Wymiana świec żarowych w 2,0 did |
Autor |
Wiadomość |
hucker
Forumowicz
Auto: Outlander 2,0 did 140km 2010r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Paź 2015 Posty: 117 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 04-10-2015, 10:10 Wymiana świec żarowych w 2,0 did
|
|
|
Witam
Przybieram się do wymiany świec żarowych .Czy posiada ktoś instrukcje krok po kroku jak to zrobić? |
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 04-10-2015, 11:53
|
|
|
a masz jakieś problemy z autem bo ja mam trochę starszy i do świec nawet nie zaglądałem |
_________________
 |
|
|
|
 |
hucker
Forumowicz
Auto: Outlander 2,0 did 140km 2010r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Paź 2015 Posty: 117 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 04-10-2015, 14:25
|
|
|
Po podłączeniu do komputera okazało się że pierwsza i druga świeca do wymiany
Czy ktoś wymieniał sam świece w swoim outku i podpowie mi na co zwrucić szczególną uwagę |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 04-10-2015, 19:16
|
|
|
Jak nie masz problemów z odpalaniem to nie wiem czy warto ruszać. U mnie wadliwa jedna powodowała konieczność kilku obrotów więcej przy zapalaniu. Dwie powinny być obecnie wyraźnie widoczne przy rozruchu. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
hucker
Forumowicz
Auto: Outlander 2,0 did 140km 2010r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Paź 2015 Posty: 117 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 04-10-2015, 20:16
|
|
|
Wydaje mi się że pora je wymienić, bo jak rano odpalam to przez chwile "zatelepie" silnikiem i puszcza niewielką chmurkę biało-niebieskiego dymu |
|
|
|
 |
Szef24
Forumowicz
Auto: Outlandel DID 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2015 Posty: 61 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 04-10-2015, 21:14
|
|
|
Warto skontrolować również wiązkę świec, podobno czasem się przeciera i powoduje kłopoty z podgrzewaniem |
|
|
|
 |
and
Forumowicz
Auto: Mitsubishi outlander 2.0 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2010 Posty: 95 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 05-10-2015, 19:41
|
|
|
rezon napisał/a: | Jak nie masz problemów z odpalaniem to nie wiem czy warto ruszać. |
Warto,warto.Jesienią 2014 według wskazań uszkodzenia wymieniłem jedną ze świec.Z reguły samochód jest garażowaye.A jak zimą wyjechałem w góry na urlop to stało na dworze.I mimo,że temperatura spadała do max. - 10 to codziennie rano zaczynała sie karuzela z kręceniem i odpalaniem.Po powrocie okazało się ,że dwie inne świece nie do końca są sprawne,co ujawniło się dopiero przy zostawianiu auta na noc. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 05-10-2015, 20:37
|
|
|
Ja wyczułem padniętą jedną świeczkę w maju. Zamiast praktycznie palenia na dotyk potrzebował dodatkowych 2-3, ale bez problemów odpalał. Padnięte 2 byłyby jeszcze wyraźniejsze. U mnie prawie zawsze stał na zewnątrz. Teraz są lepsze warunki do sprawdzania - okolice 0 nad ranem i jak są padnięte 2 to na pewno nie zapali na dotyk. "zatelepanie" czy dymek to niekoniecznie od razu świece. Wymiana świec żarowych wiąże się zawsze z ryzykiem ukręcenia gwintu świecy, więc jak nie ma potrzeby to lepiej nie ruszać. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
visitor
Forumowicz
Auto: Mercedes
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Cze 2015 Posty: 65 Skąd: Ząbkowice śląskie
|
Wysłany: 07-10-2015, 22:49
|
|
|
Jak wymieniać świece to wszystkie cztery na raz. Te dobre wkrotce i tak padną.
Odkręcamy na cieplym silniku lecz trzeba je podlewać dobrym penetratorem przez kilka dni wstecz. |
_________________ Na życzenie sprawdze powloke lakierniczą kazdego auta. Dolnosląskie i Opolskie. Czujnik kupilem dla siebie bo szukam Outka. Nie jestem handlarzem |
|
|
|
 |
krecisie
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Maj 2015 Posty: 105 Skąd: Checiny
|
Wysłany: 08-10-2015, 08:52
|
|
|
W moim Outku 2 były padnięte i jakieś 2 tyg. temu wymieniony został cały komplet przez mechanika"..
Jednakże auto musiało wrócić do niego bo po powrocie do domu na posadzce w garażu pokazał się ...olej i smród spalenizny .
Okazało się, że po wymianie świec źle złożył pokrywę i powstała nieszczelność. Prawdopodobnie żle ułozone uszczelnienie pod deklem
Na takie sprawy też należy zwrócić uwagę. |
_________________ Polonez Caro 94' - Opel Astra GT 1.6 94'- Opel Tigra 1.4 98' - Mazda 323F 1.5 - Rover 416 - Skoda Roomster 1.9- Mercedes W210 3.0- VW Passat 1.9 AT 02'- VW Passat B5FL MT 04' - Outlander II - Audi A5 TDI 14'
 |
|
|
|
 |
leszek044
Forumowicz

