Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:56
[I 2.0T] Ubywajacy płyn chłodzacy
Autor Wiadomość
gregorek84 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2015
Posty: 2
Skąd: Lapanów
Wysłany: 26-11-2015, 21:08   [I 2.0T] Ubywajacy płyn chłodzacy

Witam. Posiadam outlandera 1 z 2008 r 2.0 benzyna 4x4 lpg i mam problem ubywa mi płynu chłodzacego w chłodnicy. Nigdzie nie widać wycieku.
Jeszcze jedno pytanko ile ma być płynu chłodzącego w zbiorniczku wyruwnawczym , tam jest taka skala od L-F do jakiego poziomu najlepiej go uzupłlnic???? pod F???
Czy ktoś z może miał podobny problem???
Na instalacji gazowej dopiero 30 tys a cały przebiek 130 tys
[/list]
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21006
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 26-11-2015, 21:14   

gregorek84 napisał/a:
ile ma być płynu chłodzącego w zbiorniczku wyruwnawczym , tam jest taka skala od L-F

F - full
L - low
Czyli pewnie powinno być pośrodku :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
gregorek84 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2015
Posty: 2
Skąd: Lapanów
Wysłany: 26-11-2015, 21:32   

Czyli dolałem dobrze , teraz mnie martwi ubywajacy płyn uszczelka pod głowica chyba nie , poziom oleju sie nie podniusł po dolaniu płynu chłodzacego a sam płyn jest czysty , dolny wąz od chlodnicy też zimny..... przewody nie puchna....
 
 
nytsug 
Mitsumaniak


Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 453
Skąd: LUBLIN - okolice
Wysłany: 26-11-2015, 22:10   

Dolej do pełna do chłodnicy.
Dodatkowo zwróć uwagę czy na przewodach gazowych lub przy parowniku nie masz gdzieś nieszczelności, u mnie na przykład na wężu wchodzącym do parownika z płynem chłodniczym był luz i tutaj lał się płyn. Dokręciłem i spokój.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 03-12-2015, 07:46   

Płyn chłodniczy jeszcze "ogrzewa" przepustnicę i "chłodzi" przykładnię. na tych elementach jest możliwość wycieku. No i oczywiście nagrzewnica w kabinie, jak tam byłby wyciek to wyleci odpływem wody od klimy.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 03-12-2015, 08:02   

Dla wykluczenia uszkodzonej uszczelki czy głowicy możesz zrobić test na zawartość CO2 w układzie chłodzenia, jest to tani test i każdy ogarnięty mechanik powinien to wykonać. Nawet sam możesz to zrobić http://allegro.pl/tester-...5815167950.html
Jak sugerowano już wcześniej, sprawdź połączenia węży chłodniczych podłączonych do reduktora. Możesz spróbować delikatnie dokręcić wszystkie opaski na nich, jest ich 8 więc to sporo potencjalnych miejsc wycieku. Jeśli wyciek był by przy nagrzewnicy w kabinie to z nawiewu było by czuć charakterystyczny słodkawy zapach.
 
 
Razorsl 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2015
Posty: 12
Skąd: Słupsk
Wysłany: 20-03-2016, 21:12   

Hej, znalazles przyczyne ubywajacego plynu chlodzacego? Mi tez triche ubywa, na 2500 km musze dolac 200ml a wyciekow nigdzie nie ma
 
 
artdamart 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I 2,4 automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2016
Posty: 13
Skąd: Szczecin
Wysłany: 03-04-2016, 11:57   

Sprawdźcie zbiornik wyrównawczy, może być pęknięty i się sączy..
U mnie tamtędy cieknie, jeszcze go nie wyjmowałem by sprawdzić dokładnie ale jak dolałem płynu to na spodnią osłonę silnika kapało trochę, dodam, że nic nie rozlałem. :)
 
 
koniu222 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I 4G63T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2019
Posty: 12
Skąd: Skawina
Wysłany: 01-07-2019, 14:52   Znikający płyn chłodniczy [O1T]

Bardzo proszę o pomoc/radę.

Znika mi płyn chłodniczy ze zbiorniczka wyrównawczego. Potrafi to być 100 ml po przejechaniu 200 km. Mechanik stwierdził 0 wycieków, pompa wody również bez zarzutu. W zbiorniczku wyrównawczym nie ma oleju. Oleju nie przybywa, jest czysty. Masła pod korkiem nie ma.

1. Czy ktoś ma jeszcze jakieś pomysły ?

2. Czy da się stwierdzić stan uszczelki pod głowicą, bez rozbierania ? Słyszałem o jakimś teście opar spalin w płynie chłodniczym.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21006
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 01-07-2019, 14:55   

Poszukaj na allegro akwarystyczny test CO2 lub samo test CO2.
Składa się z rurki jak do wina, korka gumowego i odczynnika.
A czasem kolor spalin się nie zmienił?
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
koniu222 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I 4G63T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2019
Posty: 12
Skąd: Skawina
Wysłany: 01-07-2019, 15:17   

Po pracy jadę kupić test. Co do spalin, mam go 3 tygodnie - nigdy nawet dymka nie puścił.

Jaki może być orientacyjny koszt remontu uszczelki pod głowicą ?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21006
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 01-07-2019, 15:27   

koniu222 napisał/a:
Jaki może być orientacyjny koszt remontu uszczelki pod głowicą ?

Zależy na jakich częściach będzie robione i gdzie.
Ja bym strzelał tak pomiędzy 1000-1500zł.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5362
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 01-07-2019, 20:02   

koniu222, zanim zaczniesz rozbierać silnik przeczytaj i wyeliminuj to co jest opisane tutaj w temacie do którego przeniosłem Twój post. Swoją drogą jak będziesz potrzebował pomocy to kontynuuj istniejące wątki, zapewniam że większość rzeczy już jest opisane w O1T. 4G63T to nie VW, tutaj trzeba poszukać błahostki bo silnik to dzwon.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
koniu222 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I 4G63T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2019
Posty: 12
Skąd: Skawina
Wysłany: 02-07-2019, 07:09   

Zrobiłem test CO2 - wynik negatywny.

Jedno jest zastanawiające, płyn ubywa tylko ze zbiornika po prawej. W chłodnicy cały czas trzyma poziom. Zauważyłem, że ten zbiornik po prawej służy tylko do zbierania płynu który może być wyrzucony pod ciśnieniem z chłodnicy. Mam rację ? Widzę tylko jednego węża do/z tego zbiornika
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.