jechać go zobaczyć i odpalić przed zakupem.
plecho1 - 25-09-2015, 20:34

Wcale nie żartowałem z tym 2,5, prawdopodobnie nawet skrzyni nie trzeba by było wymieniać http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=46228
apg2312 - 25-09-2015, 20:59

To ja już bym wolał ten :
http://allegro.pl/volvo-s...5680842815.html
Silnik z Volvo V40/S40 bez problemu powinien dać się przełożyć. 200 KM ;)
Hmmm...a nad tym to ja się zastanowię - silnik jest w Chorzowie :
http://allegro.pl/silnik-...5119630818.html

Borysław - 25-09-2015, 23:43

Jeszcze zainwestuj w panewki i uszczelkę pod głowicą, bo to bolączka tych silników.
Lepszy jest B20FT lub B20GT ale nie ma szans aby ten drugi się zmieścił.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group