Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Mały problem z moją sigmą
Autor Wiadomość
maniekw18 
Forumowicz

Auto: Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2015
Posty: 60
Skąd: Gorzów Wlkp/Lubno
Wysłany: 14-12-2015, 14:25   Mały problem z moją sigmą

Witam

problem polega na tym ze po przekręceniu kluczyk na pozycje on to nie zapala się kontrolka od akumulatora i absu, a pod maska coś brzęczy, nie dzieje się tam za każdym razem.

poza tym po wymianie alternatora pojawił się problem z abs który wyłącza się przy prędkości 130km/h,

Sigma 12V
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 14-12-2015, 19:33   

A przed wymianą alternatora też miałeś ten problem?
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
maniekw18 
Forumowicz

Auto: Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2015
Posty: 60
Skąd: Gorzów Wlkp/Lubno
Wysłany: 14-12-2015, 19:49   

nie przed wymiana było wszytko ok. Było zbyt małe ładowanie na poziomie 12 Volt dlatego podmianka, dodam ze wymieniłem na mocniejszy z wersji 24V
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 14-12-2015, 20:07   

Moze ten drugi alternator też uszkodzony?

Kontrolka akumulatora jest podłączona przez alternator, jak nie pracuje to tam jest masa, w momencie pracy alternatora tam się pojawia napięcie.

Prosty test - odłącz wtyczkę (2 piny) od alternatora i do jednego ze styków - tego przy białym kablu podłącz przewód lub próbnik na 12V i przyłoż to do masy na akumulatorze - kontrolki powinny się zapalić.

Ewentualnie trzeba sprawdzić bezpiecznik nr 11 w skrzynce w kabinie kierowcy.

Sigma to 12V?
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
maniekw18 
Forumowicz

Auto: Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2015
Posty: 60
Skąd: Gorzów Wlkp/Lubno
Wysłany: 14-12-2015, 20:13   

Tak sigma 12V
Bezpieczniki w kabinie wszystkie sprawne

Jak pisałem problem nie jest stały raz jest wszytko ok a raz tak, ale coraz częściej jest bez kontrolki

alternator kupiony od pewnego znanego pana z Łowicza :) zapewniał że sprawny, ładowanie ma książkowe
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 15-12-2015, 03:16   

Rozwiązanie zapewne leży gdzieś w okolicach "nowego" alternatora, lub połaczenia jego przewodów.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
maniekw18 
Forumowicz

Auto: Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2015
Posty: 60
Skąd: Gorzów Wlkp/Lubno
Wysłany: 15-12-2015, 09:03   

Znajde wieksza ilosc czasu to sprawdzę to i dam znać
 
 
angelos 
Forumowicz


Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 578
Skąd: Kraków\Biecz
Wysłany: 15-12-2015, 12:02   

maniekw18 napisał/a:
Tak sigma 12V
alternator kupiony od pewnego znanego pana z Łowicza :) zapewniał że sprawny, ładowanie ma książkowe


Zapewnienia to nie wszystko ;)
_________________
"Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 
 
 
maniekw18 
Forumowicz

Auto: Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2015
Posty: 60
Skąd: Gorzów Wlkp/Lubno
Wysłany: 15-12-2015, 21:49   

a jak myślicie dlaczego abs wyłącza się przy tej prędkości
mi na myśl przychodzi ze może się przestawił kapkę względem zębatek, może mechanik coś naruszył przy ściąganiu pół ośki
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 15-12-2015, 22:29   

maniekw18 napisał/a:
a jak myślicie dlaczego abs wyłącza się przy tej prędkości
mi na myśl przychodzi ze może się przestawił kapkę względem zębatek, może mechanik coś naruszył przy ściąganiu pół ośki


czujnik jest za daleko od zębatki (możliwe że stało się przy wyjmowaniu półosi), ewentualnie zębatka jest juz skorodowana (zęby są zaokrąglone). metoda na to to dosunięcie tego trzpienia tak blisko jak się da - 0.15-0.20 mm - przydają się listki (szczelinomierz)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
angelos 
Forumowicz


Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 578
Skąd: Kraków\Biecz
Wysłany: 16-12-2015, 10:16   

lukasz12 napisał/a:
maniekw18 napisał/a:
a jak myślicie dlaczego abs wyłącza się przy tej prędkości
mi na myśl przychodzi ze może się przestawił kapkę względem zębatek, może mechanik coś naruszył przy ściąganiu pół ośki


czujnik jest za daleko od zębatki (możliwe że stało się przy wyjmowaniu półosi), ewentualnie zębatka jest juz skorodowana (zęby są zaokrąglone). metoda na to to dosunięcie tego trzpienia tak blisko jak się da - 0.15-0.20 mm - przydają się listki (szczelinomierz)

Potwierdzam, "metoda" powiina zadziałać.
_________________
"Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.