To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - Gasnący colt

Anonymous - 26-02-2007, 10:52
Temat postu: Gasnący colt
Witam i pozdrawiam.
Znalazłem posta ogi87 w którym jest opisana usterka taka sama jak w moim. Ja się nadal z nią borykam. Ogi odezwij się, czy usunąłeś tą usterkę, jeżeli tak to proszę opisz.

Poza tym o ile się orientuję to mój samochodzik nie ma komputera, ale ma instalację podciśnieniową, jeżeli się mylę to proszę wyprowadźcie mnie z błędu :idea: . Przy zapalaniu muszę nacisnąc pedał gazu żeby uruchomić ssanie, wtedy krzywka przepustnicy ssania spada i blokuje przepustnicę paliwa która jest bardziej otwarta. Mam rację:?: :?: :?:
Jak sprawdzić czujnik temperatury sterujący gażnikiem, bo jak rozumiem z waszych postów są dwa obok siebie, jeden wskazuje temp. płynu chłodzącego a drugi steruje gaźnikiem :?:
Dziękuję za posty z cennymi poradami i informacjami w tym temacie :!: .

kamilek - 26-02-2007, 12:42

Nie znam się aż tak bardzo na Coltach, ale jak nie masz elektronicznie sterowanego gaźnika, to nie będziesz miał tego czujnika temperatury.
Jeśli zaś koło termostatu znajdziesz 2 czujniki (jeden z 1 bolcem, drugi z 2), to znaczy, że masz jednak komputer. Czyli masz gaźnik sterowany elektronicznie.
Jeżeli przy odpalaniu musisz naciskać pedał gazu, żeby odpalił, to winny jest właśnie ten 2-pinowy czujnik temperatury. Jak go sprawdzić? Musisz "podpiąć" miernik (jedna igła do jednego pinu, druga do drugiego) i odczytać oporność. Najlepiej w różnych temperaturach (silnik zimny, rozgrzany itd.). Opór musi się zmieniać w zależności od temperatury.
Aha, jeszcze coś:
gabi napisał/a:
są dwa obok siebie, jeden wskazuje temp. płynu chłodzącego a drugi steruje gaźnikiem

Są dwa obok siebie. Jeden informuje ECU (czyli komputer sterujący) o temperaturze silnika i decyduje o ssaniu, a drugi (1-pinowy) odpowiada za wskazania temperatury na desce rozdzielczej.

Anonymous - 26-02-2007, 13:12

kamilek,
Serdeczne dzięki. Są dwa obok siebie, z jednego wychodzą dwa przewody z drugiego jeden. Z tego co piszesz wynika w takim razie że ta skrzynka po prawej stronie patrząc w kierunku jazdy to będzie komputer :?: .Skrzynka plastikowa między nadkolem a akumulatorem, prostokątna. :?:
Jeszcze raz Dzięki, :!:

Hugo - 26-02-2007, 13:32

gabi napisał/a:
Poza tym o ile się orientuję to mój samochodzik nie ma komputera, ale ma instalację podciśnieniową,
Jaki rocznik auta?
kamilek napisał/a:
Nie znam się aż tak bardzo na Coltach, ale jak nie masz elektronicznie sterowanego gaźnika, to nie będziesz miał tego czujnika temperatury.
Będzie miał ten czujnik. Ja miałem.
gabi napisał/a:
Z tego co piszesz wynika w takim razie że ta skrzynka po prawej stronie patrząc w kierunku jazdy to będzie komputer .Skrzynka plastikowa między nadkolem a akumulatorem, prostokątna.
To sa bezpieczniki. Komputer jeśli masz jest w środku auta, przy prawym kolanie pasażera z przodu, w narożniku pod deską rozdzielczą.
kamilek napisał/a:
Jeśli zaś koło termostatu znajdziesz 2 czujniki (jeden z 1 bolcem, drugi z 2), to znaczy, że masz jednak komputer. Czyli masz gaźnik sterowany elektronicznie.
To ja już sam nie wiem czy z moim Coltem (patrz podpis) było coś nagrzebane czy co? Bo u mnie były oba czujniki (1 i 2 pinowy, ale nie miałem komputera i w dodatku gaźnik sterowany podciśnieniowo :D
gabi takie muszą być oporności czujnika temperatury silnika odpowiedzialnego za ssanie: na ciepłym ok. 300 Ohm, a na zimnym kilka Ohm.

Anonymous - 26-02-2007, 13:56

Hugo,
Jaki rocznik auta?
Rocznik 90 grudzień.

Jezeli jest komputer to powinien miec jakieś gniazo do podłączenia na zewnątrz. Kilka- krotnie odłączałem akumulator i nie stwierdziłem żadnych zmian w pracy silnika, poza tą usterką o której pisałem a występowała ona przed odłączeniem też.
Sprawdzę jerzeli wymontuję schowek :?:

Hugo - 26-02-2007, 14:02

gabi napisał/a:
Rocznik 90 grudzień.
Jeśli tak to masz komputer, sondę lambda (zerknij pod maskę, na kolektor wydechowy (za chłodnicą) po prawej stronie ona jest. No i wychodzi, że gaźnik masz sterowany elektronicznie. Wg tego co wyczytałem kiedyś w necie zmiana z gaźnika podciśnieniowego na elektroniczny była w maju 1990 r.
Anonymous - 26-02-2007, 14:20

Sonda jest na kolektorze wydechowym, wymieniałem, uszkodzona była.
szpala85 - 26-02-2007, 17:09

gabi, masz komputer :wink:
ja mam takie samo auto nawet kolor ten sam :P i tez musze rano (jak jest zimno) odpalac z lekko wcisnietym gazem (pewnie jak sie rozgrzeje odrobinke to juz obroty sie stabilizuja i sa w normie ,mam racje :wink: )
Ja juz sie do tego przyzwyczailem i mi to nie przeszkadza az tak bardzo , a co do ustawiania ..... to ja juz sam nie wiem ,kiedys ustawilem bylo dobrze ,pozniej znowu musialem odpalac z wcisnietym gazem , a teraz juz mam to gleboko w dup.. dlatego ze kupuje nowe auto :wink:

ryba_84 - 26-02-2007, 17:17

a ja mam colta rocznik 89 silnik 1,3 na gazniku i tez mam 2 czujniki w sumei chyba nawet 3 bo do wlaczenia wentylatora jest oddzielny.2 sa obok siebie z 1 pinem jest od wskaznika temperatury cieczy chlodzacej a 2 czujnik z 2 pinami nie mam pojecia od czego jest...ale bylbym wdzieczny jakby ktos mi to wyjasnil. dzieki
kamilek - 26-02-2007, 19:30

ryba_84 napisał/a:
a 2 czujnik z 2 pinami nie mam pojecia od czego jest...ale bylbym wdzieczny jakby ktos mi to wyjasnil. dzieki

Ten z 2 pinami jest również od temperatury cieczy chłodzącej, ale sygnał z niego idzie do ECU (dzięki temu czujnikowi masz ssanie bądź nie). Ten z 1 pinem też jest od temperatury płynu, ale sygnał z niego odpowiada za wskazania temperatury na desce rozdzielczej.

Anonymous - 26-02-2007, 20:59

No to prawie wszystko wiem. Ja jestem taki że denerwuję się jak mi coś nie działa. No taki już mam.
Jak zrobię miśka to napiszę czy działa.
Dzięki.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group