To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Cari zgasła i nie chce odpalić :(

Cornholio - 09-12-2015, 10:00
Temat postu: Cari zgasła i nie chce odpalić :(
Witam.
Odpalam samochód z rana bez problemu, przejechałem z 10 metrów, samochód dostał wysokich ok 4000, zaczęło nim szarpać i zgasł...Już nie odpalił
Po przekręceniu kluczyka w stacyjce na pozycję on po około 10 sek. z okolic silnika/układu zapłonowego słychać ciche brzęczenie/bzyczenie, jakby zwarcie... Co to może być.
Od niedawna samochód miał problem z szarpaniem na lpg na niskich obrotach.
Czy przy padniętej fajkocewce, czy którymś z przewodów zapłonowych, mogłoby się dziać coś takiego?
Z góry dzięki za pomoc...

plecho1 - 09-12-2015, 10:08

Podstawa to sprawdzenie błędów silnika, jak to zrobić, za pomocą kawałka kabelka czy spinacza biurowego, masz opisane tutaj http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
Bez chociażby tej podstawowej diagnostyki jakiekolwiek doradzanie na odległość to jak wizyta u wróżki.

Cornholio - 09-12-2015, 10:10

brak błędów, choć od czasu do czasu samochód pokazuje błąd 11 sonda lambda.
plecho1 - 09-12-2015, 10:13

Więc należy sprawdzić czy jest iskra i czy działa pompa paliwa która jest w baku i czy na benzynowej listwie wtryskowej jest odpowiednie ciśnienie paliwa. Napisz jeszcze kiedy regulowane były zawory głowicy.
Cornholio - 09-12-2015, 10:18

Na gazie też nie odpala awaryjnie, więc wykluczam pompę. Ciekawi mnie co z tym bzyczeniem z okolic przewodów/ fajek, czy to normalne? Zawory były regulowane z 3 lata temu/30tys...
plecho1 - 09-12-2015, 10:24

A czy rozrusznik w ogóle kręci? W tym miejscu to raczej trochę dziwne, może ten dźwięk pochodzi z silniczka krokowego?
Cornholio - 09-12-2015, 10:28

oczywiście kręci

[ Dodano: 09-12-2015, 20:42 ]
Próbowałem teraz sprawdzić czy świece dają iskry. Jesli dobrze wszystko zrobiłem to niestety brak iskier na wszystkich świecach... O czym to może świadczyć?

robertdg - 09-12-2015, 21:42

Jak masz aparat zapłonowy to może być uszkodzony albo zerwany rozrząd, jak masz fajkocewki to może być uszkodzony czujnik położenia wałka/wału, zerwany rozrząd, etc
Bizi78 - 09-12-2015, 21:45

Aparat zapłonowy w cari 1.6 był bodajże do 96r.
Cornholio - 09-12-2015, 21:52

Wykluczacie immobilaizer?
robertdg - 09-12-2015, 21:52

Immo odcina sygnał na wtryski
Cornholio - 09-12-2015, 22:36

Uszkodzony czujnik położenia walu dalby chyba jakiś. Błąd?! Rozrząd zmieniany 20tys temu... :(
remi - 09-12-2015, 23:20

Cornholio napisał/a:
oczywiście kręci

[ Dodano: 09-12-2015, 20:42 ]
Próbowałem teraz sprawdzić czy świece dają iskry. Jesli dobrze wszystko zrobiłem to niestety brak iskier na wszystkich świecach... O czym to może świadczyć?


Nie wiem jak sprawdzałeś, ale najlepiej wykręć świecę, wepnij w przewód, do gwintu w świecy podepnij kabel rozruchowy (taki do odpalania auta jak Ci aku padnie), ten kabel podepnij do minusa w aku. Wtedy zobaczysz, czy masz iskrę.

majonez1990 - 09-12-2015, 23:33

A przy wyłączonym LPG odpala? ostatnio walczyłem z podobnym problemem, okazało się uszkodzony czujnik temp reduktora, przy odpalaniu odrazu przełączał na LPG i przy niskich temp niechciał zapalić.
Cornholio - 09-12-2015, 23:34

Sprawdzałem tak, że wyciągnąłem obie fajkocewki i oba przewody wn, wsadziłem w nie świece (jakieś tam stare, ale sprawne) wszystkie świece połączyłem ze sobą drutem z przewodu elektrycznego 2,5mm i to wszystko do masy (pokrywa silnika)
Odpalałem też na wyłączonym lpg. Poza tym czujnik sprawny, podłączałem pod komp instalację, musiałem oblać reduktor wrzątkiem aby wzrosła temp, bo awaryjne uruchamianie na gazie działa powyżej 10st C
I jeszcze jedno. Tak 2 próby odpalenia na 10 powiodły się, tzn samochód odpalił i od razu zgasł...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group