Problemy i koszty napraw wersji z silnikiem 2.2 MiVEC DI-D |
Autor |
Wiadomość |
gl9100
Nowy Forumowicz
Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2015 Posty: 6 Skąd: krakow
|
Wysłany: 16-12-2015, 00:25 Problemy i koszty napraw wersji z silnikiem 2.2 MiVEC DI-D
|
|
|
Chcę kupić Outlandera z 2011 roku i znalazłem egzemplarz z silnikiem 2.2 MiVEC DI-D (?) i przebiegiem 150kkm. W paru wątkach na forum znalazłem opinie że jest to silnik drogi w naprawie/utrzymaniu, ale chciałbym dowiedzieć się czegoś więcej.
Jakich problemów oczekiwać od silnika? Ile kosztują części/naprawy? Jak jest z dostępnością części (samochodu nie zamierzam serwisować w ASO)?
Z góry dziękuję za odpowiedzi. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 16-12-2015, 08:56
|
|
|
to nie silnik, ale samochód jest bardzo drogi w naprawach. Jeśli są zamienniki to ceny ori części są wysokie, ale znośne. Jak nie ma do czegoś zamiennika to ceny części są diamentowe jak logo np. wymieniałem koło dwumasowe za "jedyne" 4,5kzł, 3 miesiące później kupiłbym lepszy zamiennik za 1,7kzł. Spineczka plastikowa o wartości 50gr - jedyne 9zł/szt. Na szczęście rzadko trzeba coś kupować, ale uniknąć tego się nie da w używkach |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
supeer
Forumowicz
Auto: C-crosser 2.2 2010r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Sty 2015 Posty: 217 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 16-12-2015, 10:24
|
|
|
jesli potrafisz jezdzic z dpf/fap to dlugo nic Cie nie spotka...
ceny czesci na teraz to np przepustnica 500zl, egr, 500, fap/dpf 1000zl, kolo dwumasowe+sprzeglo 2000zl, plyn do fap 500zl sprawdzone bo musialem wymieniac, czesci duzzo, bo pasuja od c-crossera i 4007, jest w czym wybierac |
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 16-12-2015, 11:41
|
|
|
supeer napisał/a: |
jesli potrafisz jezdzic z dpf/fap to dlugo nic Cie nie spotka...
ceny czesci na teraz to np przepustnica 500zl, egr, 500, fap/dpf 1000zl, kolo dwumasowe+sprzeglo 2000zl, plyn do fap 500zl sprawdzone bo musialem wymieniac, czesci duzzo, bo pasuja od c-crossera i 4007, jest w czym wybierac | ale kolega pytał o 2,2 mitsu a nie PSA w tym drugim przypadku ceny napewno przystępne, |
_________________
 |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 16-12-2015, 20:44
|
|
|
Ja przyznam też nie zwróciłem uwagi na 2,2, że to nie PSA. Ja na pewno nie zaryzykowałbym używanego z tym silnikiem, chociaż uważam go za bardzo dobry silnik. Brak zamienników = bardzo drogie naprawy. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
loczek
Forumowicz
Auto: OutlanderII 2,2DID177KM,manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2012 Posty: 44 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-12-2015, 20:44 Re: Problemy i koszty napraw wersji z silnikiem 2.2 MiVEC DI
|
|
|
Posiadam silnik 2,2 MIVEC DID 177 kM , od roku 2011, zrobiłem 43000 km i przedstawiam kolegom moją opinię.
1- silnik ma super kulturę pracy.
2- oszczędny
3- cichy.
4- przyśpieszenie , nie ma żadnego problemu tyle ile się chcę.
5- do tej pory nic poważnego się nie zepsuło, wydatki dotyczyły jedynie okresowych przeglądów, aktualnie na stacjach mitsubishi jest dostępna wersja tańszych przeglądów autoryzowana przez Bosch, dlatego polecam tańszy serwis a równie dobry.
Ogólnie polecam Outlandera z takim silnikiem i ze skrzynią manualną.
Taki silnik był wypuszczony jedynie w roku 2011.
