Mały problem z moją sigmą |
Autor |
Wiadomość |
maniekw18
Forumowicz
Auto: Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2015 Posty: 60 Skąd: Gorzów Wlkp/Lubno
|
Wysłany: 14-12-2015, 14:25 Mały problem z moją sigmą
|
|
|
Witam
problem polega na tym ze po przekręceniu kluczyk na pozycje on to nie zapala się kontrolka od akumulatora i absu, a pod maska coś brzęczy, nie dzieje się tam za każdym razem.
poza tym po wymianie alternatora pojawił się problem z abs który wyłącza się przy prędkości 130km/h,
Sigma 12V |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 14-12-2015, 19:33
|
|
|
A przed wymianą alternatora też miałeś ten problem? |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
maniekw18
Forumowicz
Auto: Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2015 Posty: 60 Skąd: Gorzów Wlkp/Lubno
|
Wysłany: 14-12-2015, 19:49
|
|
|
nie przed wymiana było wszytko ok. Było zbyt małe ładowanie na poziomie 12 Volt dlatego podmianka, dodam ze wymieniłem na mocniejszy z wersji 24V |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 14-12-2015, 20:07
|
|
|
Moze ten drugi alternator też uszkodzony?
Kontrolka akumulatora jest podłączona przez alternator, jak nie pracuje to tam jest masa, w momencie pracy alternatora tam się pojawia napięcie.
Prosty test - odłącz wtyczkę (2 piny) od alternatora i do jednego ze styków - tego przy białym kablu podłącz przewód lub próbnik na 12V i przyłoż to do masy na akumulatorze - kontrolki powinny się zapalić.
Ewentualnie trzeba sprawdzić bezpiecznik nr 11 w skrzynce w kabinie kierowcy.
Sigma to 12V? |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
maniekw18
Forumowicz
Auto: Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2015 Posty: 60 Skąd: Gorzów Wlkp/Lubno
|
Wysłany: 14-12-2015, 20:13
|
|
|
Tak sigma 12V
Bezpieczniki w kabinie wszystkie sprawne
Jak pisałem problem nie jest stały raz jest wszytko ok a raz tak, ale coraz częściej jest bez kontrolki
alternator kupiony od pewnego znanego pana z Łowicza zapewniał że sprawny, ładowanie ma książkowe |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 15-12-2015, 03:16
|
|
|
Rozwiązanie zapewne leży gdzieś w okolicach "nowego" alternatora, lub połaczenia jego przewodów. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
maniekw18
Forumowicz
Auto: Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2015 Posty: 60 Skąd: Gorzów Wlkp/Lubno
|
Wysłany: 15-12-2015, 09:03
|
|
|
Znajde wieksza ilosc czasu to sprawdzę to i dam znać |
|
|
|
 |
angelos
Forumowicz

Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 578 Skąd: Kraków\Biecz
|
Wysłany: 15-12-2015, 12:02
|
|
|
maniekw18 napisał/a: | Tak sigma 12V
alternator kupiony od pewnego znanego pana z Łowicza zapewniał że sprawny, ładowanie ma książkowe |
Zapewnienia to nie wszystko |
_________________ "Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 |
|
|
|
 |
maniekw18
Forumowicz
Auto: Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2015 Posty: 60 Skąd: Gorzów Wlkp/Lubno
|
Wysłany: 15-12-2015, 21:49
|
|
|
a jak myślicie dlaczego abs wyłącza się przy tej prędkości
mi na myśl przychodzi ze może się przestawił kapkę względem zębatek, może mechanik coś naruszył przy ściąganiu pół ośki |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 15-12-2015, 22:29
|
|
|
maniekw18 napisał/a: | a jak myślicie dlaczego abs wyłącza się przy tej prędkości
mi na myśl przychodzi ze może się przestawił kapkę względem zębatek, może mechanik coś naruszył przy ściąganiu pół ośki |
czujnik jest za daleko od zębatki (możliwe że stało się przy wyjmowaniu półosi), ewentualnie zębatka jest juz skorodowana (zęby są zaokrąglone). metoda na to to dosunięcie tego trzpienia tak blisko jak się da - 0.15-0.20 mm - przydają się listki (szczelinomierz) |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
angelos
Forumowicz

Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 578 Skąd: Kraków\Biecz
|
Wysłany: 16-12-2015, 10:16
|
|
|
lukasz12 napisał/a: | maniekw18 napisał/a: | a jak myślicie dlaczego abs wyłącza się przy tej prędkości
mi na myśl przychodzi ze może się przestawił kapkę względem zębatek, może mechanik coś naruszył przy ściąganiu pół ośki |
czujnik jest za daleko od zębatki (możliwe że stało się przy wyjmowaniu półosi), ewentualnie zębatka jest juz skorodowana (zęby są zaokrąglone). metoda na to to dosunięcie tego trzpienia tak blisko jak się da - 0.15-0.20 mm - przydają się listki (szczelinomierz) |
Potwierdzam, "metoda" powiina zadziałać. |
_________________ "Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 |
|
|
|
 |
|