Auto: M.Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2015 Posty: 44 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 11-10-2015, 14:10
|
|
|
Witam,Panowie po czym poznać że trzeba wymienić świece żarowe? Wyskakuje jakiś błąd czy coś w tym stylu? Bo mój outek zaczął kiepsko palić na zimnym nie mówiąc że na ciepłym to ogólnie zle odpala.Czasmi ma tak ze zapali od tzw.strzała a czasami trzeba kręcic parę razy.Zero błędów po diagnostycze autocomem.Już mnie szl...trafia z tym samochodem |
|
|
|
 |
hucker
Forumowicz
Auto: Outlander 2,0 did 140km 2010r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Paź 2015 Posty: 117 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 11-10-2015, 20:30
|
|
|
krecisie napisał/a: | W moim Outku 2 były padnięte i jakieś 2 tyg. temu wymieniony został cały komplet przez mechanika"..
Jednakże auto musiało wrócić do niego bo po powrocie do domu na posadzce w garażu pokazał się ...olej i smród spalenizny .
Okazało się, że po wymianie świec źle złożył pokrywę i powstała nieszczelność. Prawdopodobnie żle ułozone uszczelnienie pod deklem
Na takie sprawy też należy zwrócić uwagę. |
Na jakie wymieniłeś?
[ Dodano: 11-10-2015, 20:38 ]
leszek044 napisał/a: | Witam,Panowie po czym poznać że trzeba wymienić świece żarowe? Wyskakuje jakiś błąd czy coś w tym stylu? Bo mój outek zaczął kiepsko palić na zimnym nie mówiąc że na ciepłym to ogólnie zle odpala.Czasmi ma tak ze zapali od tzw.strzała a czasami trzeba kręcic parę razy.Zero błędów po diagnostycze autocomem.Już mnie szl...trafia z tym samochodem |
Najlepiej sprawdzać przy minusowych temperaturach . Jak świece nie grzeją lub część z nich ,to trzeba dłużej kręcić a jak silnik załapie to przez chwile nim zatelepie . Podczas dużych mrozów wcale nie zapali.
Najlepiej jest podpiąć pod komputer ,wówczas się dowiesz które są do wymiany. |
|
|
|
 |
leszek044
Forumowicz

Auto: M.Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2015 Posty: 44 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 12-10-2015, 07:46
|
|
|
hmmm...dziwne bo żadnego błędu nie ma a trzeba chwilke pokrecic żeby zapalił,a jak już złapie to silnikiem nie telepie i nie ma żadnej białej chmurki czy coś w tym stylu. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 12-10-2015, 08:00
|
|
|
leszek044 napisał/a: | dziwne bo żadnego błędu nie ma a trzeba chwilke pokrecic żeby zapalił, | w takiej sytuacji szukałbym jednak czegoś innego - wtryski? paliwo? |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
leszek044
Forumowicz

Auto: M.Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2015 Posty: 44 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 12-10-2015, 10:51
|
|
|
Kolego rezon widze ze jestes z Rz....nie masz jakiegos dobrego machera zeby zrobil dobrą diagnoze bo do salonu napewno sie nie wybiore..
Rezon..własnie przeczytałem twoją historię z serwisem(chyba dobrze że nie stać mnie na nowe samochody z salonu)
aaa i gratulacje że dopiołeś swego(nie dałeś się zrobic w bambuko)
pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez leszek044 12-10-2015, 20:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
|