To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Wybija 5 bieg

pmagfikk - 05-10-2015, 17:20
Temat postu: Wybija 5 bieg
Witam. Mam problem z piątką która podczas jazdy samoczynnie wybija na luz . Mechanik krzyknął 1500zł za naprawe. Co o tym sądzicie?

Carisma 1.6 97r

dmaciekd - 21-10-2015, 21:59

Ja bym zaczął od wymiany tulejek wybieraka, które można kupić za kilkadziesiąt złotych na allegro. To częsta przypadłoś tych skrzyń - nie wchodzi 1, 5 albo wsteczny, mechanik wali kwotę z kosmosu za naprawę skrzyni, a sprawę rozwiązują nowe tulejki.
Ziemba. - 21-10-2015, 23:05

Większość MitsuManiaków poleca tulejki z brązu, ponieważ dużo dłużej wytrzymują.
Osobiście tulejek u siebie jeszcze nie ruszałem, ale jak już to postawię na brąz.

plecho1 - 22-10-2015, 07:03

Tutaj raczej nie jest wina tulejek jeśli biegi wchodzą. Z 5 biegiem jest najłatwiej bo być może nie trzeba wcale skrzyni rozbierać a być może i wyciągać bo tryby od 5 biegu znajdują się pod metalowym deklem znajdującym się za lewym kołem. Wystarczy opuścić skrzynię na poduszkach aby można było zdemontować ten dekiel.
remi - 22-10-2015, 11:12

plecho1, i dobrze gada. Miałem to samo. Przy większych prędkościach w momencie puszczenia gazu 5 wypadała, musiałem ją przytrzymywać i wtedy nie wypadała. Naprawa to odkręcejie obudowy filtra powietrza, spuszczenie oleju ze skrzyni, opuszczenie skrzyni na łapie tyle ile się da, odkręcenie metalowej pokrywy w skrzyni (u mnie była zielona), następnie chyba kluczem 24 dokręcenie pierwszej śruby w skrzyni. Jak ja się do niej dostałem, to mogłem ją palcami kręcić. Siłę dokręcenia znajdziesz w manualu..jest na 100 procent. Następnie poskładanie wszystkiegi i ponowne zalanie oleju. Skrzynię musisz opuścić, bo inaczej nie zejdzie ten dekiel. Co do.siły dokręcena, to poszukaj w manualu, bo ja za pierwszym razem dokręciłem na oko...po 2 miesiącach ponowne rozbieranko. Po dokręceniu tak jak napisali działa kilka lat.
plecho1 - 22-10-2015, 12:28

Są tam dwa tryby, jeden przykręcony śrubą a drugi nakrętką, jeśli dobrze pamiętam, śruba powinna być wkręcona na klej do gwintów a drugi tryb przykręcony nakrętka powinien być włożony na ośkę też na klej do gwintów. Jak rozbierałem swoją skrzynię to tak było i też tak złożyłem. Był to klej niebieski czyli ten słabszy. Oczywiście przed złożeniem powierzchnie klejone należy odtłuścić.
Bizi78 - 22-10-2015, 12:36

Tutaj z manuala momenty dokręcenia owej śruby i nakrętki.


plecho1 - 22-10-2015, 12:41

Więc jednak się troszkę pomyliłem z tym klejem ale na załączonym prze Bizi78 schemacie wszystko dokładnie widać.
remi - 23-10-2015, 00:33

Tak faktyvzne chodzi o nakrętkę a nie jak pisałem śrubę....wybaczcie po nocce byłem.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group