 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Hubeeert 21-03-2007, 02:11 |
Gasnący colt |
Autor |
Wiadomość |
gabi [Usunięty]
|
Wysłany: 26-02-2007, 10:52 Gasnący colt
|
|
|
Witam i pozdrawiam.
Znalazłem posta ogi87 w którym jest opisana usterka taka sama jak w moim. Ja się nadal z nią borykam. Ogi odezwij się, czy usunąłeś tą usterkę, jeżeli tak to proszę opisz.
Poza tym o ile się orientuję to mój samochodzik nie ma komputera, ale ma instalację podciśnieniową, jeżeli się mylę to proszę wyprowadźcie mnie z błędu . Przy zapalaniu muszę nacisnąc pedał gazu żeby uruchomić ssanie, wtedy krzywka przepustnicy ssania spada i blokuje przepustnicę paliwa która jest bardziej otwarta. Mam rację:?:
Jak sprawdzić czujnik temperatury sterujący gażnikiem, bo jak rozumiem z waszych postów są dwa obok siebie, jeden wskazuje temp. płynu chłodzącego a drugi steruje gaźnikiem
Dziękuję za posty z cennymi poradami i informacjami w tym temacie . |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 26-02-2007, 12:42
|
|
|
Nie znam się aż tak bardzo na Coltach, ale jak nie masz elektronicznie sterowanego gaźnika, to nie będziesz miał tego czujnika temperatury.
Jeśli zaś koło termostatu znajdziesz 2 czujniki (jeden z 1 bolcem, drugi z 2), to znaczy, że masz jednak komputer. Czyli masz gaźnik sterowany elektronicznie.
Jeżeli przy odpalaniu musisz naciskać pedał gazu, żeby odpalił, to winny jest właśnie ten 2-pinowy czujnik temperatury. Jak go sprawdzić? Musisz "podpiąć" miernik (jedna igła do jednego pinu, druga do drugiego) i odczytać oporność. Najlepiej w różnych temperaturach (silnik zimny, rozgrzany itd.). Opór musi się zmieniać w zależności od temperatury.
Aha, jeszcze coś:
gabi napisał/a: | są dwa obok siebie, jeden wskazuje temp. płynu chłodzącego a drugi steruje gaźnikiem |
Są dwa obok siebie. Jeden informuje ECU (czyli komputer sterujący) o temperaturze silnika i decyduje o ssaniu, a drugi (1-pinowy) odpowiada za wskazania temperatury na desce rozdzielczej. |
_________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
Galant E33 - koniec przygody
"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst |
|
|
|
 |
gabi [Usunięty]
|
Wysłany: 26-02-2007, 13:12
|
|
|
kamilek,
Serdeczne dzięki. Są dwa obok siebie, z jednego wychodzą dwa przewody z drugiego jeden. Z tego co piszesz wynika w takim razie że ta skrzynka po prawej stronie patrząc w kierunku jazdy to będzie komputer .Skrzynka plastikowa między nadkolem a akumulatorem, prostokątna.
Jeszcze raz Dzięki, |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21959 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 26-02-2007, 13:32
|
|
|
gabi napisał/a: | Poza tym o ile się orientuję to mój samochodzik nie ma komputera, ale ma instalację podciśnieniową, | Jaki rocznik auta? kamilek napisał/a: | Nie znam się aż tak bardzo na Coltach, ale jak nie masz elektronicznie sterowanego gaźnika, to nie będziesz miał tego czujnika temperatury. | Będzie miał ten czujnik. Ja miałem. gabi napisał/a: | Z tego co piszesz wynika w takim razie że ta skrzynka po prawej stronie patrząc w kierunku jazdy to będzie komputer .Skrzynka plastikowa między nadkolem a akumulatorem, prostokątna. | To sa bezpieczniki. Komputer jeśli masz jest w środku auta, przy prawym kolanie pasażera z przodu, w narożniku pod deską rozdzielczą. kamilek napisał/a: | Jeśli zaś koło termostatu znajdziesz 2 czujniki (jeden z 1 bolcem, drugi z 2), to znaczy, że masz jednak komputer. Czyli masz gaźnik sterowany elektronicznie. | To ja już sam nie wiem czy z moim Coltem (patrz podpis) było coś nagrzebane czy co? Bo u mnie były oba czujniki (1 i 2 pinowy, ale nie miałem komputera i w dodatku gaźnik sterowany podciśnieniowo
gabi takie muszą być oporności czujnika temperatury silnika odpowiedzialnego za ssanie: na ciepłym ok. 300 Ohm, a na zimnym kilka Ohm. |
|
|
|
 |
gabi [Usunięty]
|
Wysłany: 26-02-2007, 13:56
|
|
|
Hugo,
Jaki rocznik auta?
