Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
13-02-2010, 11:50
[E39A 2.0 4WD]Problem z GTi (nie jezdzi)
Autor Wiadomość
sebi
[Usunięty]

  Wysłany: 26-02-2007, 22:23   [E39A 2.0 4WD]Problem z GTi (nie jezdzi)

Witam wszystkich mitsumaniaków

Przez przypadek stałem się właścicielem Galanta GTI z 1988r. (dostałem go w spadku). Po przejechaniu się nim stwierdziłem że to wygodne auto, ale w ogóle nie ma mocy. Myślałem że może coś jest popsute, więc pojechałem na hamownie żeby sprawdzić osiągi. Niestety wynik był 146 KM i 175 Nm.
Czuję się teraz jak właściciel wolnossącego Subaru. Więc wpadłem na pomysł uturbienia tej jednostki.

Pytanie do was:

Czy ktoś z was robił przeróbke na turbo? Jeśli tak to na jakich częściach najlepjej ją zrobić (jakie turbo, wtryski, pompa, komputer)?

Pozdrawiam wszystkich

Sebi
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 29-05-2007, 22:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-02-2007, 23:58   

sebi napisał/a:
Przez przypadek stałem się właścicielem Galanta GTI z 1988r. (dostałem go w spadku).
Moje kondolencje
sebi napisał/a:
Po przejechaniu się nim stwierdziłem że to wygodne auto, ale w ogóle nie ma mocy.
Czym do tej pory jezdziles?
sebi napisał/a:
Myślałem że może coś jest popsute, więc pojechałem na hamownie żeby sprawdzić osiągi. Niestety wynik był 146 KM i 175 Nm.
Masz zdrowego Gala GTi. Czego chciec wiecej :?:
sebi napisał/a:
Czuję się teraz jak właściciel wolnossącego Subaru.
Fajne samochody.
sebi napisał/a:
Więc wpadłem na pomysł uturbienia tej jednostki.
Pomysl dziwny.
sebi napisał/a:
Pytanie do was:
Czy ktoś z was robił przeróbke na turbo? Jeśli tak to na jakich częściach najlepjej ją zrobić (jakie turbo, wtryski, pompa, komputer)?

Powtorze pomysl dziwny. Masz 4G63 DOHC 16V w dobrym stanie, nie skalane LPG. Chcesz je uturbic.

:roll:
Wyciagnij silnik i wsadz 4G63T. Zmien ECU. Jezdzij.
Gdybys chcial uturbiac czeka Cie droga przez meke
Musialbys zmienic bebechy (tloki, zawory, korbowody) wtryski, dolot i kolektor wydechowy, wyprowadzic olej do smarowania turbiny i wode do jej chlodzenia, ECU wspomoc jakims "piggy back" np SMT6 - nie warto.Koszt jak cholera a i tak masz to w 4G63T i bebechy na 400KM.


A wogole - Galant to taka szafa. Jest dosc ciezki i generalnie to dupowoz. Rakiety z niego nie zrobisz. Chyba ze to wersja VR4 Turbo - wtedy masz pole do popisu.

Z ciekawosci - ile masz na to kasy?
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
sebi
[Usunięty]

Wysłany: 27-02-2007, 21:23   

Hubeeert napisał/a:
sebi napisał/a:
Przez przypadek stałem się właścicielem Galanta GTI z 1988r. (dostałem go w spadku).
Moje kondolencje

