Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 19:56 |
[I 2.0T] Ubywajacy płyn chłodzacy |
Autor |
Wiadomość |
gregorek84
Nowy Forumowicz
Auto: outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2015 Posty: 2 Skąd: Lapanów
|
Wysłany: 26-11-2015, 21:08 [I 2.0T] Ubywajacy płyn chłodzacy
|
|
|
Witam. Posiadam outlandera 1 z 2008 r 2.0 benzyna 4x4 lpg i mam problem ubywa mi płynu chłodzacego w chłodnicy. Nigdzie nie widać wycieku.
Jeszcze jedno pytanko ile ma być płynu chłodzącego w zbiorniczku wyruwnawczym , tam jest taka skala od L-F do jakiego poziomu najlepiej go uzupłlnic???? pod F???
Czy ktoś z może miał podobny problem???
Na instalacji gazowej dopiero 30 tys a cały przebiek 130 tys
[/list] |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21006 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 26-11-2015, 21:14
|
|
|
gregorek84 napisał/a: | ile ma być płynu chłodzącego w zbiorniczku wyruwnawczym , tam jest taka skala od L-F |
F - full
L - low
Czyli pewnie powinno być pośrodku . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
gregorek84
Nowy Forumowicz
Auto: outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2015 Posty: 2 Skąd: Lapanów
|
Wysłany: 26-11-2015, 21:32
|
|
|
Czyli dolałem dobrze , teraz mnie martwi ubywajacy płyn uszczelka pod głowica chyba nie , poziom oleju sie nie podniusł po dolaniu płynu chłodzacego a sam płyn jest czysty , dolny wąz od chlodnicy też zimny..... przewody nie puchna.... |
|
|
|
 |
nytsug
Mitsumaniak

Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 10 Lip 2013 Posty: 453 Skąd: LUBLIN - okolice
|
Wysłany: 26-11-2015, 22:10
|
|
|
Dolej do pełna do chłodnicy.
Dodatkowo zwróć uwagę czy na przewodach gazowych lub przy parowniku nie masz gdzieś nieszczelności, u mnie na przykład na wężu wchodzącym do parownika z płynem chłodniczym był luz i tutaj lał się płyn. Dokręciłem i spokój. |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 03-12-2015, 07:46
|
|
|
Płyn chłodniczy jeszcze "ogrzewa" przepustnicę i "chłodzi" przykładnię. na tych elementach jest możliwość wycieku. No i oczywiście nagrzewnica w kabinie, jak tam byłby wyciek to wyleci odpływem wody od klimy. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 03-12-2015, 08:02
|
|
|
Dla wykluczenia uszkodzonej uszczelki czy głowicy możesz zrobić test na zawartość CO2 w układzie chłodzenia, jest to tani test i każdy ogarnięty mechanik powinien to wykonać. Nawet sam możesz to zrobić http://allegro.pl/tester-...5815167950.html
Jak sugerowano już wcześniej, sprawdź połączenia węży chłodniczych podłączonych do reduktora. Możesz spróbować delikatnie dokręcić wszystkie opaski na nich, jest ich 8 więc to sporo potencjalnych miejsc wycieku. Jeśli wyciek był by przy nagrzewnicy w kabinie to z nawiewu było by czuć charakterystyczny słodkawy zapach. |
|
|
|
 |
Razorsl
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2015 Posty: 12 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 20-03-2016, 21:12
|
|
|
Hej, znalazles przyczyne ubywajacego plynu chlodzacego? Mi tez triche ubywa, na 2500 km musze dolac 200ml a wyciekow nigdzie nie ma |
|
|
|
 |
artdamart
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander I 2,4 automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2016 Posty: 13 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 03-04-2016, 11:57
|
|
|
Sprawdźcie zbiornik wyrównawczy, może być pęknięty i się sączy..
U mnie tamtędy cieknie, jeszcze go nie wyjmowałem by sprawdzić dokładnie ale jak dolałem płynu to na spodnią osłonę silnika kapało trochę, dodam, że nic nie rozlałem. |
|
|
|
 |
koniu222
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander I 4G63T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2019 Posty: 12 Skąd: Skawina
|
Wysłany: 01-07-2019, 14:52 Znikający płyn chłodniczy [O1T]
|
|
|
Bardzo proszę o pomoc/radę.
Znika mi płyn chłodniczy ze zbiorniczka wyrównawczego. Potrafi to być 100 ml po przejechaniu 200 km. Mechanik stwierdził 0 wycieków, pompa wody również bez zarzutu. W zbiorniczku wyrównawczym nie ma oleju. Oleju nie przybywa, jest czysty. Masła pod korkiem nie ma.
1. Czy ktoś ma jeszcze jakieś pomysły ?
2. Czy da się stwierdzić stan uszczelki pod głowicą, bez rozbierania ? Słyszałem o jakimś teście opar spalin w płynie chłodniczym. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21006 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 01-07-2019, 14:55
|
|
|
Poszukaj na allegro akwarystyczny test CO2 lub samo test CO2.
Składa się z rurki jak do wina, korka gumowego i odczynnika.
A czasem kolor spalin się nie zmienił? |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
koniu222
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander I 4G63T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2019 Posty: 12 Skąd: Skawina
|
Wysłany: 01-07-2019, 15:17
|
|
|
Po pracy jadę kupić test. Co do spalin, mam go 3 tygodnie - nigdy nawet dymka nie puścił.
Jaki może być orientacyjny koszt remontu uszczelki pod głowicą ? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21006 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 01-07-2019, 15:27
|
|
|
koniu222 napisał/a: | Jaki może być orientacyjny koszt remontu uszczelki pod głowicą ? |
Zależy na jakich częściach będzie robione i gdzie.
Ja bym strzelał tak pomiędzy 1000-1500zł. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5362 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 01-07-2019, 20:02
|
|
|
koniu222, zanim zaczniesz rozbierać silnik przeczytaj i wyeliminuj to co jest opisane tutaj w temacie do którego przeniosłem Twój post. Swoją drogą jak będziesz potrzebował pomocy to kontynuuj istniejące wątki, zapewniam że większość rzeczy już jest opisane w O1T. 4G63T to nie VW, tutaj trzeba poszukać błahostki bo silnik to dzwon. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
koniu222
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander I 4G63T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2019 Posty: 12 Skąd: Skawina
|
Wysłany: 02-07-2019, 07:09
|
|
|
Zrobiłem test CO2 - wynik negatywny.
Jedno jest zastanawiające, płyn ubywa tylko ze zbiornika po prawej. W chłodnicy cały czas trzyma poziom. Zauważyłem, że ten zbiornik po prawej służy tylko do zbierania płynu który może być wyrzucony pod ciśnieniem z chłodnicy. Mam rację ? Widzę tylko jednego węża do/z tego zbiornika |
|
|
|
 |
|