Rocznik 90 grudzień.
Jezeli jest komputer to powinien miec jakieś gniazo do podłączenia na zewnątrz. Kilka- krotnie odłączałem akumulator i nie stwierdziłem żadnych zmian w pracy silnika, poza tą usterką o której pisałem a występowała ona przed odłączeniem też.
Sprawdzę jerzeli wymontuję schowek |
Ostatnio zmieniony przez gabi 26-02-2007, 14:17, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21959 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 26-02-2007, 14:02
|
|
|
gabi napisał/a: | Rocznik 90 grudzień. | Jeśli tak to masz komputer, sondę lambda (zerknij pod maskę, na kolektor wydechowy (za chłodnicą) po prawej stronie ona jest. No i wychodzi, że gaźnik masz sterowany elektronicznie. Wg tego co wyczytałem kiedyś w necie zmiana z gaźnika podciśnieniowego na elektroniczny była w maju 1990 r. |
|
|
|
 |
gabi [Usunięty]
|
Wysłany: 26-02-2007, 14:20
|
|
|
Sonda jest na kolektorze wydechowym, wymieniałem, uszkodzona była. |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 26-02-2007, 17:09
|
|
|
gabi, masz komputer
ja mam takie samo auto nawet kolor ten sam i tez musze rano (jak jest zimno) odpalac z lekko wcisnietym gazem (pewnie jak sie rozgrzeje odrobinke to juz obroty sie stabilizuja i sa w normie ,mam racje )
Ja juz sie do tego przyzwyczailem i mi to nie przeszkadza az tak bardzo , a co do ustawiania ..... to ja juz sam nie wiem ,kiedys ustawilem bylo dobrze ,pozniej znowu musialem odpalac z wcisnietym gazem , a teraz juz mam to gleboko w dup.. dlatego ze kupuje nowe auto |
|
|
|
 |
ryba_84
Forumowicz ryba_84

Auto: colt 91' 1.8 Gti już 2.0Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 27 Sie 2006 Posty: 111 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 26-02-2007, 17:17
|
|
|
a ja mam colta rocznik 89 silnik 1,3 na gazniku i tez mam 2 czujniki w sumei chyba nawet 3 bo do wlaczenia wentylatora jest oddzielny.2 sa obok siebie z 1 pinem jest od wskaznika temperatury cieczy chlodzacej a 2 czujnik z 2 pinami nie mam pojecia od czego jest...ale bylbym wdzieczny jakby ktos mi to wyjasnil. dzieki |
_________________
 |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 26-02-2007, 19:30
|
|
|
ryba_84 napisał/a: | a 2 czujnik z 2 pinami nie mam pojecia od czego jest...ale bylbym wdzieczny jakby ktos mi to wyjasnil. dzieki |
Ten z 2 pinami jest również od temperatury cieczy chłodzącej, ale sygnał z niego idzie do ECU (dzięki temu czujnikowi masz ssanie bądź nie). Ten z 1 pinem też jest od temperatury płynu, ale sygnał z niego odpowiada za wskazania temperatury na desce rozdzielczej. |
_________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
Galant E33 - koniec przygody
"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst |
|
|
|
 |
gabi [Usunięty]
|
Wysłany: 26-02-2007, 20:59
|
|
|
No to prawie wszystko wiem. Ja jestem taki że denerwuję się jak mi coś nie działa. No taki już mam.
Jak zrobię miśka to napiszę czy działa.
Dzięki. |
|
|
|
 |
|
|