Bez przesady.. auto jest stare ale sympatyczne ;D
Hubeeert napisał/a:

sebi napisał/a:
Po przejechaniu się nim stwierdziłem że to wygodne auto, ale w ogóle nie ma mocy.
Czym do tej pory jezdziles?
oj trochę tego było..polo 1.3, VW T3, audi S4, omega 2.0, jeep cj7, subaru gt, civic VTi.. itd
Hubeeert napisał/a:

sebi napisał/a:
Myślałem że może coś jest popsute, więc pojechałem na hamownie żeby sprawdzić osiągi. Niestety wynik był 146 KM i 175 Nm.
Masz zdrowego Gala GTi. Czego chciec wiecej :?:
zdecydowanie więcej mocy..
Hubeeert napisał/a:

sebi napisał/a:
Czuję się teraz jak właściciel wolnossącego Subaru.
Fajne samochody.
subaru turbo ma laga..a wolnossące to sam lag ;)
Hubeeert napisał/a:

sebi napisał/a:
Więc wpadłem na pomysł uturbienia tej jednostki.
Pomysl dziwny.
Dziekuję. :)
Hubeeert napisał/a:

sebi napisał/a:
Pytanie do was:
Czy ktoś z was robił przeróbke na turbo? Jeśli tak to na jakich częściach najlepjej ją zrobić (jakie turbo, wtryski, pompa, komputer)?

Powtorze pomysl dziwny. Masz 4G63 DOHC 16V w dobrym stanie, nie skalane LPG. Chcesz je uturbic.

:roll:
Wyciagnij silnik i wsadz 4G63T. Zmien ECU. Jezdzij.
Gdybys chcial uturbiac czeka Cie droga przez meke
Musialbys zmienic bebechy (tloki, zawory, korbowody) wtryski, dolot i kolektor wydechowy, wyprowadzic olej do smarowania turbiny i wode do jej chlodzenia, ECU wspomoc jakims "piggy back" np SMT6 - nie warto.Koszt jak cholera a i tak masz to w 4G63T i bebechy na 400KM.
Tą możliwośc też rozważałem. Znajomy miał kiedyś VR4 i chyba mu troche gratów zostało na strychu.. będę musiał go chyba odwiedzić i poszperać trochę..

Hubeeert napisał/a:

A wogole - Galant to taka szafa. Jest dosc ciezki i generalnie to *cenzura*. Rakiety z niego nie zrobisz. Chyba ze to wersja VR4 Turbo - wtedy masz pole do popisu.

to faktycznie muszę się rozejżeć za częściami z VR4... narazie zmieniłem zawieszenie i hamulce bo seria była fatalna..
Hubeeert napisał/a:

Z ciekawosci - ile masz na to kasy?

w sumie ile bedzie potrzeba.. nie spinam się i powoli chcę sobie dłubać i zbierać kasę. W sumie auto dostałem i sprzedać nie moge bo to pamiątka rodzinna, więc hobbistyczni do niego podchodzę.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-02-2007, 23:08   

Bardziej chodzilo mi o sposob w jaki wszedles w posiadanie Gala. Podobny do mojego.
Czesci z VR4 Turbo ktore bedziesz mogl wykorzystac to
1. Hamulce
2. Silnik
3. Teoretycznie skrzynia - trzeba bedzie zablokowac transfer na tyl
4. Czesc zawieszenia

Silniki 4G63T od 4G63 zewnetrznie roznia sie tylko kolektorem wydechowym.
Szukaj 4G63T - z EVO I-III, Eclipse, Gala VR4 (88-92)

Zmieniles hamulce? Na jakie?
Zaieszenie? Na jakie?

Pamietaj, ze wzrost mocy powyzej 250KM to juz bedzie droga przez meke w jezdzie ;-)

I jescze cos - jezeli fabrycznie nie ma AWD to zapomnij - INNA PLYTA PODLOGOWA.