Szkoda że w tak dobrym silniku nie można mieć automatu. Aktualnie gdybym miał ponownie kupić Outlandera, to wybrałbym MIVEC DID z automatem
. |
|
|
|
 |
sunny_boy
Nowy Forumowicz
Auto: outlander 2,2 177km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2015 Posty: 2 Skąd: Polska
|
Wysłany: 05-01-2016, 01:53
|
|
|
mam podobne odczucia, przebieg 77 tys. Jedyna rzecz która zrobiłen to pozbyłem sie dpf. Spalanie w mieście 6,3l |
|
|
|
 |
Aleksander1965
Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 17 Mar 2012 Posty: 480 Skąd: Strzelce Opolskie
|
Wysłany: 05-01-2016, 12:46
|
|
|
sunny_boy napisał/a: | mam podobne odczucia, przebieg 77 tys. Jedyna rzecz która zrobiłen to pozbyłem sie dpf. Spalanie w mieście 6,3l |
Gdzie i w jaki sposób pozbyłeś się tego ustrojstwa? |
_________________
 |
|
|
|
 |
krecisie
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Maj 2015 Posty: 105 Skąd: Checiny
|
Wysłany: 10-01-2016, 16:16
|
|
|
sunny_boy napisał/a: | mam podobne odczucia, przebieg 77 tys. Jedyna rzecz która zrobiłen to pozbyłem sie dpf. Spalanie w mieście 6,3l |
wychodzi na to że 2,2 Mivec pali najmniej ze wszystkich silników diesla ?
Mój 2.0 DID pali min 1 litr wiecej a w ostrą zime jeszcze więcej, no chyba że jeździ nim ktos do 100kmh i bardzo delikatnie. |
_________________ Polonez Caro 94' - Opel Astra GT 1.6 94'- Opel Tigra 1.4 98' - Mazda 323F 1.5 - Rover 416 - Skoda Roomster 1.9- Mercedes W210 3.0- VW Passat 1.9 AT 02'- VW Passat B5FL MT 04' - Outlander II - Audi A5 TDI 14'
 |
|
|
|
 |
mophus
Nowy Forumowicz
Auto: outlander 2.2 did mivec 177hp
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 13 Lis 2015 Posty: 12 Skąd: DE
|
Wysłany: 20-01-2016, 23:20
|
|
|
Mój też pali między 6 a 7 litrów na 100km w cyklu mieszanym. Komputer trochę zaniża i pokazuje na poziomie 5l. Mam pytanie o rozrząd (2.2 did 177km). Przy jakim przebiegu się go wymienia i czy wymienia? One jest na łańcuchu? Mam na liczniku ok 90tyś i zastanawiam się czy jakieś poważne wymiany eksploatacyjne są wymagane? Jestem jego drugim właścicielem. Ostatnio wymieniałem przekładnie kierowniczą, bo tuleja ślizgowa się wytarła. Po za tym incydentem nie mam z nim problemów. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 21-01-2016, 07:52
|
|
|
krecisie napisał/a: | wychodzi na to że 2,2 Mivec pali najmniej ze wszystkich silników diesla ? | tak, oczywiście że najmniej. Na komputerze i w wyobraźni właścicieli. Jakoś dane z portali, gdzie wpisuje się tankowania tego nie potwierdzają. 2.0 DiD też potrafi spalać poniżej 5, tylko czy to jest jeszcze jazda? |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
Sztanca
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2.2 Mivec 2011
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lut 2016 Posty: 1 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 26-02-2016, 17:24
|
|
|
mophus napisał/a: | Mam pytanie o rozrząd (2.2 did 177km). Przy jakim przebiegu się go wymienia i czy wymienia? One jest na łańcuchu? Mam na liczniku ok 90tyś i zastanawiam się czy jakieś poważne wymiany eksploatacyjne są wymagane? |
pytałem o to ostatnio w serwisie, powiedziano mi, że "nigdy się nie wymienia, jest wieczny", serwisant użył określenia "łańcuch gruby jak pyda", "nie do zajechania"
Gdzieś znalazłem info, że powinno się go wymienić przy 240tkm. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21019 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 26-02-2016, 19:51
|
|
|
Sztanca napisał/a: | Gdzieś znalazłem info, że powinno się go wymienić przy 240tkm. |
Co 240kkm lub 10 lat wymienia się pasek w silniku diesla 2.2 4HK.
W silniku diesla 2.2 4N14 jest łańcuch, o którym lista czynności serwisowych milczy .
Sprawdź na tabliczce znamionowej jaki masz silnik.
Tutaj masz listę czynności serwisowych:
http://www.mitsubishi.pl/lista_przegladow |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
|