Outlander II Ogólne - Problemy i koszty napraw wersji z silnikiem 2.2 MiVEC DI-D
gl9100 - 16-12-2015, 00:25 Temat postu: Problemy i koszty napraw wersji z silnikiem 2.2 MiVEC DI-D Chcę kupić Outlandera z 2011 roku i znalazłem egzemplarz z silnikiem 2.2 MiVEC DI-D (?) i przebiegiem 150kkm. W paru wątkach na forum znalazłem opinie że jest to silnik drogi w naprawie/utrzymaniu, ale chciałbym dowiedzieć się czegoś więcej.
Jakich problemów oczekiwać od silnika? Ile kosztują części/naprawy? Jak jest z dostępnością części (samochodu nie zamierzam serwisować w ASO)?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
rezon - 16-12-2015, 08:56
to nie silnik, ale samochód jest bardzo drogi w naprawach. Jeśli są zamienniki to ceny ori części są wysokie, ale znośne. Jak nie ma do czegoś zamiennika to ceny części są diamentowe jak logo np. wymieniałem koło dwumasowe za "jedyne" 4,5kzł, 3 miesiące później kupiłbym lepszy zamiennik za 1,7kzł. Spineczka plastikowa o wartości 50gr - jedyne 9zł/szt. Na szczęście rzadko trzeba coś kupować, ale uniknąć tego się nie da w używkach
supeer - 16-12-2015, 10:24
jesli potrafisz jezdzic z dpf/fap to dlugo nic Cie nie spotka...
ceny czesci na teraz to np przepustnica 500zl, egr, 500, fap/dpf 1000zl, kolo dwumasowe+sprzeglo 2000zl, plyn do fap 500zl sprawdzone bo musialem wymieniac, czesci duzzo, bo pasuja od c-crossera i 4007, jest w czym wybierac
lexus - 16-12-2015, 11:41
supeer napisał/a: |
jesli potrafisz jezdzic z dpf/fap to dlugo nic Cie nie spotka...
ceny czesci na teraz to np przepustnica 500zl, egr, 500, fap/dpf 1000zl, kolo dwumasowe+sprzeglo 2000zl, plyn do fap 500zl sprawdzone bo musialem wymieniac, czesci duzzo, bo pasuja od c-crossera i 4007, jest w czym wybierac | ale kolega pytał o 2,2 mitsu a nie PSA w tym drugim przypadku ceny napewno przystępne,
rezon - 16-12-2015, 20:44
Ja przyznam też nie zwróciłem uwagi na 2,2, że to nie PSA. Ja na pewno nie zaryzykowałbym używanego z tym silnikiem, chociaż uważam go za bardzo dobry silnik. Brak zamienników = bardzo drogie naprawy.
loczek - 18-12-2015, 20:44 Temat postu: Re: Problemy i koszty napraw wersji z silnikiem 2.2 MiVEC DI Posiadam silnik 2,2 MIVEC DID 177 kM , od roku 2011, zrobiłem 43000 km i przedstawiam kolegom moją opinię.
1- silnik ma super kulturę pracy.
2- oszczędny
3- cichy.
4- przyśpieszenie , nie ma żadnego problemu tyle ile się chcę.
5- do tej pory nic poważnego się nie zepsuło, wydatki dotyczyły jedynie okresowych przeglądów, aktualnie na stacjach mitsubishi jest dostępna wersja tańszych przeglądów autoryzowana przez Bosch, dlatego polecam tańszy serwis a równie dobry.
Ogólnie polecam Outlandera z takim silnikiem i ze skrzynią manualną.
Taki silnik był wypuszczony jedynie w roku 2011.
Szkoda że w tak dobrym silniku nie można mieć automatu. Aktualnie gdybym miał ponownie kupić Outlandera, to wybrałbym MIVEC DID z automatem
.
sunny_boy - 05-01-2016, 01:53
mam podobne odczucia, przebieg 77 tys. Jedyna rzecz która zrobiłen to pozbyłem sie dpf. Spalanie w mieście 6,3l
Aleksander1965 - 05-01-2016, 12:46
sunny_boy napisał/a: | mam podobne odczucia, przebieg 77 tys. Jedyna rzecz która zrobiłen to pozbyłem sie dpf. Spalanie w mieście 6,3l |
Gdzie i w jaki sposób pozbyłeś się tego ustrojstwa?
krecisie - 10-01-2016, 16:16
sunny_boy napisał/a: | mam podobne odczucia, przebieg 77 tys. Jedyna rzecz która zrobiłen to pozbyłem sie dpf. Spalanie w mieście 6,3l |
wychodzi na to że 2,2 Mivec pali najmniej ze wszystkich silników diesla ?
Mój 2.0 DID pali min 1 litr wiecej a w ostrą zime jeszcze więcej, no chyba że jeździ nim ktos do 100kmh i bardzo delikatnie.
mophus - 20-01-2016, 23:20
Mój też pali między 6 a 7 litrów na 100km w cyklu mieszanym. Komputer trochę zaniża i pokazuje na poziomie 5l. Mam pytanie o rozrząd (2.2 did 177km). Przy jakim przebiegu się go wymienia i czy wymienia? One jest na łańcuchu? Mam na liczniku ok 90tyś i zastanawiam się czy jakieś poważne wymiany eksploatacyjne są wymagane? Jestem jego drugim właścicielem. Ostatnio wymieniałem przekładnie kierowniczą, bo tuleja ślizgowa się wytarła. Po za tym incydentem nie mam z nim problemów.
rezon - 21-01-2016, 07:52
krecisie napisał/a: | wychodzi na to że 2,2 Mivec pali najmniej ze wszystkich silników diesla ? | tak, oczywiście że najmniej. Na komputerze i w wyobraźni właścicieli. Jakoś dane z portali, gdzie wpisuje się tankowania tego nie potwierdzają. 2.0 DiD też potrafi spalać poniżej 5, tylko czy to jest jeszcze jazda?
Sztanca - 26-02-2016, 17:24
mophus napisał/a: | Mam pytanie o rozrząd (2.2 did 177km). Przy jakim przebiegu się go wymienia i czy wymienia? One jest na łańcuchu? Mam na liczniku ok 90tyś i zastanawiam się czy jakieś poważne wymiany eksploatacyjne są wymagane? |
pytałem o to ostatnio w serwisie, powiedziano mi, że "nigdy się nie wymienia, jest wieczny", serwisant użył określenia "łańcuch gruby jak pyda", "nie do zajechania"
Gdzieś znalazłem info, że powinno się go wymienić przy 240tkm.
Bizi78 - 26-02-2016, 19:51
Sztanca napisał/a: | Gdzieś znalazłem info, że powinno się go wymienić przy 240tkm. |
Co 240kkm lub 10 lat wymienia się pasek w silniku diesla 2.2 4HK.
W silniku diesla 2.2 4N14 jest łańcuch, o którym lista czynności serwisowych milczy .
Sprawdź na tabliczce znamionowej jaki masz silnik.
Tutaj masz listę czynności serwisowych:
http://www.mitsubishi.pl/lista_przegladow
|
|
|