Galant VR4/Dynamic E39A 88-92 - [E39A 2.0 4WD]Problem z GTi (nie jezdzi)
Anonymous - 26-02-2007, 22:23 Temat postu: [E39A 2.0 4WD]Problem z GTi (nie jezdzi) Witam wszystkich mitsumaniaków
Przez przypadek stałem się właścicielem Galanta GTI z 1988r. (dostałem go w spadku). Po przejechaniu się nim stwierdziłem że to wygodne auto, ale w ogóle nie ma mocy. Myślałem że może coś jest popsute, więc pojechałem na hamownie żeby sprawdzić osiągi. Niestety wynik był 146 KM i 175 Nm.
Czuję się teraz jak właściciel wolnossącego Subaru. Więc wpadłem na pomysł uturbienia tej jednostki.
Pytanie do was:
Czy ktoś z was robił przeróbke na turbo? Jeśli tak to na jakich częściach najlepjej ją zrobić (jakie turbo, wtryski, pompa, komputer)?
Pozdrawiam wszystkich
Sebi
Hubeeert - 26-02-2007, 23:58
sebi napisał/a: | Przez przypadek stałem się właścicielem Galanta GTI z 1988r. (dostałem go w spadku). | Moje kondolencje
sebi napisał/a: | Po przejechaniu się nim stwierdziłem że to wygodne auto, ale w ogóle nie ma mocy. | Czym do tej pory jezdziles? sebi napisał/a: | Myślałem że może coś jest popsute, więc pojechałem na hamownie żeby sprawdzić osiągi. Niestety wynik był 146 KM i 175 Nm. | Masz zdrowego Gala GTi. Czego chciec wiecej
sebi napisał/a: | Czuję się teraz jak właściciel wolnossącego Subaru. | Fajne samochody.
sebi napisał/a: | Więc wpadłem na pomysł uturbienia tej jednostki. | Pomysl dziwny. sebi napisał/a: | Pytanie do was:
Czy ktoś z was robił przeróbke na turbo? Jeśli tak to na jakich częściach najlepjej ją zrobić (jakie turbo, wtryski, pompa, komputer)? |
Powtorze pomysl dziwny. Masz 4G63 DOHC 16V w dobrym stanie, nie skalane LPG. Chcesz je uturbic.
Wyciagnij silnik i wsadz 4G63T. Zmien ECU. Jezdzij.
Gdybys chcial uturbiac czeka Cie droga przez meke
Musialbys zmienic bebechy (tloki, zawory, korbowody) wtryski, dolot i kolektor wydechowy, wyprowadzic olej do smarowania turbiny i wode do jej chlodzenia, ECU wspomoc jakims "piggy back" np SMT6 - nie warto.Koszt jak cholera a i tak masz to w 4G63T i bebechy na 400KM.
A wogole - Galant to taka szafa. Jest dosc ciezki i generalnie to dupowoz. Rakiety z niego nie zrobisz. Chyba ze to wersja VR4 Turbo - wtedy masz pole do popisu.
Z ciekawosci - ile masz na to kasy?
Anonymous - 27-02-2007, 21:23
Hubeeert napisał/a: | sebi napisał/a: | Przez przypadek stałem się właścicielem Galanta GTI z 1988r. (dostałem go w spadku). | Moje kondolencje |
Bez przesady.. auto jest stare ale sympatyczne ;D
Hubeeert napisał/a: |
sebi napisał/a: | Po przejechaniu się nim stwierdziłem że to wygodne auto, ale w ogóle nie ma mocy. | Czym do tej pory jezdziles? | oj trochę tego było..polo 1.3, VW T3, audi S4, omega 2.0, jeep cj7, subaru gt, civic VTi.. itd
Hubeeert napisał/a: |
sebi napisał/a: | Myślałem że może coś jest popsute, więc pojechałem na hamownie żeby sprawdzić osiągi. Niestety wynik był 146 KM i 175 Nm. | Masz zdrowego Gala GTi. Czego chciec wiecej | zdecydowanie więcej mocy..
Hubeeert napisał/a: |
sebi napisał/a: | Czuję się teraz jak właściciel wolnossącego Subaru. | Fajne samochody. | subaru turbo ma laga..a wolnossące to sam lag
Hubeeert napisał/a: |
sebi napisał/a: | Więc wpadłem na pomysł uturbienia tej jednostki. | Pomysl dziwny. | Dziekuję.
Hubeeert napisał/a: |
sebi napisał/a: | Pytanie do was:
Czy ktoś z was robił przeróbke na turbo? Jeśli tak to na jakich częściach najlepjej ją zrobić (jakie turbo, wtryski, pompa, komputer)? |
Powtorze pomysl dziwny. Masz 4G63 DOHC 16V w dobrym stanie, nie skalane LPG. Chcesz je uturbic.
Wyciagnij silnik i wsadz 4G63T. Zmien ECU. Jezdzij.
Gdybys chcial uturbiac czeka Cie droga przez meke
Musialbys zmienic bebechy (tloki, zawory, korbowody) wtryski, dolot i kolektor wydechowy, wyprowadzic olej do smarowania turbiny i wode do jej chlodzenia, ECU wspomoc jakims "piggy back" np SMT6 - nie warto.Koszt jak cholera a i tak masz to w 4G63T i bebechy na 400KM. | Tą możliwośc też rozważałem. Znajomy miał kiedyś VR4 i chyba mu troche gratów zostało na strychu.. będę musiał go chyba odwiedzić i poszperać trochę..
Hubeeert napisał/a: |
A wogole - Galant to taka szafa. Jest dosc ciezki i generalnie to *cenzura*. Rakiety z niego nie zrobisz. Chyba ze to wersja VR4 Turbo - wtedy masz pole do popisu. |
to faktycznie muszę się rozejżeć za częściami z VR4... narazie zmieniłem zawieszenie i hamulce bo seria była fatalna..
