To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - [I 2.0T] Ubywajacy płyn chłodzacy

gregorek84 - 26-11-2015, 21:08
Temat postu: [I 2.0T] Ubywajacy płyn chłodzacy
Witam. Posiadam outlandera 1 z 2008 r 2.0 benzyna 4x4 lpg i mam problem ubywa mi płynu chłodzacego w chłodnicy. Nigdzie nie widać wycieku.
Jeszcze jedno pytanko ile ma być płynu chłodzącego w zbiorniczku wyruwnawczym , tam jest taka skala od L-F do jakiego poziomu najlepiej go uzupłlnic???? pod F???
Czy ktoś z może miał podobny problem???
Na instalacji gazowej dopiero 30 tys a cały przebiek 130 tys
[/list]

Bizi78 - 26-11-2015, 21:14

gregorek84 napisał/a:
ile ma być płynu chłodzącego w zbiorniczku wyruwnawczym , tam jest taka skala od L-F

F - full
L - low
Czyli pewnie powinno być pośrodku :wink: .

gregorek84 - 26-11-2015, 21:32

Czyli dolałem dobrze , teraz mnie martwi ubywajacy płyn uszczelka pod głowica chyba nie , poziom oleju sie nie podniusł po dolaniu płynu chłodzacego a sam płyn jest czysty , dolny wąz od chlodnicy też zimny..... przewody nie puchna....
nytsug - 26-11-2015, 22:10

Dolej do pełna do chłodnicy.
Dodatkowo zwróć uwagę czy na przewodach gazowych lub przy parowniku nie masz gdzieś nieszczelności, u mnie na przykład na wężu wchodzącym do parownika z płynem chłodniczym był luz i tutaj lał się płyn. Dokręciłem i spokój.

elektryk - 03-12-2015, 07:46

Płyn chłodniczy jeszcze "ogrzewa" przepustnicę i "chłodzi" przykładnię. na tych elementach jest możliwość wycieku. No i oczywiście nagrzewnica w kabinie, jak tam byłby wyciek to wyleci odpływem wody od klimy.
plecho1 - 03-12-2015, 08:02

Dla wykluczenia uszkodzonej uszczelki czy głowicy możesz zrobić test na zawartość CO2 w układzie chłodzenia, jest to tani test i każdy ogarnięty mechanik powinien to wykonać. Nawet sam możesz to zrobić http://allegro.pl/tester-...5815167950.html
Jak sugerowano już wcześniej, sprawdź połączenia węży chłodniczych podłączonych do reduktora. Możesz spróbować delikatnie dokręcić wszystkie opaski na nich, jest ich 8 więc to sporo potencjalnych miejsc wycieku. Jeśli wyciek był by przy nagrzewnicy w kabinie to z nawiewu było by czuć charakterystyczny słodkawy zapach.

Razorsl - 20-03-2016, 21:12

Hej, znalazles przyczyne ubywajacego plynu chlodzacego? Mi tez triche ubywa, na 2500 km musze dolac 200ml a wyciekow nigdzie nie ma
artdamart - 03-04-2016, 11:57

Sprawdźcie zbiornik wyrównawczy, może być pęknięty i się sączy..
U mnie tamtędy cieknie, jeszcze go nie wyjmowałem by sprawdzić dokładnie ale jak dolałem płynu to na spodnią osłonę silnika kapało trochę, dodam, że nic nie rozlałem. :)

koniu222 - 01-07-2019, 14:52
Temat postu: Znikający płyn chłodniczy [O1T]
Bardzo proszę o pomoc/radę.

Znika mi płyn chłodniczy ze zbiorniczka wyrównawczego. Potrafi to być 100 ml po przejechaniu 200 km. Mechanik stwierdził 0 wycieków, pompa wody również bez zarzutu. W zbiorniczku wyrównawczym nie ma oleju. Oleju nie przybywa, jest czysty. Masła pod korkiem nie ma.

1. Czy ktoś ma jeszcze jakieś pomysły ?

2. Czy da się stwierdzić stan uszczelki pod głowicą, bez rozbierania ? Słyszałem o jakimś teście opar spalin w płynie chłodniczym.

Bizi78 - 01-07-2019, 14:55

Poszukaj na allegro akwarystyczny test CO2 lub samo test CO2.
Składa się z rurki jak do wina, korka gumowego i odczynnika.
A czasem kolor spalin się nie zmienił?

koniu222 - 01-07-2019, 15:17

Po pracy jadę kupić test. Co do spalin, mam go 3 tygodnie - nigdy nawet dymka nie puścił.

Jaki może być orientacyjny koszt remontu uszczelki pod głowicą ?

Bizi78 - 01-07-2019, 15:27

koniu222 napisał/a:
Jaki może być orientacyjny koszt remontu uszczelki pod głowicą ?

Zależy na jakich częściach będzie robione i gdzie.
Ja bym strzelał tak pomiędzy 1000-1500zł.

Bzyk_R1 - 01-07-2019, 20:02

koniu222, zanim zaczniesz rozbierać silnik przeczytaj i wyeliminuj to co jest opisane tutaj w temacie do którego przeniosłem Twój post. Swoją drogą jak będziesz potrzebował pomocy to kontynuuj istniejące wątki, zapewniam że większość rzeczy już jest opisane w O1T. 4G63T to nie VW, tutaj trzeba poszukać błahostki bo silnik to dzwon.
koniu222 - 02-07-2019, 07:09

Zrobiłem test CO2 - wynik negatywny.

Jedno jest zastanawiające, płyn ubywa tylko ze zbiornika po prawej. W chłodnicy cały czas trzyma poziom. Zauważyłem, że ten zbiornik po prawej służy tylko do zbierania płynu który może być wyrzucony pod ciśnieniem z chłodnicy. Mam rację ? Widzę tylko jednego węża do/z tego zbiornika



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group