To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II Ogólne - Problemy i koszty napraw wersji z silnikiem 2.2 MiVEC DI-D

gl9100 - 16-12-2015, 00:25
Temat postu: Problemy i koszty napraw wersji z silnikiem 2.2 MiVEC DI-D
Chcę kupić Outlandera z 2011 roku i znalazłem egzemplarz z silnikiem 2.2 MiVEC DI-D (?) i przebiegiem 150kkm. W paru wątkach na forum znalazłem opinie że jest to silnik drogi w naprawie/utrzymaniu, ale chciałbym dowiedzieć się czegoś więcej.

Jakich problemów oczekiwać od silnika? Ile kosztują części/naprawy? Jak jest z dostępnością części (samochodu nie zamierzam serwisować w ASO)?

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

rezon - 16-12-2015, 08:56

to nie silnik, ale samochód jest bardzo drogi w naprawach. Jeśli są zamienniki to ceny ori części są wysokie, ale znośne. Jak nie ma do czegoś zamiennika to ceny części są diamentowe jak logo ;) np. wymieniałem koło dwumasowe za "jedyne" 4,5kzł, 3 miesiące później kupiłbym lepszy zamiennik za 1,7kzł. Spineczka plastikowa o wartości 50gr - jedyne 9zł/szt. Na szczęście rzadko trzeba coś kupować, ale uniknąć tego się nie da w używkach
supeer - 16-12-2015, 10:24

jesli potrafisz jezdzic z dpf/fap to dlugo nic Cie nie spotka...
ceny czesci na teraz to np przepustnica 500zl, egr, 500, fap/dpf 1000zl, kolo dwumasowe+sprzeglo 2000zl, plyn do fap 500zl sprawdzone bo musialem wymieniac, czesci duzzo, bo pasuja od c-crossera i 4007, jest w czym wybierac

lexus - 16-12-2015, 11:41

supeer napisał/a:

jesli potrafisz jezdzic z dpf/fap to dlugo nic Cie nie spotka...
ceny czesci na teraz to np przepustnica 500zl, egr, 500, fap/dpf 1000zl, kolo dwumasowe+sprzeglo 2000zl, plyn do fap 500zl sprawdzone bo musialem wymieniac, czesci duzzo, bo pasuja od c-crossera i 4007, jest w czym wybierac
ale kolega pytał o 2,2 mitsu a nie PSA w tym drugim przypadku ceny napewno przystępne,
rezon - 16-12-2015, 20:44

Ja przyznam też nie zwróciłem uwagi na 2,2, że to nie PSA. Ja na pewno nie zaryzykowałbym używanego z tym silnikiem, chociaż uważam go za bardzo dobry silnik. Brak zamienników = bardzo drogie naprawy.
loczek - 18-12-2015, 20:44
Temat postu: Re: Problemy i koszty napraw wersji z silnikiem 2.2 MiVEC DI
Posiadam silnik 2,2 MIVEC DID 177 kM , od roku 2011, zrobiłem 43000 km i przedstawiam kolegom moją opinię.
1- silnik ma super kulturę pracy.
2- oszczędny
3- cichy.
4- przyśpieszenie , nie ma żadnego problemu tyle ile się chcę.
5- do tej pory nic poważnego się nie zepsuło, wydatki dotyczyły jedynie okresowych przeglądów, aktualnie na stacjach mitsubishi jest dostępna wersja tańszych przeglądów autoryzowana przez Bosch, dlatego polecam tańszy serwis a równie dobry.

Ogólnie polecam Outlandera z takim silnikiem i ze skrzynią manualną.
Taki silnik był wypuszczony jedynie w roku 2011.
Szkoda że w tak dobrym silniku nie można mieć automatu. Aktualnie gdybym miał ponownie kupić Outlandera, to wybrałbym MIVEC DID z automatem
.

sunny_boy - 05-01-2016, 01:53

mam podobne odczucia, przebieg 77 tys. Jedyna rzecz która zrobiłen to pozbyłem sie dpf. Spalanie w mieście 6,3l
Aleksander1965 - 05-01-2016, 12:46

sunny_boy napisał/a:
mam podobne odczucia, przebieg 77 tys. Jedyna rzecz która zrobiłen to pozbyłem sie dpf. Spalanie w mieście 6,3l

Gdzie i w jaki sposób pozbyłeś się tego ustrojstwa?

krecisie - 10-01-2016, 16:16

sunny_boy napisał/a:
mam podobne odczucia, przebieg 77 tys. Jedyna rzecz która zrobiłen to pozbyłem sie dpf. Spalanie w mieście 6,3l

wychodzi na to że 2,2 Mivec pali najmniej ze wszystkich silników diesla ?
Mój 2.0 DID pali min 1 litr wiecej a w ostrą zime jeszcze więcej, no chyba że jeździ nim ktos do 100kmh i bardzo delikatnie.

mophus - 20-01-2016, 23:20

Mój też pali między 6 a 7 litrów na 100km w cyklu mieszanym. Komputer trochę zaniża i pokazuje na poziomie 5l. Mam pytanie o rozrząd (2.2 did 177km). Przy jakim przebiegu się go wymienia i czy wymienia? One jest na łańcuchu? Mam na liczniku ok 90tyś i zastanawiam się czy jakieś poważne wymiany eksploatacyjne są wymagane? Jestem jego drugim właścicielem. Ostatnio wymieniałem przekładnie kierowniczą, bo tuleja ślizgowa się wytarła. Po za tym incydentem nie mam z nim problemów.
rezon - 21-01-2016, 07:52

krecisie napisał/a:
wychodzi na to że 2,2 Mivec pali najmniej ze wszystkich silników diesla ?
tak, oczywiście że najmniej. Na komputerze i w wyobraźni właścicieli. Jakoś dane z portali, gdzie wpisuje się tankowania tego nie potwierdzają. 2.0 DiD też potrafi spalać poniżej 5, tylko czy to jest jeszcze jazda?
Sztanca - 26-02-2016, 17:24

mophus napisał/a:
Mam pytanie o rozrząd (2.2 did 177km). Przy jakim przebiegu się go wymienia i czy wymienia? One jest na łańcuchu? Mam na liczniku ok 90tyś i zastanawiam się czy jakieś poważne wymiany eksploatacyjne są wymagane?


pytałem o to ostatnio w serwisie, powiedziano mi, że "nigdy się nie wymienia, jest wieczny", serwisant użył określenia "łańcuch gruby jak pyda", "nie do zajechania" :)

Gdzieś znalazłem info, że powinno się go wymienić przy 240tkm.

Bizi78 - 26-02-2016, 19:51

Sztanca napisał/a:
Gdzieś znalazłem info, że powinno się go wymienić przy 240tkm.

Co 240kkm lub 10 lat wymienia się pasek w silniku diesla 2.2 4HK.
W silniku diesla 2.2 4N14 jest łańcuch, o którym lista czynności serwisowych milczy 8) .
Sprawdź na tabliczce znamionowej jaki masz silnik.
Tutaj masz listę czynności serwisowych:
http://www.mitsubishi.pl/lista_przegladow



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group