To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Techniczne - Mały problem z moją sigmą

maniekw18 - 14-12-2015, 14:25
Temat postu: Mały problem z moją sigmą
Witam

problem polega na tym ze po przekręceniu kluczyk na pozycje on to nie zapala się kontrolka od akumulatora i absu, a pod maska coś brzęczy, nie dzieje się tam za każdym razem.

poza tym po wymianie alternatora pojawił się problem z abs który wyłącza się przy prędkości 130km/h,

Sigma 12V

wojtas - 14-12-2015, 19:33

A przed wymianą alternatora też miałeś ten problem?
maniekw18 - 14-12-2015, 19:49

nie przed wymiana było wszytko ok. Było zbyt małe ładowanie na poziomie 12 Volt dlatego podmianka, dodam ze wymieniłem na mocniejszy z wersji 24V
lukasz12 - 14-12-2015, 20:07

Moze ten drugi alternator też uszkodzony?

Kontrolka akumulatora jest podłączona przez alternator, jak nie pracuje to tam jest masa, w momencie pracy alternatora tam się pojawia napięcie.

Prosty test - odłącz wtyczkę (2 piny) od alternatora i do jednego ze styków - tego przy białym kablu podłącz przewód lub próbnik na 12V i przyłoż to do masy na akumulatorze - kontrolki powinny się zapalić.

Ewentualnie trzeba sprawdzić bezpiecznik nr 11 w skrzynce w kabinie kierowcy.

Sigma to 12V?

maniekw18 - 14-12-2015, 20:13

Tak sigma 12V
Bezpieczniki w kabinie wszystkie sprawne

Jak pisałem problem nie jest stały raz jest wszytko ok a raz tak, ale coraz częściej jest bez kontrolki

alternator kupiony od pewnego znanego pana z Łowicza :) zapewniał że sprawny, ładowanie ma książkowe

wojtas - 15-12-2015, 03:16

Rozwiązanie zapewne leży gdzieś w okolicach "nowego" alternatora, lub połaczenia jego przewodów.
maniekw18 - 15-12-2015, 09:03

Znajde wieksza ilosc czasu to sprawdzę to i dam znać
angelos - 15-12-2015, 12:02

maniekw18 napisał/a:
Tak sigma 12V
alternator kupiony od pewnego znanego pana z Łowicza :) zapewniał że sprawny, ładowanie ma książkowe


Zapewnienia to nie wszystko ;)

maniekw18 - 15-12-2015, 21:49

a jak myślicie dlaczego abs wyłącza się przy tej prędkości
mi na myśl przychodzi ze może się przestawił kapkę względem zębatek, może mechanik coś naruszył przy ściąganiu pół ośki

lukasz12 - 15-12-2015, 22:29

maniekw18 napisał/a:
a jak myślicie dlaczego abs wyłącza się przy tej prędkości
mi na myśl przychodzi ze może się przestawił kapkę względem zębatek, może mechanik coś naruszył przy ściąganiu pół ośki


czujnik jest za daleko od zębatki (możliwe że stało się przy wyjmowaniu półosi), ewentualnie zębatka jest juz skorodowana (zęby są zaokrąglone). metoda na to to dosunięcie tego trzpienia tak blisko jak się da - 0.15-0.20 mm - przydają się listki (szczelinomierz)

angelos - 16-12-2015, 10:16

lukasz12 napisał/a:
maniekw18 napisał/a:
a jak myślicie dlaczego abs wyłącza się przy tej prędkości
mi na myśl przychodzi ze może się przestawił kapkę względem zębatek, może mechanik coś naruszył przy ściąganiu pół ośki


czujnik jest za daleko od zębatki (możliwe że stało się przy wyjmowaniu półosi), ewentualnie zębatka jest juz skorodowana (zęby są zaokrąglone). metoda na to to dosunięcie tego trzpienia tak blisko jak się da - 0.15-0.20 mm - przydają się listki (szczelinomierz)

Potwierdzam, "metoda" powiina zadziałać.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group