Outlander II GEN Techniczne - Wymiana świec żarowych w 2,0 did
hucker - 04-10-2015, 10:10 Temat postu: Wymiana świec żarowych w 2,0 did Witam
Przybieram się do wymiany świec żarowych .Czy posiada ktoś instrukcje krok po kroku jak to zrobić?
lexus - 04-10-2015, 11:53
a masz jakieś problemy z autem bo ja mam trochę starszy i do świec nawet nie zaglądałem
hucker - 04-10-2015, 14:25
Po podłączeniu do komputera okazało się że pierwsza i druga świeca do wymiany
Czy ktoś wymieniał sam świece w swoim outku i podpowie mi na co zwrucić szczególną uwagę
rezon - 04-10-2015, 19:16
Jak nie masz problemów z odpalaniem to nie wiem czy warto ruszać. U mnie wadliwa jedna powodowała konieczność kilku obrotów więcej przy zapalaniu. Dwie powinny być obecnie wyraźnie widoczne przy rozruchu.
hucker - 04-10-2015, 20:16
Wydaje mi się że pora je wymienić, bo jak rano odpalam to przez chwile "zatelepie" silnikiem i puszcza niewielką chmurkę biało-niebieskiego dymu
Szef24 - 04-10-2015, 21:14
Warto skontrolować również wiązkę świec, podobno czasem się przeciera i powoduje kłopoty z podgrzewaniem
and - 05-10-2015, 19:41
rezon napisał/a: | Jak nie masz problemów z odpalaniem to nie wiem czy warto ruszać. |
Warto,warto.Jesienią 2014 według wskazań uszkodzenia wymieniłem jedną ze świec.Z reguły samochód jest garażowaye.A jak zimą wyjechałem w góry na urlop to stało na dworze.I mimo,że temperatura spadała do max. - 10 to codziennie rano zaczynała sie karuzela z kręceniem i odpalaniem.Po powrocie okazało się ,że dwie inne świece nie do końca są sprawne,co ujawniło się dopiero przy zostawianiu auta na noc.
rezon - 05-10-2015, 20:37
Ja wyczułem padniętą jedną świeczkę w maju. Zamiast praktycznie palenia na dotyk potrzebował dodatkowych 2-3, ale bez problemów odpalał. Padnięte 2 byłyby jeszcze wyraźniejsze. U mnie prawie zawsze stał na zewnątrz. Teraz są lepsze warunki do sprawdzania - okolice 0 nad ranem i jak są padnięte 2 to na pewno nie zapali na dotyk. "zatelepanie" czy dymek to niekoniecznie od razu świece. Wymiana świec żarowych wiąże się zawsze z ryzykiem ukręcenia gwintu świecy, więc jak nie ma potrzeby to lepiej nie ruszać.
visitor - 07-10-2015, 22:49
Jak wymieniać świece to wszystkie cztery na raz. Te dobre wkrotce i tak padną.
Odkręcamy na cieplym silniku lecz trzeba je podlewać dobrym penetratorem przez kilka dni wstecz.
krecisie - 08-10-2015, 08:52
W moim Outku 2 były padnięte i jakieś 2 tyg. temu wymieniony został cały komplet przez mechanika"..
Jednakże auto musiało wrócić do niego bo po powrocie do domu na posadzce w garażu pokazał się ...olej i smród spalenizny .
Okazało się, że po wymianie świec źle złożył pokrywę i powstała nieszczelność. Prawdopodobnie żle ułozone uszczelnienie pod deklem
Na takie sprawy też należy zwrócić uwagę.
leszek044 - 11-10-2015, 14:10
Witam,Panowie po czym poznać że trzeba wymienić świece żarowe? Wyskakuje jakiś błąd czy coś w tym stylu? Bo mój outek zaczął kiepsko palić na zimnym nie mówiąc że na ciepłym to ogólnie zle odpala.Czasmi ma tak ze zapali od tzw.strzała a czasami trzeba kręcic parę razy.Zero błędów po diagnostycze autocomem.Już mnie szl...trafia z tym samochodem
hucker - 11-10-2015, 20:30
krecisie napisał/a: | W moim Outku 2 były padnięte i jakieś 2 tyg. temu wymieniony został cały komplet przez mechanika"..
Jednakże auto musiało wrócić do niego bo po powrocie do domu na posadzce w garażu pokazał się ...olej i smród spalenizny .
Okazało się, że po wymianie świec źle złożył pokrywę i powstała nieszczelność. Prawdopodobnie żle ułozone uszczelnienie pod deklem
Na takie sprawy też należy zwrócić uwagę. |
Na jakie wymieniłeś?
[ Dodano: 11-10-2015, 20:38 ]
leszek044 napisał/a: | Witam,Panowie po czym poznać że trzeba wymienić świece żarowe? Wyskakuje jakiś błąd czy coś w tym stylu? Bo mój outek zaczął kiepsko palić na zimnym nie mówiąc że na ciepłym to ogólnie zle odpala.Czasmi ma tak ze zapali od tzw.strzała a czasami trzeba kręcic parę razy.Zero błędów po diagnostycze autocomem.Już mnie szl...trafia z tym samochodem |
Najlepiej sprawdzać przy minusowych temperaturach . Jak świece nie grzeją lub część z nich ,to trzeba dłużej kręcić a jak silnik załapie to przez chwile nim zatelepie . Podczas dużych mrozów wcale nie zapali.
Najlepiej jest podpiąć pod komputer ,wówczas się dowiesz które są do wymiany.
leszek044 - 12-10-2015, 07:46
hmmm...dziwne bo żadnego błędu nie ma a trzeba chwilke pokrecic żeby zapalił,a jak już złapie to silnikiem nie telepie i nie ma żadnej białej chmurki czy coś w tym stylu.
rezon - 12-10-2015, 08:00
leszek044 napisał/a: | dziwne bo żadnego błędu nie ma a trzeba chwilke pokrecic żeby zapalił, | w takiej sytuacji szukałbym jednak czegoś innego - wtryski? paliwo?
leszek044 - 12-10-2015, 10:51
Kolego rezon widze ze jestes z Rz....nie masz jakiegos dobrego machera zeby zrobil dobrą diagnoze bo do salonu napewno sie nie wybiore..
Rezon..własnie przeczytałem twoją historię z serwisem(chyba dobrze że nie stać mnie na nowe samochody z salonu)
aaa i gratulacje że dopiołeś swego(nie dałeś się zrobic w bambuko)
pozdrawiam
|
|
|