Silnik 4G63T w dobrym stanie mozesz kupic od uzytkownika kiepuczi. Siedzi w USA i ma dostep do takich rzeczy, bo w Polsce a nie daj Boze "naprawiany" przez specjaliste co sie na Zuku naumial to :roll:
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Derpin
[Usunięty]

Wysłany: 27-02-2007, 23:18   

Hubeeert napisał/a:
I jescze cos - jezeli fabrycznie nie ma AWD to zapomnij - INNA PLYTA PODLOGOWA.


hmm Hubciu nawet gdyby ktoś bardzo, bardzo, ale to bardzo sie uparł ??
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-02-2007, 23:22   

My ze szwagrem po pijaku nie takie rzeczy robili :D - wiadomo :) ale jak ma to byc bezpieczne, szybkie, trwale i niepsujace sie - to bym odradzal.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Derpin
[Usunięty]

Wysłany: 27-02-2007, 23:49   

Hubeeert napisał/a:
My ze szwagrem po pijaku nie takie rzeczy robili :D - wiadomo :) ale jak ma to byc bezpieczne, szybkie, trwale i niepsujace sie - to bym odradzal.


hmm, pytanie oczywiście czysto teoretyczne, czyli lepsiej byłoby np przespawać całą płytę podłogowa? czy np zrobić w istniejącej płycie odpowiednie mocowania na wszystkie bajery??
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24259
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 28-02-2007, 09:05   

Polecam:

http://www.turbomagazine....ning/index.html

http://www.turbomagazine....=Galant&x=0&y=0
 
 
sebi
[Usunięty]

Wysłany: 28-02-2007, 21:39   

te auta są tak tanie, że jakby nie liczyć, nie kalkuluje się rzeźba ze zmianą napedu.. Mój jest 4x4 wiec problem odpada..
Hamulce zmieniłem własnie na seryjne z VR4, to samo z zawieszeniem.

Cytat:
Pamietaj, ze wzrost mocy powyzej 250KM to juz bedzie droga przez meke w jezdzie

a tego nie rozumiem. Dlaczego? Znajomy o którym juz pisałem, miał VR4 troche podkręconego i raczej nie nażekał na jakieś problemy.. wręcz mile wspomina, że autko żwawe było, a przy tym bardzo wygodne.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-02-2007, 23:02   

Pisales ze masz GTi - sadzilem ze to FWD.
Nie pisales ze masz VR4. :wink:
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
sebi
[Usunięty]

Wysłany: 28-02-2007, 23:06   

mam 2.0 GTi 16V 4WS AWD, nie wiedziałem że były również ośki GTi:)

(poza tym myślałem że VR-4 były tylko z silnikiem doładowanym)

w piątek jestem umówiony z kolegą od tych gratów do VR-4. jeśli będzie miał silnik to kupię chyba taką turbinę:

http://www.slowboyracing....41-2027,42-2033

podobno chłopaki z US and A wyciągają na niej ponad 400 KM (a na ulice obiecują do 380 KM).
Ostatnio zmieniony przez sebi 28-02-2007, 23:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-02-2007, 23:13   

Byly ;-)

Na niektorych rynkach (np USA) Twoje GTi bylo okreslane jako VR4.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 01-03-2007, 01:06   

Hubeeert napisał/a:
Nie pisales ze masz VR4.


Boć to nie VR4 tylko Dynamic-4. VRki zawsze były doładowane, ale nie miały 4WS ;)

Jedno mnie tylko zastanawia..... gdzie byłeś na hamowni? 146 KM po 19 latach z silnika stockowo 144 - trochę dziwny wynik ;)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
sebi
[Usunięty]

Wysłany: 01-03-2007, 08:17   

Bartek napisał/a:
Hubeeert napisał/a:
Nie pisales ze masz VR4.


Boć to nie VR4 tylko Dynamic-4. VRki zawsze były doładowane, ale nie miały 4WS ;)

Jedno mnie tylko zastanawia..... gdzie byłeś na hamowni? 146 KM po 19 latach z silnika stockowo 144 - trochę dziwny wynik ;)


Na hamowni byłem w VTG. Wrzucę wykres jak go znajdę.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24259
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 01-03-2007, 08:25   

jak kupisz i zamontujesz sama turbine do silnika wolnossacego, to sie szybko wys...a - ogromny potencjal to ma 4G63T - z naciskiem na ta ostatnia literke, przy reszcie silnikow trzeba sie troche nameczyc i nie sadze ze obedzie sie bez strat
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.