Hubeeert napisał/a: |
Z ciekawosci - ile masz na to kasy? |
w sumie ile bedzie potrzeba.. nie spinam się i powoli chcę sobie dłubać i zbierać kasę. W sumie auto dostałem i sprzedać nie moge bo to pamiątka rodzinna, więc hobbistyczni do niego podchodzę.
Hubeeert - 27-02-2007, 23:08
Bardziej chodzilo mi o sposob w jaki wszedles w posiadanie Gala. Podobny do mojego.
Czesci z VR4 Turbo ktore bedziesz mogl wykorzystac to
1. Hamulce
2. Silnik
3. Teoretycznie skrzynia - trzeba bedzie zablokowac transfer na tyl
4. Czesc zawieszenia
Silniki 4G63T od 4G63 zewnetrznie roznia sie tylko kolektorem wydechowym.
Szukaj 4G63T - z EVO I-III, Eclipse, Gala VR4 (88-92)
Zmieniles hamulce? Na jakie?
Zaieszenie? Na jakie?
Pamietaj, ze wzrost mocy powyzej 250KM to juz bedzie droga przez meke w jezdzie
I jescze cos - jezeli fabrycznie nie ma AWD to zapomnij - INNA PLYTA PODLOGOWA.
Silnik 4G63T w dobrym stanie mozesz kupic od uzytkownika kiepuczi. Siedzi w USA i ma dostep do takich rzeczy, bo w Polsce a nie daj Boze "naprawiany" przez specjaliste co sie na Zuku naumial to
Anonymous - 27-02-2007, 23:18
Hubeeert napisał/a: | I jescze cos - jezeli fabrycznie nie ma AWD to zapomnij - INNA PLYTA PODLOGOWA. |
hmm Hubciu nawet gdyby ktoś bardzo, bardzo, ale to bardzo sie uparł ??
Hubeeert - 27-02-2007, 23:22
My ze szwagrem po pijaku nie takie rzeczy robili - wiadomo ale jak ma to byc bezpieczne, szybkie, trwale i niepsujace sie - to bym odradzal.
Anonymous - 27-02-2007, 23:49
Hubeeert napisał/a: | My ze szwagrem po pijaku nie takie rzeczy robili - wiadomo ale jak ma to byc bezpieczne, szybkie, trwale i niepsujace sie - to bym odradzal. |
hmm, pytanie oczywiście czysto teoretyczne, czyli lepsiej byłoby np przespawać całą płytę podłogowa? czy np zrobić w istniejącej płycie odpowiednie mocowania na wszystkie bajery??
Krzyzak - 28-02-2007, 09:05
Polecam:
http://www.turbomagazine....ning/index.html
http://www.turbomagazine....=Galant&x=0&y=0
Anonymous - 28-02-2007, 21:39
te auta są tak tanie, że jakby nie liczyć, nie kalkuluje się rzeźba ze zmianą napedu.. Mój jest 4x4 wiec problem odpada..
Hamulce zmieniłem własnie na seryjne z VR4, to samo z zawieszeniem.
Cytat: | Pamietaj, ze wzrost mocy powyzej 250KM to juz bedzie droga przez meke w jezdzie
|
a tego nie rozumiem. Dlaczego? Znajomy o którym juz pisałem, miał VR4 troche podkręconego i raczej nie nażekał na jakieś problemy.. wręcz mile wspomina, że autko żwawe było, a przy tym bardzo wygodne.
Hubeeert - 28-02-2007, 23:02
Pisales ze masz GTi - sadzilem ze to FWD.
Nie pisales ze masz VR4.
Anonymous - 28-02-2007, 23:06
mam 2.0 GTi 16V 4WS AWD, nie wiedziałem że były również ośki GTi:)
(poza tym myślałem że VR-4 były tylko z silnikiem doładowanym)
w piątek jestem umówiony z kolegą od tych gratów do VR-4. jeśli będzie miał silnik to kupię chyba taką turbinę:
http://www.slowboyracing....41-2027,42-2033
podobno chłopaki z US and A wyciągają na niej ponad 400 KM (a na ulice obiecują do 380 KM).
Hubeeert - 28-02-2007, 23:13
Byly
Na niektorych rynkach (np USA) Twoje GTi bylo okreslane jako VR4.
Bartek - 01-03-2007, 01:06
Hubeeert napisał/a: | Nie pisales ze masz VR4. |
Boć to nie VR4 tylko Dynamic-4. VRki zawsze były doładowane, ale nie miały 4WS
Jedno mnie tylko zastanawia..... gdzie byłeś na hamowni? 146 KM po 19 latach z silnika stockowo 144 - trochę dziwny wynik
Anonymous - 01-03-2007, 08:17
Bartek napisał/a: | Hubeeert napisał/a: | Nie pisales ze masz VR4. |
Boć to nie VR4 tylko Dynamic-4. VRki zawsze były doładowane, ale nie miały 4WS
Jedno mnie tylko zastanawia..... gdzie byłeś na hamowni? 146 KM po 19 latach z silnika stockowo 144 - trochę dziwny wynik |
Na hamowni byłem w VTG. Wrzucę wykres jak go znajdę.
Krzyzak - 01-03-2007, 08:25
jak kupisz i zamontujesz sama turbine do silnika wolnossacego, to sie szybko wys...a - ogromny potencjal to ma 4G63T - z naciskiem na ta ostatnia literke, przy reszcie silnikow trzeba sie troche nameczyc i nie sadze ze obedzie sie bez strat
|
|
|