To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Galant/Legnum VR4 EC5A/W 97-02 - Na co zwrócić uwagę przy oględzinach Vr4 ??

carlRP - 12-12-2015, 19:48
Temat postu: Na co zwrócić uwagę przy oględzinach Vr4 ??
Panowie w przyszłym tygodniu jadę oglądać Vr4 w sedanie ( w automacie ) .
Na co zwrócić szczególną uwagę przy oględzinach ??

Auto ma uszkodzoną skrzynie ( jest w trybie awaryjnym ) podobno przestała działać po myciu.... reszta w pełni sprawna.

Dzięki za wszelkie wskazówki :)

Grid - 12-12-2015, 22:38
Temat postu: Re: Na co zwrócić uwagę przy oględzinach Vr4 ??
Skrzynia w awaryjnym - to poważna sprawa, skrzynki nie wchodzą w taki tryb z okazji mycia chyba że gość zalał elektronikę. Generalnie jeżeli to taki detal to niech sam ją doprowadzi do działania przed sprzedażą. Jeżeli nie umie to musisz postępować tak jakby była uszkodzona i do regeneracji lub wymiany (koszt kilka tysięcy zł). Wystarczy że nie miała właściwego oleju zalanego.

Przepytaj sprzedającego jakimi płynami zalewał i kiedy ostatnio. Co było w skrzyni biegów, co było w AYC itp. Musi to wiedzieć, jak nie wie to niedobrze. VR-4 jest szczególnie czuły na niewłaściwe płyny eksploatacyjne w AYC i w skrzyni biegów.

Zwróć uwagę czy przy starcie zapalają się wszystkie kontrolki na desce rozdzielczej a potem gasną. Można się pokusić o wymiganie kodów błędów spinaczem - zobacz sobie wątek o kodowaniu kluczyków tam jest mój filmik w którym przez chwilę pokazuje deskę rozdzielczą bez zapisanych błędów. Przy okazji naucz się dekodować te błędy dowiesz się jaki konkretnie zgłasza sterownik od skrzyni - przyczyna że jest w trybie awaryjnym.

Czy klepią popychacze po odpaleniu, czy leci niebieski dymek z rury wydechowej, czy silnik nie jest mokry od oleju od spodu. To tak na szybko co mi przyszło do głowy.

robertdg - 13-12-2015, 09:40

Jeżeli auto jest w kraju to może gdzieś na forum znajdziesz watek, bo coś kojarze, że już 2 użytkowników poruszało temat Galanta w sedanie z uszkodzonym automatem, teraz znależć nei mogę ale auto było w ciemnym kolorze, bodaj fioletowy.
Grid - 14-12-2015, 12:06

Jeszcze typowe przypadłości wspólne z Galantami - blacha - tylne nadkola, kielichy, zajrzeć pod auto i obejrzeć dokładnie. Jak jest cicho w garażu to słychać jak rdza zżera :D
Bartek - 14-12-2015, 13:01

Elektronika jest wewnątrz samochodu, więc myjąc silnik ciężko ją zalać....

Auto z Częstochowy?

carlRP - 14-12-2015, 13:50

Tak z częstochowy .... a to źle ?? :D
danino88 - 14-12-2015, 21:18

Bartek napisał/a:
Elektronika jest wewnątrz samochodu, więc myjąc silnik ciężko ją zalać....

Auto z Częstochowy?


Bartku mylisz się. Znajomy miał taki sam przypadek, kupił skrzynie, wymienił - nic , kupił więc sprzęgło - nic , kupił sterownik i … auto zostało naprawione.

Grid - 15-12-2015, 12:18

danino88 napisał/a:
Bartek napisał/a:
Elektronika jest wewnątrz samochodu, więc myjąc silnik ciężko ją zalać....

Auto z Częstochowy?


Bartku mylisz się. Znajomy miał taki sam przypadek, kupił skrzynie, wymienił - nic , kupił więc sprzęgło - nic , kupił sterownik i … auto zostało naprawione.


Sterowniki też czasem padają, pewnie. Kondensator może się wylać, ścieżka przepalić. Sterownik można wymienić lub naprawić. Niemniej twierdzenie że coś padło po myciu auta jest mocno naciągane. Chyba że auto było myte w pełnym zanurzeniu :lol:

danino88 - 15-12-2015, 14:40

Grid napisał/a:
danino88 napisał/a:
Bartek napisał/a:
Elektronika jest wewnątrz samochodu, więc myjąc silnik ciężko ją zalać....

Auto z Częstochowy?


Bartku mylisz się. Znajomy miał taki sam przypadek, kupił skrzynie, wymienił - nic , kupił więc sprzęgło - nic , kupił sterownik i … auto zostało naprawione.


Sterowniki też czasem padają, pewnie. Kondensator może się wylać, ścieżka przepalić. Sterownik można wymienić lub naprawić. Niemniej twierdzenie że coś padło po myciu auta jest mocno naciągane. Chyba że auto było myte w pełnym zanurzeniu :lol:


To radzę to sprawdzić a nie opowiadać głupoty. Weź karchera umyj sobie ładnie silnik bez zabezpieczania czegokolwiek i zobaczymy czy wszystko będzie elegancko. Wiem o czym piszę bo sam uczestniczyłem w naprawie auta znajomego. Wystarczyło że poszło przepięcie i zonk.

Grid - 15-12-2015, 15:05

danino88 napisał/a:

To radzę to sprawdzić a nie opowiadać głupoty. Weź karchera umyj sobie ładnie silnik bez zabezpieczania czegokolwiek i zobaczymy czy wszystko będzie elegancko. Wiem o czym piszę bo sam uczestniczyłem w naprawie auta znajomego. Wystarczyło że poszło przepięcie i … uj.


Nie muszę niczego sprawdzać. Jeżeli użytkownik doprowadził do spięcia podczas mycia to lepiej od takiego auta (i użytkownika) trzymać się z daleka. Głupot to nagadał sprzedawca, gorzej jeżeli mówił prawdę. Jeżeli tak, patrz wyżej.

danino88 - 15-12-2015, 15:24

ad personam
swinks_UK - 15-12-2015, 18:28

Bez wycieczek osobistych proszę!

Co do zalania elektroniki. Jedyną opcją są 2 małe wtyczki i jedna wielopinowa na górze skrzyni, ale skoro odrobina wilgoci robi tam sajgon, to nie chcę myśleć w jakim staniem jest reszta samochodu :wink:

danino88 - 15-12-2015, 20:24

cholerka, tak namieszałem, że ci posta skasowałem, a miałem cytować, zamiast edytować... potem sie posypało :oops:

SORRY Daniel

swinks_UK - 15-12-2015, 21:35

Chłopaki, dajcie na luz, bo ja już zacząłem mieszać :oops:
danino88 - 16-12-2015, 21:37

swinks_UK napisał/a:
Chłopaki, dajcie na luz, bo ja już zacząłem mieszać :oops:


Ale Tomku ja nic nie mam do uzytkownika Grid ale nie zniose jak ktos takie bzury pisze bo pozniej inni czytaja i maja metlik w glowie!!
Dobrze ze Ty sie wypowiedziales bo inaczej na to spojrza



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group